{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af race? {{forumTopicSubject}}

Jeg er en ung mand(venindes profil) der rigtig godt kunne tænke mig en hund, da jeg har haft hund hjemme ved de gamle i mange år og syntes det er lidt ensomt unden en god ven der hejmme;) Men har kommer så mit problem kan ikke finde ud af hvilken race det skal være men dem jeg bedst kan li og har læst mest om er

Bullterrier

Dobermann

Rottweiler

Staffordshire bull terrier

Her kommer så de ting jeg kan tilbyde hunden.

Jeg kommer til at gå tur med den inden jeg skal på arbejde 06:00-06:30 når jeg kommer hjem fra arbede 15:30-?? og ved en 20 tiden igen. jeg vil osse have mulighed for at tage hunden med på arbejde til den kan holde sig nogle flere timer, eller få en til at komme og tisse, med den et par gange jeg er væk. Jeg bor i lejlighed så der er ingen have lidt pt, men hunden kommer til at komme med rundt så den ikke bare skal være i lejligheden. De eneste krav jeg har til opdagelse er den skal kunne sætte sig ligge sig. gå pænt med og uden snor da de fleste ture vil blive i en skov hvor der ikke kommer så mange mennekser eller dyr. Så skal det være en hund der kan med alle dyr og mennesker(ved godt det svinger fra hund til hund) Den kommer til at gå til hvalpe træning når den kan starte så den fra helt lille kan vende sig til at der er andre hunde omkring den.

Håber jeg kan blive lidt kloger på hvilken race der passer bedst til mig?
på forhånd tak





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af race?
  • #2   26. sep 2008 Bella:
    Hvorfor ingen af dem, fordi han bor i lejlighed?


  • #3   26. sep 2008 Bella.

    Det har jeg godt tænkt på selv, men hvis den næsten kun er her når den er alene hjemme, kan det vel være det samme som at have den i en kasse eller i et værelse. Det ved jeg at der er mange der har deres hunde når de er alene hjemme


  • #4   26. sep 2008 Umiddelbart er det ok med lufteture og lejlighed, men jeg er lidt i tvivl mht dine krav til lydighed og venlighed. Lydigheden er helt op til dig som træner, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at de racer du har listet vil kunne det du ønsker så længe du magter at træne det. Jeg ville personligt fravælge både dober og rottweiler medmindre de skulle købes med henblik på brugstræning for de er alligevel arbejdshunde.

    At en hund skal kunne med alle er svært at forvente uanset race, men du har valgt nogle racer der ikke ligefrem er kendt for at være super udadvendte mod andre hunde som voksen. For at skære dem alle over en kam er det ikke hunde der er designet til at arbejde socialt, som f.eks nogle jagthunde er det. Til gengæld er det nogle gode, robuste og loyale racer du har valgt, og du skal nok blive glad for dem alligevel. smiley


  • #5   26. sep 2008 nicklas W

    løven skal være i kælder rummet :S


  • #6   26. sep 2008 har du trapper?

    hunden skal bæres op og ned indtil den er fuldvoksen, det er nogle hunde, der kommer til at veje en del, så det synes jeg du skal have med i dine overvejelser.
    ved at det er tunge hunde, vil belastningen ved at gå på trapper, netop være det større


  • #7   26. sep 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤

    Nej okay, det så rigtig nok. men hvis de ser nogle andre hunde ofte så vil der være gode muligheder for at de osse kommer til at kunne enes når de blir voksne ?


  • #8   26. sep 2008 Bella:
    Selv om jeg ikke kender det store til disse racer er jeg ikke enig... Om det er lejlighed eller hus kan vel komme ud på et, så længe den får motionen... Haven gør bare en del ting lettere... Men det forhindre jo ikke, at man skal lige så meget ud som hvis man bor i lejlighed...
    Eller er jeg helt galt på den? :o/


  • #9   26. sep 2008 Bella: Daisy har det nu rigtig godt i vores lejlighed og hun er jo en border collie ;o)
    Hun motionere heller ikke indedørs, men udendørs.
    Her inde skal hun slappe af. Og det skulle hun også hvis vi boede i et stort hus :o)


  • #10   26. sep 2008 bella det forstår jeg ikke? dvs motionskrævende hunde skal ha en have a komme ud i eller hvordan? d giver da ingen mening syntes jeg..

