998 visninger
|
Oprettet:
Ny hvalp ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min kæreste og jeg har længe set os efter en hvalp, og vi fandt for et stykke tid siden den rette, og hun er han kommet hjem til os.
Han er en dejlig lille SBT'er på 10 uger.
Vores problem er, at han meget gerne vil lege med vores amstaff Cæser, men når Cæser kommer alt for tæt bliver din lille nye sur og knurrer, gør og viser tænder.
Vi har gået en tur med dem begge inden vi kom hjem med dem, så de kunne vænne sig til hinanden.
Hvad skal vi gøre?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Maria og Daniel
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.334
cæsar virker stor ifht jeres lille hvalp. og det kan bestemt godt skræmme ham,, prøv at bede cæsar ligge sig, sæt dig ved siden af cæsar og lad hvalpoen komme til ham mens han ligger ned, og hvilker knap så stor og farlig..
hvis de er trygge sammen ellers, så smid dem på en lukke græsplæne, og hold øje med cæsar, så det ikke bliver vild leg og sådanne ting.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 596
Når Cæser ligger er den lille nye rolig og går hen til ham, men så snart han rejser sig bliver han virkelig sur.
Når jeg lukker dem ud, og hvis den lille nye bliver sur igen, skal jeg så selv bare lade dem finde ud af det? (Det har jeg ladet mig fortælle at jeg skal)
jan 2008
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.334
prøv at gøre som beskrevet.
og så ta dem ud hvor de kan lege frit imorgen.. den lille ny har også en MASSE nye indtryk at fordøje idag.. nogle gange går der lang tid før ens hunde er gode venner jo.. så jeg synes i skal få cæsar ned at ligge og så nusse med ham, og lade hvalpen komme til jer.. ikke tvinge eller noget, og lad ham snuse og ros dem begge når det går godt.. i må ikke skynde jer at tage hvalpen væk hvis han knurre, for det kan virke forstærkende i hans frygt,, kald hellere på ham istedet eller kald på cæsar
jan 2008
Det vil vi så prøve imorgen. Det har også været en lang tur i dag for den lille, vi hentede ham i jylland. Han ligger også og sover som en sten nu.
Jeg er ikke sikker på at det er leg, for den nye stikker halen imellem benene når "udfaldet" sker.
Cæser vil selvfølgelig bare lege og logrer, og det gør den lille også når Cæser ligger ned.
FIk mig bare en forskrækkelse, da den nye gjorde sådan, og Cæser forstod det ikke rigtigt og prøvede at lege videre ..
jan 2008
Nåh okay, så er jeg mere rolig Men vi prøver tage tage dem ud på et åbent område imorgen, og så er den lille også udhvilet
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
jan 2008
jan 2008
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
jan 2008
Ny hvalp ?