{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Et luksusproblem..eller???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for aller første gang i mit lange hundeliv fået en hvalp som eeelsker at kanøfle de andre hvalpe på træningsholdet............ Det har altid været noget som jeg selv har syntes var p... træls når der var sådan een på holdet som bare ikke kunne lade være med at banke de andre------Og nu har jeg se en selv------
Jeg har en god kontakt med hende, og kan aflede når der er snor på,,,,, meeen i frikvarteret, så styre hun lige hen til den første og bedste, bliver et par cm. højere ligger skulderen til, og knurre som en anden gal hund---- Der er også de som lige får en pote på nakken, og så en skulder og spå et bid i flæsket-----
HVAD POKKER GØR JEG. Jeg vil have hun skal kunne gå tur uden at ville banke alle hunde som hun møder på sin vej når hun bliver større. Her hjemme ligger hun og Balder konstant, i bidekamp for sjov. Er det eventuelt en årsag til, at hun tror hun kan klare alle i verden.........????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et luksusproblem..eller????
  • #1   26. sep 2008 Jeg kigger lige med.
    Jeg tror så bare min vil passe på mig, for hun gør kun udfald mod andre hunde når jeg går med hende.
    (Og NEJ min hund skal ikke elske alle hunde i verden, jeg er bare træt af hun skal knurre osv. af andre hunde.)

• #2   26. sep 2008 Slet ingen som har haft det samme problem, og har en god løsning????

• #3   26. sep 2008 Ved ikke helt om du har samme problem, men kigger lige med alligevel smiley

• #4   26. sep 2008 Nej, hvor er hun sød... Tillykke med hende!

Til dit "problem" vil jeg skrive at det lyder som om hun er en meget selvsikker hvalp der prøver sine og de andres grænser af. Umiddelbart tvivler jeg på at hun ender med at blive en bølle som voksen af den grund - hun skal nok blive sat på plads når hun overskrider sin "hvalpelicens". Så længe det er for sjov er det ikke "farligt", men du skal selfølgelig sige fra hvis hun bliver for meget over for de andre hvalpe - de skal jo også gerne opleve det som "sjov".

• #5   26. sep 2008 Nej når jeg går tur med hende i snor så er der intet problem.... Det er uden snor på træningsbanen, og i går lagde hun lige en pote på en voksen westi så blev hun ganske vist den lille, men der gik lidt inden hun holdt op med at knurre, selv om hun lå neders på ryggen.... Westien gik fra hende lige så snart hun stoppede med at knurre.......Men nogle timer senere til træning, og der var frikvarter, så kanøflede hun de hun kom i nærheden af, til jeg stoppede hende og hun fik snor på.....

• #6   26. sep 2008 Snow - Dette kender jeg desværre ikke så meget til

Carina - Det lyder meget som Columbo har været.. Tog kontakt til Lillen herindefra, og fik hjælp. Det viste sig at han var temmelig usikker, og jeg skulle vise ham at jeg godt kunne tage ansvar for ham og situationen, og så ligge noget mere selvsikkerhed på ham.. Det med selvsikkerheden har jeg så ikke været så god til. Men så længe han kan føle jeg er der for ham, laver han ikke udfald eller gør af andre mere. Selvsikkerheden arbejder vi stadig på smiley

• #7   26. sep 2008 Søster... Jeg stopper hende også hver gang------ Jeg håber du har ret i at hun vokser sig fra det------ Ja hun er enormt selvsikker-----

• #8   26. sep 2008 Jeg ville ikke lade hende lege med så mange på en gang. Jeg ville lade hende lege med en ad gangen og så have en lang line på, så jeg kunne gribe ind og irettesætte hende, når hun går over stregen.

Det skal nok ses, hvordan jeg gør det, - men det er bestemt effektivt.

Ps. Ingen har nytte af den leg, som hun pt. får lov til at udføre. Hverken hende selv eller dem, hun er på nakken af.

• #9   26. sep 2008 Jeg bliver lige nød til, at komme med en kommentar til dit indlæg ;o)

Jeg har for aller første gang i mit lange hundeliv fået en hvalp

Prøv lige, at læse dette igen *GG*...

Ellers har jeg ikke nogen gode råd desværre *S*

• #10   27. sep 2008 Tjaeh hvis man ikke synes at det er frygteligt synd og ikke naturligt for hunden ... Så tag en lille vandpistol med næste gang...

Laura har altid kanøflet andre og gør det til stadighed, hvis ikke at hun bliver sat på plads af den hun kanøfler.. Det er for det meste hvalpe og unghunde og så er det ligemeget om de er 5 gange større end hende...

Jeg går ind for at hundene indenfor rimelighedens grænser klarer det selv, men Laura har det med at overse når den anden hund overgi'r sig..
    Bliver hun ved tager jeg fat i hende og siger noget i stil med "STOP SÅ LAURA" lige ind i hovedet på hende...
    Det tager lige toppen af det værste. Men ellers tager en stråle fra vandpistolen lige det sidste..

Men hun er streng og har altid været det !

Og hun tager ikke skade eller får psykiske traumer af at blive taget fat i når hun går over stregen ( Selvfølgelig ikke bank eller noget )

• #11   27. sep 2008 Ja, jeg har også en formodning om, at hun vil vedblive med at være en heks resten af sit liv.......
    Heldigvis er hun så meget interesseret i mig, og at træne med mig, så jeg hurtigt kan aflede hende,,,,, Men i fremtiden med hende er det nok slut med, at gå i mine egne tanker, når hun er med...
    Jeg ved at hendes far er taget hjem fra Tyskland fordi han kunne tilføre højavlen noget mod og kampdrift,,, gud ved om hun har fået det hele, og alle de andre hvalpe han har lavet her i det sidste halve år ikke har fået noget... Sludder, de er sikkert lige sådan....

• #12   27. sep 2008 jeg ville for det første ikke lade hunden lege med mere end et par stykker af gangen. Hvalpe har ofte svært ved at adminstrere flere.
    Jeg ved godt at der er nogen træningspladser hvor man lukker hele flokken løs på en gang og så håber på det bedste - jeg ville aldrig slippe min hvalp i sådan en flok.

Hver gang din hvalp kanøfler, på en ikke acceptabel måde, tager du den lige så stille væk fra de andre og sidder med den indtil den er kølet lidt ned. Hvis du er konsekvent med det skal din hvalp nok lærer at lege ordentlig på et tidspunkt.

Kommentér på:
Et luksusproblem..eller????

Annonce