Hvorfor gør vores hund dog det? (bider {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen...
Vi har et lille problem med vores valp han er snart 6 måneder og det har stået på i to måneder... Det problemet er at når min mor sidder stille og rolig og slapper af eller hvad hun nu gør så kommer hunden hen og bider hende i foden, min mor reagere jo ved at svovle lidt af hunden og sige nej ... Hunden blir nu så ivrig han begynder at gø og ligesom og løbe sin vej og når min mor så rejser sig for at tage fat i ham løber han ligesom om det er en leg for ham han løber ind under sofa bordet hvor min mor ik kan få fat på ham (rimelig snu).. Men når min mor så sætter sig ned igen og kigger den anden vej gør han præcist det samme med lige at bide hende i foden.. Er det fordi han tror det er leg eller hvad er det?
Jeg syntes det er pænt komisk når han går i gang
men det selvfølgelig ik sjovt i længden nogle med et godt råd ?:)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Han forsøger at sætte lidt gang i gaden, og reaktionen er jo lige efter hans hoved ;o)
Din mor skal enten gøre det umuligt for hunden at bide i fødderne eller undlade at reagere på det.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
Min kan også godt finde på sådan noget, hvis han keder sig. Hvis jeg sidder ved computeren, kan han godt finde på at hoppe op og bide i mit hår. Og lige så snart jeg prøver at få fat i ham løber han ned under sofaen eller sådan noget.
feb 2008
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
At vænne an hvalp af med at bide klæver tålmodighed, hver gang den bider så byt foden eller hånden ud med at stykke legetøj som den må bide i. man kan også pive højt som dens med hvalpe ville gøre hvis den bider for hårdt.
Den er i den alder hvor den er ved at skifte tænder, så de klør som bare pokker...
feb 2008
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 882
Men hun gør det også af andre grunde. Hun fortæller nemlig meget hvad hun gerne vil. Hun kommer nogle gange hen til mig og tager mig i hånden med sin mund, trækker mig til jeg følger med og giver derfter slip og så løber hun hen til døren. Dette gør hun hvis hun skal ud og jeg måske ikke lige har fattet at hun har stået foran døren og ventet på at komme ud.
Eller hvis hun vil sige at vandskålen er tom kan hun finde på at gøre det samme, men for det meste skubber hun den bare he foran håndvasken og begynder at gø.
Hvorfor gør vores hund dog det? (bider