{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange har i?
  • #1   8. okt 2008 En og skal ha en mere til næste år

• #2   8. okt 2008 på et tidspunkt vil kæresten og jeg gerne have en hund til (shiba eller labrador) men jeg vil gerne høre hvor svær opgaven er og hvad man binder sig til??

• #3   8. okt 2008 Har 2, og arbejder på at overtale min kæreste til at få en DDb hvalp mere når Chibas mor får hvalpe igen...:-)))
    Jeg syntes klart det er en fordel at ha mere end en hund, da de aldrig er helt alene, der er altid den anden, og så har de hinanden at lege med...
    Det er også super huggeligt når man har 2 halvstore hunde der "kæmper" lidt om at ligge tættest på mor/far i sofaen...

• #4   8. okt 2008 Har e dejlige mops, men ku måske senere godt tænke mig en veninde til hende men tænker på hvad fordele og ulemper i hverdagen er med 2 smiley

• #5   8. okt 2008 har 3 og forventer/håber der er en mere til næste år.

lige nu har vi så 5, da der stadig bor 2 hvalpe hos os. men de rejser jo snart og kan ikke helt tælles med.

det kan være besværligt hvis man skal have passet hunde. når man skal træne med så mange hunde, men ellers er det fantastisk

• #7   8. okt 2008 jeg har tre stk - to pomsere og en pekingeser -- rener med at øge til en pomser mere når jeg engang finder en der er udstillings egnet. min mand vil gerne have en japansk spids - men det bliver så hans hund...

det er lidt et prijekt at gå tur med dem i liner. men man vender sig til det.. og pasning er lidt mere kombliceret - men har fundet et par gode barnepiger der kommer ud og overnatter her hos os når det er... de er fundet her på HG --

men ellers syntes jeg det er skønt med alle mine hunde..

• #8   8. okt 2008 Vi har 2 stk nu. Jeg kunne godt tænke mig én til, men har endnu ikke overtalt min mand til det, men arbejder på sagen.
    Den lille må nu også gerne lige blive lidt voksen før der kommer en ny hvalp ind i huset.

• #9   8. okt 2008 Vi har lige fået Boss på 10mdr for 5 dage siden, og det er nok lige p.t, han skal lære alt, for der hvor han kommer fra har han ikke lært noget(internat). Så vi har rigeligt i ham, men vil da ikke afvise at få en mere senere..

• #10   8. okt 2008 Har en. Kan ikke rigtigt bestemme mig for om jeg vil have en mere, han ville nyde godt af en legekammerat og ikke at skulle være alene hjemme, men der er jo det her med at ha dem med rundt og jeg ville føle lidt at jeg svigtede ham, ikke at kunne bruge al den tid på ham som jeg gør nu smiley

• #11   8. okt 2008 2, og skal ikke have flere så længe vi har dem. Hvis jeg en dag får mere plads kan en ekstra godt komme på tale, men det ligger mange år ude i fremtiden.

• #13   8. okt 2008 3 stk .... Hvis der pludselig er noget aktuelt, er han velkommen, men der må gerne gå mindst 1 års tid....

• #14   8. okt 2008 2 stk.

Efter næsten 2 års overvejelse, blev vi skrevet op til en hvalp, fra den kennel vi ville have fra.
    6 mdr. efter blev lille Ida født.

Jeg vil ALDRIG have mindre end 2 hunde nu. De har SÅ meget glæde af hinande, leger pjatter osv
    Hyggen er der ikke blevet mindre af, den ene ligger hos mig, mens den anden hos manden. Ellers ligger de bare begge hos en af os.

Rasmus var også 3 år da Ida kom hjem, synes det er en rigtig god alders forskel på dem (og især hvis de havde været af samme køn)

• #15   8. okt 2008 1 mere? jo det tror jeg faktisk godt jeg vil have :)))))

• #16   8. okt 2008 Har 1 på nuværende tidspunkt, og vil rigtig gerne ha en mere på et tidspunkt..
    Først skal jeg dog lige være helt på plads med Wictor - er første gang jeg har hund alene.

Den næste vil blive en Rottweiler tæve smiley

• #17   8. okt 2008 Vi har så 3. Nova(dobermix) på 8, Zero(hvid schæfer) på 4 og Walle(hvid schæfer) på 2.

• #19   8. okt 2008 Hej

Vi har to hunde, en på næsten 9 (gravhund/dansksvensk gårdhund) og en på 15 uger (bullterrier)... Synes det er nok med to hehe, der er knald på hele tiden..

• #20   8. okt 2008 Jeg har 2 tæver og vil gerne have en hanhund mere.. Jeg har ikke oplevet det har været sværere med 2, men nu har Zila også været utrolig nem.. Jeg vil gerne have en mere, dels fordi jeg vil være opdrætter, men også fordi de bare har så meget mere glæde af hinandennår de er flere..

• #21   8. okt 2008 jeg holder mig også et et køn. alt det halløj med at holde han og tæve fra hinanden i løbetiden, det vil jeg ikke.
    selvom jeg er opdrætter´kan ens egen han jo ikke bruges ret mange gange, så fordelen frem for ulempen er større ved at have en han.
    derudover er det jo da også de fleste løbetider, hvor tæven ikke skal parres.

