Nødlidende dyr.. Hvor havner pengene? {{forumTopicSubject}}
Jeg er medlem af WWF og WSPA. Mit hjerte bløder for naturen og dyrene, og den gang jeg meldte mig ind i WSPA, kørte kampagnen med den udsultede hunde og dansebjørnene. Jeg undersøgte rigtig meget omkring WSPA, og faldt for,a t de hjælper arbejdsdyr i nød, og dermed de mennesker, hvis liv afhænger af dem. Det er en god vej frem ti lat hjælpe rigtig mange både mennesker og dyr.
Jeg er på SU så pengene er små, og dermed også mine donationer, men jeg vil gerne tro på, at selv mine bitte-små donationer og køb af fair trade ER en hjælp.
Nu her for nogen tid siden så jeg et program, hvor der reelt var fulgt op på, hvad der egentligt skete med de penge, som folk gav f.ek.s til de der børn man "adoptere". Det viste sig jo, at de fleste penge forsvandt ned i lommerne på dem, som havde opretet de her adoptionsfirmaer.
Og den gang da der var telefonindsamling til vidst nok Afrika, hvor der blev samlet flere millioner sammen (37.000.000 såvidt jeg husker) hvor kun 3 millioner rent faktisk blev brugt på de nød-lidende mennsker.
Jeg vil meget geren tro på, også ud fra mediers udsendelser og indslag, at WSPA rent faktisk bruger mine penge til at redde dyr. De HAR gjort en forskel gennem årene, bl.a arbejdet hårdt på at forbedre vilkårene for slagterheste i Portugal.
Men er jeg naiv? Hvad mener i?
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
Medmindre de har total hjernevasket mig med forkerte ting, og deres statistiker ikke er rigtige, så skal du ikke bekymre dig.
Selvfølgelig går donations penge også til løn til arbejderne inde for WSPA, men LANGT de fleste penge går til dyr / uddannelse til bedre dyreforhold.. (eller hvad det nu end hedder)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Det er ikke lykkedes mig at finde noget grimt om dem via google, så jeg måtte på deres egen hjemmeside for at finde tal:
WSPA USA's expenditures for 2007 were allocated as follows:
74% to Animal Protection and Humane Education
22% to Fundraising
4% to Management & General
(link fjernet)
Og det kan uddybes yderliger hvis man kontakter dem.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 40
Jeg har været medlem af WWF, siden jeg var barn. Også en organisation, som jeg tror på virkelig gør noget...
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 40
Nysgerrig... Jeg har faktisk været inde for at se, om der var ledige stillinger, for jeg ville hellere være aktiv i felten end passiv :o)
Hvad bestod dit job af? Og var det i DK? Hvis jeg må spørge...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
Men støtter også danmarks natur og div børne hjælps ting og så giver jeg mad/dyr hvert år til jul til de lande som ikke har noget
Nødlidende dyr.. Hvor havner pengene?