{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

sindsyge blandt hunde {{forumTopicSubject}}

vi ved jo alle sammen godt at der er hunde som har forskellige brister og at der er linier som alver dårligt sind.. men om man direkte kan sige en hund er sindsyg eller psykisk syg (altså ikke bare fordi den har en brist eller lignenden men hvis det havde været et menneske så havde man diraknostiseret personen)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sindsyge blandt hunde
  • #1   2. okt 2008 diagnostiseret skulle der have stået

• #2   2. okt 2008 ja det mener jeg godt man kan, tror da sagtens en hund kan være sindsyg lige som et menneske, altså have en fejl i hjernen

• #3   2. okt 2008 ja det vil jeg da bestemt mene... vil våge at påstå at min gamle hund var sindsyg... Han var indavlet og havde ikke haft det godt som hvalp. Han var extremt psykotisk kontrollerende og agrasiv og ja.. meget utilregnelig... Som psykisk syge mennesker, har de det jo meget dårligt, og det var det samme med min hund...

• #4   2. okt 2008 Det vil jeg også vove at påstå.... Underligt der egentlig ikke er forsket i emnet. Eller det er der måske????

• #5   2. okt 2008 Lisa.... Jo men fordi han har haft det dårligt som hvalp, er jo ikke li med at han var psykisk syg..... Nok nærmere ødelagt psykisk. Lidt ligesom børn der bliver misbrugt og kørt psykisk på, men det behøves jo ikke betyde at de er direkte psykisk syge....

• #6   2. okt 2008 men det er også bare fordi i disse terapeut tider så er det jo en kæmpe fallit erklæring at aflive en hund uden at man har taget en 10 - 12 kurser i dyreadfærd og konsulteret adskillige eksperter -- men vi ved jo alle at der er hunde der ude hvis adfærd er uden for rækkeviddede --

jeg har selv netop fået en genplaserings hund som har et svært sind -- det er som om han forsvinder ind i en anden verden ind i mellem og han har en række tvangshandlinger han udføre --

han havde ret store problemer da vi fik ham og meget har vi fået pillet af ham med alm opdragelse og håndtering - men hans tvangshandlinger kan jeg se er et lidt større problem.. dog bliver det bedre og bedre -- men de sidste par dage har jeg gået og spekuleret over om han måske kunne have en brist inden i sit lille hovede -- ikke at det gør nogen forskel for os -

men jeg syntes bare aldrig der er nogen som snakker om mullige sindsyge(hjerneskadede) hunde her på HG

• #7   2. okt 2008 Jeg har noget familie som havde en hund , som blev mere og mere sær. Har adskillige bidepisoder bag sig. Blandt andet min søn har været en tur igennem gebisset på den. De kunne ingen steder tage , da ingen kunne passe hunden.

En eftermiddag , hvor konen har fodret hunden , vendt ryggen til og er på vej ud af bryggerset sprænger hunden på hende bagfra ganske umotiveret, får hende ned at lægge og trækker hende ruskende i benene et stykke hen af gulvet , da sønnen kommer hende til undsætning. Bliver kræet aflivet ?
    Næh.. Det vil manden i huset ikke have.

En uge senere bider hunden igen , denne gang dog manden. Og hunden bliver endelig aflivet.
    Er HARM over så ansvarsløse de har været i så lang tid.

• #8   2. okt 2008 Hurtigt svar: Ja

MA Exam ABT Karen S. Ulrich som i to år havde fornøjelsen af at undervise mig på Etologisk Institut avler beagler.

I det ene kuld hvalpe var der et individ, som allerede i 3 ugers alderen udviste abnormal adfærd. Hun beholdte derfor hvalpen, som selv under de bedste kår udviklede en adfærd, som de mente var en form for autisme.

Der er desværre ikke forsket nok i dette i hundeverdenen til, at det kunne be- eller afkræftest hvorvidt teorien passede.
    Hunden har det stadig godt i dag.

Grundet vores ikke altid hensynsmæssige avl på hunde, samt tilfælde fejl i fostres udvikling findes der hunde med en direkte patologisk adfærd. Jeg vil dog mene, at det er ret sjældent.

• #9   2. okt 2008 uhhh er ret spændt på hende karen ulrich --- skal på kursus med hende den 1-2 november sammen med mit lille problembarn...

vil dog sige at han er i kraftig bedring -- og vi for hver dag kan se fremskridt.. heldigvis..

Kommentér på:
sindsyge blandt hunde

Annonce