• #22   8. okt 2008 Connie: Nej, men man bruger jo hannen og tæverne vidt forskelligt i avl, så nogen gange kan det have visse fordele at have begge køn.. Især hvis man vil leve af det (hvilket jeg så ikke har i sinde, men)...

• #23   8. okt 2008 Jeg vil mere bare gerne have en han istedet for hyggens skyld og for der ikke bliver for megen magtkamp..

• #24   8. okt 2008 Jeg har 2 og så længe vi bor i lejlighed kommer der ikke flere. Jeg kunne dog godt tænke mig en "oldie" mere på et tidspunkt og så kunne vi kæreste godt tænke sig "en rigtig hund" dvs. en han kan stå op og klappe *gg* Det næsten er dobbelt arbejde og dobbelte udgifter. Men mine to basser har så meget glæde af hinanden!

• #25   8. okt 2008 med en matadoravlsgrænse på 10 er det ikke bøvlet værd at have en han.
    jeg har 3 tæver der er ingen magtkamp

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #26   8. okt 2008 marie N

Der er altså STOR forskel på en Shiba og en Labrador....

Men jeg har 2 Papilloner og 1 Papillon i pleje på nu 6. mdr

• #27   8. okt 2008 Jeg har en, vi havde 7, da hun fik 6 hvalpe, men de er desværre blevet solgt. jeg synes bare at det var hyggeligt med mange hunde smiley

• #28   8. okt 2008 jeg har en og elsker ham, men vil rigtig gerne have en til om 1-2 år,
    det bliver nok en dorset olde tyme bulldogge

• #29   8. okt 2008 Jeg har 2 cockere
    For nok 1 eller 2 mere den dag jeg flytter til noget større (om nogle år)

• #30   8. okt 2008 Har en labrador på snart 3 år, med meget energi, så har nok i hende nu. Ville gerne have en legekammerat til Molly, men har ikke haft tid til en hvalp pga. en del arbejde det sidste års tid, men derfor ville det jo være godt med en mere så hun ikke skulle være alene, har heldigvis en god babysitter/hundelufter til genbo og Molly er blevet god til at være alene hjemme og har et godt sovehjerte smiley
    Men på et tidspunkt vil jeg gerne have en til, enten en amstaff eller rottweiler, må bare ikke anskaffe mig de racer mens jeg bor her, så det bliver først engang ude i fremtiden desværre smiley
    Selvfølgelig er der nogle ulemper blandt andet flere udgifter til foder, dyrelæge m.m og nogen gange er det lidt besværligere, men ingen tvivl om at flere hunde har stor glæde af hinanden, det har jeg kunnet se på mine forældres hunde - de har haft 2 gravhunde og 1 tysk hønsehund sammen og nu har de 3 andre gravhunde og et græsk gadekryds.

• #31   8. okt 2008 Jeg har 2 engelske springer, det startede med 1 men så fik jeg gennemført at vi måtte have 2 husdyr pr lejemål i stedet for en hund og en kat.

Der er 3 år i mellem dem og det er en god aldersforskel, den store opdrager på den lille, men til gengæld også dens uvaner.

Det er blevet dyrere men dejligere ed har stor glæde af hinnanden
    men en smule hårdt når den lille kommer i lømmelaldren(det er den nu)

• #32   8. okt 2008 Jeg har 4 tibetansk spaniel. No-Ma tæve 9 år, Desse han 5 år, Sweetie tæve 8 mdr og Frida tæve 4 mdr.
    Frida var ikke helt planlagt, men faldt bare pladask for hende. Jeg nyder at se de 2 små tøser lege sammen.

Som jeg bor nu vil/må jeg ikke have flere hunde. Men når jeg får fundet det rigtige hus regner jeg med at skulle have en toller igen. Hvis ellers jeg kan finde noget jeg vil have.

Ja der er mere arbejde ved at hve flere hunde, men så sandelig også meget mere glæde. Normalt lufter jeg alle på engang eller to og to. Men sommetider bliver de gået med enkeltvis. Hvalpene skal lære at blive selvstændige og de gamle skal forkæles lidt.
    Der er naturligvis også mere rengøring. Her r trods alt 16 poter til at svine istedet for kun 4.

Jeg føler dog ikke at jeg har mindre kontakt fordi jeg nu har flere hunde end da vi kun havde en enkelt. Men indimellem er jeg nødt til at afvise hvis jeg lige ligger og hygger med en. Så må den anden vente til der er ledigt.

• #33   8. okt 2008 Her har vi 2 hunde - Simba (collie) som er min hund og min kæreste har en pomserpige og vi henter min nye collie om knap 1,5 uge smiley

Så snart 3 hunde her i huset smiley

• #35   8. okt 2008 Jeg har 4 smiley

alle med hver sin personlighed. Det kræver selvf. en del aktivering af hver enkelt hund, men ville ikke kunne undvære nogen af dem smiley

• #36   9. okt 2008 tak for alle jeres gode svar.. det har helt sikkert hjulpet mig i beslutningen om vi skal have en til hund smiley

Kommentér på:
hvor mange har i?

Annonce