  • #11   26. sep 2008 Connie

    Ja har trapper, men det med at bære den op af trapper ind til den er stor/gammel nok til at gå selv klare jeg nok smiley Skal hvertfald ikke være det der skal blive et problem


  • #13   26. sep 2008 Ingen af de hunde du har nævnt, egner sig til 1. gangs hundeejere.
    Tjek evt. Dansk Kennelklubs hjemmeside.
    Der er lagt en film ud, som hjælp til kommende hunde ejere. Den kan købes elelr ses gratis på hjemmesiden.


  • #15   26. sep 2008 Jeg kan nu heller ikk se det store problem i det er en lejlighed. På nogen punkter er det måske næten bedre for så blir man nød til at tage sig samme til at gå med hunden osse selv om det regner, hvor mange med have bare tænker de kan vente til i morgen ?

  • #17   26. sep 2008 Hov for lngsom smiley

    Men det med førstegangs hunde ejer, er jo et eller andet sted rigtig nok. Men har jo haft hund ved de gamle og det har været mig der fx gik til hunde træning med den ene af dem, så ved jo et eller andet sted godt hva det vil sigs at have hund ?


  • #18   26. sep 2008 Det med trapperne blir ikke at problem så mange trapper har jeg heller ikke, så den klare jeg nok om den skal bæres eller ej smiley

  • #19   26. sep 2008 Michelles ven

    Det kan jeg desværre ikke svare dig på. Jeg sidder selv med en amerikansk staffordshire terrier som ikke har egetkønsproblemer, så jeg kan jo godt skrive under på at det godt kan lade sig gøre, men hundens ophav gør stadig at det er en større sejr at han er sådan end at min sheltie er det.
    Du kan sagtens arbejde for det, men du må ikke blive skuffet hvis det ikke går, for det ligger ikke til dem i samme grad som visse andre racer. Det ville måske forbedre dine chancer hvis du vælger en tæve, men der skal du nok snakke med opdrættere/ejere af de forskellige racer. Jeg skærer som sagt over en kam her, så det jeg skriver passer ikke 100%på nogen af dem. smiley


  • #20   26. sep 2008 Men nok om jeg bor i lejlighed. syntes ikke der er så mange der kan svare mig på hvilken race der ville passe bedst til mig ?

  • #24   26. sep 2008 Af de racer du nævner er jeg nok mest til Bullterrier, men hvis vi snakker en hund træning efter hvalpestadiet er jeg mest til Dober

  • #25   26. sep 2008 med hensyn til opdragelse så er det jo ikke noget der bare kommer med hunden, det er noget du skal lægge i det, og lære den.

    og ikke sikkert alle hunde kan med alle hunde, der er ingen garenti

    Dober og rottweiler er brugshunde, og der skal lægges meget arbejde og træning i dem, er det noget i ønsker at bruge så mange timer på ?


  • #26   26. sep 2008 Dobermann og rottweiler ville jeg i hvert fald straks fravælge. Begge racer kræver en del aktivering -det er brugshunde. Og udfra dit skrevne lyder det ikke umiddelbart som om du har planer om træning gennem hele livet.

    De to andre racer kender jeg ikke voldsomt meget til. Bull terrieren kan være lidt af en mundfuld at træne, da den har sn helt egen vilje, men meget mere ved jeg ikke om den.


