{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Vedr. hvalp som blev solgt videre .. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg solgte i 2006 en hvalp til en ungt par jeg havde talt med gennem et lille stykke tid. De lovede mig guld og grønne skove for den lille hvalp.

- Derfor valgte jeg dem til at købe min hvalp. En Chihuahua blanding.

Aftalen var mundtlig, men gik ud på at hvis de nogen sinde ville sælge hunden ville jeg købe den tilbage. Det sagde de ja til.

Nu har jeg lige fundet hunden her inde på HG med en ny ejer. Jeg er 100% sikker på det er den hund, for det er det samme tilbehør på billederne som dem jeg gav hvalpen med, tilbage i 2006.

Nu har den skiftet navn - SYND!
Kontaktede derfor dem der købte hunden som sagde deres baby ikke kunne li hunden og derfor fik den passet af en pige som nægtede at udlevere hunden til dem fordi hun havde taget sig af den, og derfor havde hun købt den senere hen..

Der var så meget rod i det hun sagde at jeg kunne se på det hele at det var en stor løgn.. Og nu vil det alligevel være synd at tage hunden hjem til mig, for så bliver det dens 3. hjem på bare 2 år..

Jeg synes det er frækt! Mundtlige aftaler er også bindende, men kan være svære at bevise.
Det er bare synd for den lille hund at den både har fået nyt navn og har været det igennem. I stedet for de havde afleveret den tilbage til mig dengang, og så ville jeg tage mig kærligt af hunden..

Ved ikke hvad jeg ville med denne tråd, ville bare ud med det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. hvalp som blev solgt videre ..
  • #1   4. okt 2008 Hvis hunden har fået et godt hjem er det vel det vigtigste.....
    Du kan jo henvende dig til nye ejere og spørge om du må besøge hunden.... De er måske også interesserede i nogen hvalpebilleder.
    Kan ikke se noget problem i at hunden har fået nyt navn? Hvorfor mener du at det er synd?

• #2   4. okt 2008 Jeg synes, som Lise Juul så fint skriver, at det vigitgste er at den har det godt nu.

Den ved jo ikke selv den har skiftet navn, så det er der jo ingen ben i smiley

Og jeg ville også skrive til dem og forklare hvem du er og høre hvordan vappen har det smiley

• #3   4. okt 2008 Det er heller ikke et problem.. Det er bare aftalen de har brudt.. og måden som de fortalte mig at hunden bare ikke måtte komme hjem for dem der passede den osv..

• #5   4. okt 2008 Måske jeg har misforstået noget....
    Har ikke forstået at trådstarter er opdrætter af denne valg, men fået indtryk af at hun selv var 1. hjem (købt hos opdrætter) og derfor selv har videreformidlet? Er det rigtigt forstået eller ej?

• #6   4. okt 2008 Kan også godt følge dig Sejer, men for at se det positive i det, så har den det nok godt hvor den er nu. Og det ville være synd at kræve den tilbage for at give den et 3. hjem.

• #9   4. okt 2008 synes bestemt heller ikke hunden skal tages fra den nye ejer hvis det er et godt hjem...
    men
    derfor er det stadig brud på en mundtlig aftale, og det må ikke være rart at være i den tro ens hvalp er hos én familie og så pludselig finde den på HG hos en helt anden familie.
    Det er trods alt afkom fra ens egen hund, og selvom man har solgt hvalpen er man stadig knyttet til den og vil den ens bedste og man tænker på den/dem.
    Så jeg kan udemærket godt forstå frustrationen og skuffelsen.
    Synes bestemt ikke det er ok af den familie der bare har solgt hunden videre.

Ja, en mundtlig aftale er bindende, men det er så vigtigt at få det hele på skrift og lave en kontrakt!!

• #10   4. okt 2008 man kan da ikke "kræve hunden tilbage" fra nogen der garanteret har købt den i god tro.. siden hun ikke ville udlevere hunden, må det jo betyde at den er elsket hvor den er nu.. og dermed må man da gå ud fra at hunden har det godt??? ser ikke noget problem i at hunden har skiftet hjem, hellere det end at være hos en familie hvor det ikke fungere pga. barn osv.. at hende der købte den først af dig så ikke har "rent mel i posen" men vælger at lyve, ja det er jo så en anden sag. me njeg tror hunden har det godt i dag, og så er det jo bare at glæde sig over det. ovenikøbet kan du jo "følge" den herinde det må du jo ikke ha gjort før når du ikke vidste den var solgt. så det må være dejligt at du har fundet den smiley

• #11   5. okt 2008 Lillefisen: men det er stadig brud på en mundtlig aftale, og det er da ikke fedt at finde ud af at hvalpen er blevet videre-solgt når man er i den tro den er hos den familie man solgte den til i første omgang.
    Det handler jo ikke om at hun vil hive hvalpen ud af det hjem den har nu, men det handler om hvor skuffet og vred hun er over brudet på en klar aftale!!
    Og det kan jeg godt forstå hun er sur over, hvis det var aftalen.

• #12   6. okt 2008 Miss.. det er jeg så absolut enig med dig i, men jeg kan ikke lade stå til at folk vil hive den ud af det hjem den har nu hvis den har det godt smiley men klart er det et brud på en aftale.
    jeg synes så at hvis man som opdrætter VIl have tilbagekøbsret på hundene, så mener jeg også at man på en eller anden måde bør holde kontakten med dem der køber den. men det er så en helt anden sag. det er dejlligtt at der er så mange opdrættere der vil tage hunden tilbage og sørge for at den får et nyt godt hjem.

Kommentér på:
Vedr. hvalp som blev solgt videre ..

Annonce