Sår på snuden {{forumTopicSubject}}
Vi opdagede i morges at Lupa havde en slags sort skorpe på ved kanten af næsen (på oversiden af snuden). Vi var på besøg hos min veninde hvis hun havde noget der lignede og bare pletter på halsen. Hun fortalte de havde været til dyrelægen der sagde det nok var allergi, og han fik en binyrebarkhormon indsprøjtning, creme med det samme i og pencillin (så vidt jeg husker). Det havde dog ikke hjulpet helt så de skal derhen mandag. Hun fortalte at hans sår (som sidder det samme sted som Lupas) var startet som lyserødt. let væskende sår. Da vi kom hjem var Lupas skorpe forvandlet til et lyserødt sår (lignede hudafskrabning), det ligner hun har fået revet skorpen af....
Så jeg er selvfølgelig bekymret!
Jeg blev enig med hende om at jeg skal se tiden an og se om det bliver værre, og også vente til hun har været til dyrelægen og høre hvad de får at vide...
Er der nogen der har oplevet noget lignende? Synes bare det er meget mærkeligt! Det skal lige siges at hundene ikke har været sammen i over en måned...
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Jeg har set flere hunde med skrabet snude, fordi de har dækket et ben eller andet til med jord, ved at bruge snuden.
Hold det rent med klorhexedin og smør evt. zinksalve på, det plejer at få det til at hele hurtigere.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Sår på snuden