{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør vores hund dog det? (bider {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Vi har et lille problem med vores valp han er snart 6 måneder og det har stået på i to måneder... Det problemet er at når min mor sidder stille og rolig og slapper af eller hvad hun nu gør så kommer hunden hen og bider hende i foden, min mor reagere jo ved at svovle lidt af hunden og sige nej ... Hunden blir nu så ivrig han begynder at gø og ligesom og løbe sin vej og når min mor så rejser sig for at tage fat i ham løber han ligesom om det er en leg for ham han løber ind under sofa bordet hvor min mor ik kan få fat på ham (rimelig snu).. Men når min mor så sætter sig ned igen og kigger den anden vej gør han præcist det samme med lige at bide hende i foden.. Er det fordi han tror det er leg eller hvad er det?
Jeg syntes det er pænt komisk når han går i gang smiley

men det selvfølgelig ik sjovt i længden nogle med et godt råd ?:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør vores hund dog det? (bider
  • #1   8. okt 2008 Han søger kontakt, da han muligvis keder sig......han syntes der skal ske noget.

• #2   8. okt 2008 Han gør det fordi det virker ;o)

Han forsøger at sætte lidt gang i gaden, og reaktionen er jo lige efter hans hoved ;o)

Din mor skal enten gøre det umuligt for hunden at bide i fødderne eller undlade at reagere på det.

• #3   8. okt 2008 Han har hele tiden kontakt med os og vi leger tit med ham men det er bare som om det ikke er nok plus vi går rigtig mange ture for at få ham kørt lidt ned smiley

• #4   8. okt 2008 Tror det er rent kedsomhed.
    Min kan også godt finde på sådan noget, hvis han keder sig. Hvis jeg sidder ved computeren, kan han godt finde på at hoppe op og bide i mit hår. Og lige så snart jeg prøver at få fat i ham løber han ned under sofaen eller sådan noget.

• #5   8. okt 2008 Ch kvinde 34,.. Ja det har hun prøvet med at tage sko på og ignorere ham men når hun så ikke har sko på så gør han lige akurat det samme og det er ikke så fedt at ha sko på hele dagen lang :).. er der andet man kan prøve `?

• #6   8. okt 2008 Prøv og ignorere ham uden sko :). Til sidst synes han ikke det er sjovt når i ikke render efter ham

• #7   8. okt 2008 han keder sig.... Husk på at de racer han er blandet af er jagt racer, han skal aktiveres ved at bruge sin næse og sit hoved, ellers bliver han ikke rigtig træt.
    At vænne an hvalp af med at bide klæver tålmodighed, hver gang den bider så byt foden eller hånden ud med at stykke legetøj som den må bide i. man kan også pive højt som dens med hvalpe ville gøre hvis den bider for hårdt.

Den er i den alder hvor den er ved at skifte tænder, så de klør som bare pokker...

• #8   8. okt 2008 Eva c... Ja du har ganske ret smiley vi vil prøve det du siger smiley

• #9   8. okt 2008 Jamen jeg har jo næsten selv lige været igennem det, har en hund på 16 måneder og en på 12 måneder...:-)))

• #10   8. okt 2008 Min hund på 6 mdr. gør det samme. Hvis jeg lige sidder og ser TV eller sidder og er optaget af noget, så kan hun finde på at bide lidt i min hånd eller fod for at får mig til at lege, eller også henter hun noget legetøj og kaster det foran mine fødder så jeg fatter det.

Men hun gør det også af andre grunde. Hun fortæller nemlig meget hvad hun gerne vil. Hun kommer nogle gange hen til mig og tager mig i hånden med sin mund, trækker mig til jeg følger med og giver derfter slip og så løber hun hen til døren. Dette gør hun hvis hun skal ud og jeg måske ikke lige har fattet at hun har stået foran døren og ventet på at komme ud.

Eller hvis hun vil sige at vandskålen er tom kan hun finde på at gøre det samme, men for det meste skubber hun den bare he foran håndvasken og begynder at gø. smiley

Kommentér på:
Hvorfor gør vores hund dog det? (bider

Annonce