  • #27   26. sep 2008 Hmm på gå ture blir det nok 2-3 timer der omkring hvertfald også kommer alt det løse hvor vi skal ud og besøge venner os familie osv

    Hva køn angård blir det nok en han af den simple grund dem er jeg vokset op dem og de passer lige til mig smiley


  • #28   26. sep 2008 Michelle det sammen kan staffen

    det er jo terrier *GG*


  • #29   26. sep 2008 Det ikke lige en "brug" hund jeg er ude efter mere en famile hund. Og det med de har deres engen vilje kan jeg godt li, for så er der lidt udfordrig i hvordan man lellest får dem til det man godt vil. hvis i forstår hva jeg mener

  • #30   26. sep 2008 hvis ikke i er ude efter en brugshund så fravælg vober og rottweiler med det samme

    sæt jer ned, læs om begge de andre racer, evt er der osse bull terrier miniature.

    tag ud og besøg nogle kenneler der har racerne og find så ud af hvilken race der passer til jer


  • #31   26. sep 2008 der skulle så stå dober *G* ikke vober

  • #32   26. sep 2008 Haha.. Vober :o)

  • #33   26. sep 2008 Er der stor forskel på bull terrier og bull terrier miniature ud over størelse selvfølgelig


  • #34   26. sep 2008 Så længe den er hvalp kan den nok ikke holde til 2-3 timer.
    Jeg ved desværre ikke særlig meget om de racer.
    Men har du læst lidt om dem her på nettet fx? smiley


  • #35   26. sep 2008 altså jeg har bulldog og rottweiler i min lejlighed, og her har vi boet i et år. lova har altid boet i lejlighed.
    jeg mener absolut ikke det er et problem at ha store hunde i lejlighed hvis man vælger at stimulere og aktivere den mere end normalt..
    herhjemme er det 3-4 ture dagligt. så har vi hundeleg, fri leg på græs, en tur i hundeskoven, træning, og wp. udover det er der søgefelter på græs i nærheden.

    så mine hunde har det såmen faktisk rigtig godt. de er trætte for det meste indenfor, undtagen når der er gæster, så sker der lige noget i 10min og så falder de til ro.

    så det kommer da MEGET an på hvad DU kan tilbyde din hund når du bor i lejlighed


  • #36   26. sep 2008 Carina

    Hehe er jeg godt klar over, men har bare siddet og tænkt over hvor meget tid jeg hvertfald ville kunne bruge på at gåture, og de blir jo ikke ved med at være hvalpe. Jah har læst om alle frie racer og spichelt rigtig meget om bull terrier både om den sind dens histore og hva andre der har dem skriver om dem osv


  • #38   26. sep 2008 Så vidt jeg kan læse skulle der ikk være den store forskel på om det er miniature udgaven eller ej.

    Men sender lige et link du evt kan bruge til noget:

    http://www.hundeleksikon.dk/


  • #39   26. sep 2008 Tak, det skal jeg helt sikkert læse på smiley

  • #40   26. sep 2008 tjaa er ikke selv til bull terrier, mere til mini bulls, og jeg ved godt de ligner hinanden, bare ikke samme str *G*

    men de mini jeg kender er nogle små glade energiske dejlige hunde.

    som sagt, det bedste er at tage kontakt til kenneler og komme ud og besøge dem


  • #41   26. sep 2008 en veninde jeg har, havde en miniature i lejlighed,, det gik rigtig godt.. men han kunne så ikke med hanhunde

  • #42   26. sep 2008 Jeg siger mange tak til alle. nu er der vidst ikke andet for end at læse lidt videre og tage ud og besøge de forskellige kenler. Men blev da så meget klogere at det ikke bliver en rotte eller dober

  • #43   26. sep 2008 Okay smiley

  • #44   26. sep 2008 Michelle J

    Hvis det er vigtigt for dig, at din hund kan med alle andre dyr, så ville jeg ikke vælge nogen af de hunderacer.

    Og HVIS jeg blev sat kniven for struben og jeg PARTOUT skulle vælge mellem disse racer hvad omgængelighed angår, ville jeg bestemt vælge bullterrieren.


  • #45   26. sep 2008 Der er en verden til forskel på, at have hund alene elerl sammen med forældre.
    Labrador- cavalier Kong Charles er gode bud til dig.


  • #47   26. sep 2008 SYNES DU SKULLE VÆLGE EN MOPS, DU FÅR IKKE EN BEDRE HUND...! smiley

  • #48   26. sep 2008 Signe J

    Jeg ville under alle omstændigheder foretrække en hundrace, der som minimum kan trække vejret ordentligt.



Kommentér på:
Hjælp til valg af race?

Annonce