{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.072 visninger | Oprettet:

amerikansk bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg oprettet en tråd tidligere om den engelsk bulldog og old english bulldog,,og fik rigtig mange gode ting med....nu har vi siddet og kigget rundt omkring og min bedre haldel er vild med den amerikanske bulldog,,meen er det en muskel/kamphund? ifølge diverse beskrivelser er det ikke men da vi også har helt små hunde er jeg så sk,,,bange for at købe forkert...skulle vi have en engelsk var det til hygge med mopperne men nu står vi også for at vores gamel vagthund ikke kan mere og skal have en ny til at passe på,,,men samtidig også gerne kunne gå med de små mopper

Jeg er bare så bange for at købe noget der æder de små eller skulle af med den igen fordi den er for grov til os,,jeg er slet ikke intreseret i at skulle have en hund der er agrasiv.og for dominant..så jer der har amerikansk fortæl mig lige lidt om dennne smukke hund,,,,,,tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amerikansk bulldog
  • #1   11. okt 2008 muskelhund ja smiley

• #2   11. okt 2008 Jep.. en Ambull går ind under muskelhunde. Det er en Olde english også *S*

• #3   11. okt 2008 Amerikansk bulldog ... Den kan være pænt krævende... Det er en hund i brugshundeklassen

• #4   11. okt 2008 altså det er en muskelhund, men det er den engelske i princippet også, jeg har haft amerikansk og det er en fantastisk hund og min kunne med alle. men men men, der er ingen sammenligning overhovedet i at have engelsk og amerikansk bulldog
    Link sover ca 20 timer i døgnet, min amerikanske skulle aktiveres 20 timer i døgnet, så om det skal være engelsk eller amerikansk kommer meget an på hvad man har tænkt sig med hunden og hvad man kan tilbyde den

• #5   11. okt 2008 selv har jeg kig på en dorset olde tyme bulldogge, den minder meget om den engelske men er lidt større, ellers olde english eller olde victorian, kender dog ikke helt nok til dem til at kunne sig enoget om aktivitetsniveauet

• #6   11. okt 2008 jamen den engelsk var til mig:-))til hygge med mopperne,,den amerikanske var til vagthund men stadig til hygge,,,vi bruger rigtig meget tid med vores hunde men ikke på træning,,,mere hygge nusse,,og så er den amerikanske nok ikke så god kan jeg allerede se nu??

jeg hader alle de der annoncer med brugte hunde og vil aldrig ønske jeg skal gøre dte sammen derfor spørger jeg,,men gud hvor er de smukke

• #7   11. okt 2008 Rigtig mange racer går efterhånden ind under gruppen af "muskelhunde", så jeg synes ikke i skal lade jer skræmme af de titel.
    Jeg opfatter den amerikanske buller som en hund der skal bruges og som skal have en kærlig men konsekvent opdragelse. Den kan have kønsrelateret aggration, men det er ikke unormalt for hunde gerneralt.

• #8   11. okt 2008 Ham jeg kender er i hvert fald godheden selv og er bestemt ikke en vagthund smiley

• #9   11. okt 2008 nej altså, med mindre I vil bruge rigtig meget tid på motion og aktivering vil jeg ikke anbefale am.bull selv om jeg ELSKER dem.
    men som sagt synes jeg en af de lidt større bulldogger lyder som et godt alternativ

• #10   11. okt 2008 Tænker også meget på om de kan sammen med små hunde,,ved godt man ikke kan sige alle,,men vil selvfølig vælge køb sted ud meget omhyggeligt før,..HVIS vi gør,,,men skal den aktiveres 20 timer ja så tror jeg ikke vi kan opfylde dens behov

• #11   11. okt 2008 links,,,tænker du på andre end dem du har skrevet???

vi bor langt ud epå landet og konene er meget alene hjemme med ungerne,,tænkte bare at en engelsk bliver ingen vist bange for:-))

• #12   11. okt 2008 altså min var i hvert fald aldrig træt, men det er der jo også forskel på.
    hvad med en bullmastiff, det er også en LÆKKER hund og ikke helt lige så aktiv som am.bullen

• #13   11. okt 2008 nej der er vidst ingen der er bange for Link selv om han mener han er vagthund ;o), men ja altså dorset, olde english, olde victorian eller bullamstiff er noget af det første der falder mig ind, eller måske en dogue de bordeaux

• #14   11. okt 2008 stor hund, endnu større personlighed
    jeg er enig til en hvis grænse, der er altså stor forskel på de forskellige racers behov og am.bullen er avlet til at være udholdende

• #15   11. okt 2008 helt sikkert men det kræver så også at den virkelig får brugt sin energi ude

• #16   11. okt 2008 en bullmastaff er da også en hund der kræver sit!
    og mht til amerikansk - er jeg enig i jespers kommentar,, og man kan slet ikk sammenligne en 25% bulldog med en 100% efter MIN mening

• #17   11. okt 2008 -k-
    ja en bullmastiff kræver også, men motionsmæssigt, ikke en tiendedel af hvad en am.bull kræver

• #18   11. okt 2008 Trine - min venindes er ligesom dig. Godheden selv.´, og kræver ikke ret meget smiley

• #19   12. okt 2008 altså den liste du har linket til er da helt gal
    amstaff amercan bull terrier (bedre kendt som american staffordshire terrier)
    og
    Dogo de Bourdeux (bedre kendt som dogue de bordeaux)
    som regel er sådan nogle lister noget nogle mennesker har fundet tilfældigt på nettet når de har villet forbyde "kamphunde" i boligselskaber, uden egentlig at undersøge om der overhovedet har været nogle tilfælde af bidske hunde inden for racen (eller om racen overhovedet eksistere, fx er den eneste guay malen bullterrier jeg har kunnet google mig frem til nogle lister netop fra boligselskaber)

hos DKK hører den type hunde ind under den gruppe der hedder molosser (hvad jeg også vil mene de hedder i stedet for muskelhunde) og der vil du ikke finde amerikansk bulldog da den ikke er FCI anerkendt

• #20   12. okt 2008 en rigtig god side er i øvrigt www.moloss.com

• #21   12. okt 2008 tak for jeres svar,,vil lige sige at jeg vil aldrig have en amstaff eller mastiff hund,,jeg har i forvejen et indtryk der ikke ville gavne hunden ta være her,,og vigtigst af alt så har vi vores små hunde som jeg ikke vil have nogen skade på......så en stor hund med et sind af guld der ikek har den ide at skulle flå en lille hund,,som vi hører det så tit,,,jeg ved godt at der selvfølig er forskel og alle racer kan finde på det men....vil nødig have at hverken jeg eller ungerne skal opleve det

• #22   12. okt 2008 svend
    det kan jeg slet ikke forstå synes mastiffernes sind er fantastisk, synes du skulle møde et par stykker ;o)

• #23   12. okt 2008 link ok..men når jeg læser om den tror jeg ikke det er klogt imellem vores små hunde,,,det er såå vigtig at man på forhånd ikke kan sige at den ikke er god til andre hunde

Kommentér på:
amerikansk bulldog

Annonce