596 visninger
|
Oprettet:
Hundemutter - nu med dkk racevinder .
6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
sindsyge blandt hunde {{forumTopicSubject}}
vi ved jo alle sammen godt at der er hunde som har forskellige brister og at der er linier som alver dårligt sind.. men om man direkte kan sige en hund er sindsyg eller psykisk syg (altså ikke bare fordi den har en brist eller lignenden men hvis det havde været et menneske så havde man diraknostiseret personen)
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 85 Svar: 418
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
mar 2008
jeg har selv netop fået en genplaserings hund som har et svært sind -- det er som om han forsvinder ind i en anden verden ind i mellem og han har en række tvangshandlinger han udføre --
han havde ret store problemer da vi fik ham og meget har vi fået pillet af ham med alm opdragelse og håndtering - men hans tvangshandlinger kan jeg se er et lidt større problem.. dog bliver det bedre og bedre -- men de sidste par dage har jeg gået og spekuleret over om han måske kunne have en brist inden i sit lille hovede -- ikke at det gør nogen forskel for os -
men jeg syntes bare aldrig der er nogen som snakker om mullige sindsyge(hjerneskadede) hunde her på HG
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 736
En eftermiddag , hvor konen har fodret hunden , vendt ryggen til og er på vej ud af bryggerset sprænger hunden på hende bagfra ganske umotiveret, får hende ned at lægge og trækker hende ruskende i benene et stykke hen af gulvet , da sønnen kommer hende til undsætning. Bliver kræet aflivet ?
Næh.. Det vil manden i huset ikke have.
En uge senere bider hunden igen , denne gang dog manden. Og hunden bliver endelig aflivet.
Er HARM over så ansvarsløse de har været i så lang tid.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
MA Exam ABT Karen S. Ulrich som i to år havde fornøjelsen af at undervise mig på Etologisk Institut avler beagler.
I det ene kuld hvalpe var der et individ, som allerede i 3 ugers alderen udviste abnormal adfærd. Hun beholdte derfor hvalpen, som selv under de bedste kår udviklede en adfærd, som de mente var en form for autisme.
Der er desværre ikke forsket nok i dette i hundeverdenen til, at det kunne be- eller afkræftest hvorvidt teorien passede.
Hunden har det stadig godt i dag.
Grundet vores ikke altid hensynsmæssige avl på hunde, samt tilfælde fejl i fostres udvikling findes der hunde med en direkte patologisk adfærd. Jeg vil dog mene, at det er ret sjældent.
mar 2008
vil dog sige at han er i kraftig bedring -- og vi for hver dag kan se fremskridt.. heldigvis..
sindsyge blandt hunde