{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Janni l
Janni l
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 50

Er det dominans? {{forumTopicSubject}}

Min Leika er lige omkring 7 måneder nu, og hun er begundt at humpe både mig og min søn, hun stopper når der bliver sagt nej heldigvis, men det er da en smule irriterende smiley

Et andet problem er at hun er begyndt at kradse i væggen når hun er alene, en ting hun aldrig har gjort før, men er det bare alderen eller hvad kan jeg gøre ved det? hun får massere af motion også inden hun er alene, og får tid til at falde til ro inden jeg går fra hende.. Hun gør det ligemeget om hun er alene 1 time eller 6.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det dominans?
  • #1   13. okt 2008 Humperiet - hun er omkring kønsmodningsperioden og hormonerne vælter rundt i kroppen på hende.
    Hvis I skubber hende væk uden det store postyr, så vil det ligeså stille og roligt gå over igen.

Angående kradseriet - du skriver hun får masser af motion - vil du fortælle hvilken form for motion og hvornår hun får den?

• Janni l
    Janni l Tilmeldt:
    jan 2008

#2   13. okt 2008 Hun kommer ud at gå min en halv time om morgenen inden hun skal være alene, og får sit mad på græsset i haven, desværre ikk så stor en have, men lidt søg er der da i det smiley
    Når jeg så kommer hjem, kommer hun lige hurtigt i haven og tisse og så tager vi som reget bilen på nærliggende strand hvor hun får lov til at rende mindst en time.. hun får så også 2 mindre gå ture om aftenen.. Hun får stadig mad 3 gange om dagen, hvoraf de 2 af dem er i haven, men overvejer at lave det om til at hun kun får 2 gange og så begge i haven..
    Hun er egentlig ikk særlig meget alene max 5 timer og det er ikk hver dag.

• #3   13. okt 2008 Hun har jo nok brug for noget mere - og andet :o)

Hun er i en alder, hvor disse problemer ofte opstår. Det kan for mig at se være to ting - enten grundlæggende dårlig selvtillid og derfor usikkerhed ved at være alene. Det er almindeligt det viser sig i den alder.
    Eller at hun ikke får brugt hovedet godt nok i sin hverdag.

Træner du med hende? I så fald, hvad træner du, hvornår og hvorhenne?

• Janni l
    Janni l Tilmeldt:
    jan 2008

#4   13. okt 2008 Nej jeg går ikk til træning med hende.. vi var startet op, men så fik hun problemer med det ene forben og så kom vi for langt bagud med hvalpetræningen til at hoppe med igen på samme hold desværre.. men regner med at starte op igen efter nytår.. Jeg træner selv lidt indkald med hende og Gå-pænt træning... Hun virker bestemt ikk som en hund der bliver beskeftiget for lidt, hun er meget rolig når vi er hjemme.
    Kan godt være det er som du siger mangel på selvtillid måske.. Når vi møder en hund der er ældre end hende så ser hun den fra lang afstand og ligger sig ned på maven.. og hun er ikk til at rykke videre før den er helt tæt på hende og hun får lov at hilse, men så virker hun ikk usikker og vil enormt gerne lege.

• #5   13. okt 2008 Jeps, vil sige som CH, den skal have en anden form for motion, om i så motionerede den 3 timer hver dag, så ville det ikke være nok, hunden får bare en bedre kondi, og skal derfor have mere og mere motion for at holdes bare lidt i ro.
    Den skal have noget hjernegymnastik. f.eks kan den finde sin mad på græsset, gå spor, eller løse små opgaver, såsom at finde godbidder, der er gemt rundt om i haven eller huset. Så den skal bruge hovedet i stedet for musklerne.

• #6   13. okt 2008 Janni, jeg synes du skal sætte tre gange ti minutter af hver dag til koncentreret træning.
    Du kan træne sit og dæk (eventuelt stå), indkald, på plads og vigtigst: kontakt.

Giv hende nogle mentale udfordringer, hvor hun løser opgaver sammen med dig - det vil både styrke hendes selvtillid og det vil give hende god stimulans, der ikke hiver adrenalin i vejret.
    Gør det endelig om morgenen inden du skal ud af døren - det vil trætte hende.

Det kan godt være, der skal mere til - unge hunde har masser af energi, de skal have brændt af.
    At hun er rolig når I er hjemme betyder ikke nødvendigvis at hun er velstimuleret - det kan meget vel betyde, at hun er veltilpasset. Og så kommer frustrationen, når hun er alene.

Prøv at overvej, hvor meget kontakt I har med hunden, når hun ikke går tur. Hvor meget fælleskab og intensiv kontakt I har. Hvor meget I hjælper hinanden med at løse opgaver.
    Jeg tror, det er her, der skal sættes ind.

• Janni l
    Janni l Tilmeldt:
    jan 2008

#7   13. okt 2008 Gemmer jeg godbidder i huset så finder hun dem meget hurtigt smiley madglad er hun, skal jeg gemme dem meget godt eller hvad gør i?

• #8   13. okt 2008 Ja for hulen - er det for nemt, så skal sværhedsgraden øges.

Det skal være nøjagtigt så svært, at det LIGE kan lade sig gøre ;o)

Prøv i øvrigt at søg på Thesøgning herinde. Det er en hamrende god beskæftigelse for hunden ;o)

Det er profilen Tina & Alex, der har den.

• Janni l
    Janni l Tilmeldt:
    jan 2008

#9   13. okt 2008 vi træner nu også sit, dæk, gi pote osv hver dag, men det kan gødt være som du siger at det evt er for lidt smiley
    Hun er med alle steder og vi går kun fra hende en gang om dagen.. selvfølgelig er der steder hvor hun ikk kan komme med og dage hvor jeg bliver nødt til at gå fra hende 2 gange feks, men det sker meget sjældent.. hun er bestemt en del af familien og bliver snakket meget med i løbet af dagen..

• #10   13. okt 2008 Hejsa smiley

Jeg er helt enig, at du skal koncentrer dig meget om den mentale aktivering.
    Du skal ligeledes kigge på, hvordan du forlader hende, når du tager hjemmefra. Har i haft en lang gåtur med masser af fysisk aktivitet eller leg. Hun skal have tid til at falde til ro. Hvis du går fra hende, når hun er helt oppe og køre, så har hun en masse energi i kroppen, der skal ud på en eller anden måde og det kan være det er derfor hun kradser på dørene.
    Du skal hjælpe hende med at falde til ro, ved mental aktivering. Unghunde er ikke altid så gode til selv at falde til ro ;-))

Hilsen Nina

• #11   13. okt 2008 Janni vi har haft samme problemer som du beskriver og vi har trænet det væk med mental aktivering.
    Kan anbefale at lægge spor, find godbiden, træning med diverse øvelser, jeg købte en bog (min opdrætter kalder chunta cirkushunden men det virkede)
    Derudover prøv og find en legeplads eller en skov. der kan være træstammer at gå på eller en vippe osv. når du går tur så træn undervejs. led hele tiden efter ting i kan gøre sammen måske slalom omkring træer osv.

Held og lykke - tror du vil opleve at få en roligere hund når den bliver mentalt træt

• #13   13. okt 2008 Jeg ved ikke hvad jeg gør, har aldrig været ude for det, så jeg kender ikke til det problem.

Men jeg har på fornemmelsen, at det har noget med, hvordan man aktiver hunden, (uden at være sikker)

Jeg aktiver f.eks. aldrig hunden når vi er hjemme, og den har heller ikke noget legetøj, kun en gl. sok. har skal den bare ha fred og ro - selføllig bliver den opdraget som hund.

Kommentér på:
Er det dominans?

Annonce