{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Sluger sin mad godt/dårligt? {{forumTopicSubject}}

Tulle har jeg mistænkt for at sluge sin foder rc mini junior, det sådanne gode baby bider men tulle syndes ikke de skal tygges hun smasker ellers som var det vand hun drikker tihi..

Idag gik det så galt for første gang, hun havde spist ALT for hurtigt og så røg det hele op igen (guskelov jeg sad og tændte brændeovn så havde en hel avis foran mig hun kastede op på tiih:) ) nå men det var som mistænkt hele stykker foder det kom op...

Så tænker jeg er det normalt de bare sluger det??
kan de så optage maden korrekt når det sluges og ikke tygges??
hendes aff. er alm fast som det skal være så derfor har jeg ikk tænkt over det, før nu det hele kom op igen da hun spiste som var hun til konkurrence tiih....

Håber nogle kan komme med deres erfaringer:)

gerne gode råd til hvordan jeg lære hende at tygge det hvis det skal til:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sluger sin mad godt/dårligt?
  • #1   16. sep 2008 Prøv at komme nogle små tomat stykker i... Det kan være hun holder op med at sluge maden, hvis der er en anden smag i... For så er der pludselig noget der lige skal undersøges inden man synker det...

• #2   16. sep 2008 Du kan evt. putte vand på når hun får det.
    Ikke bløde det op, men bare hælde vand på lige inden hun får det så de stadig er hårde og hun skal tygge, men hun kan ikke få det op så hurtigt da hun så skal labbe det i sig.
    - den virker herhjemme hos vores hurtigspisere ... og så som en lille bonus, så for de væske samtidig jo ;o)

• #3   16. sep 2008 Hvis du f.eks. lader hende søge efter det, så hun finder én af gangen, og ikke har en hel bunke hun skal forholde sig til, så vil det tit få dem til at spise langsommere.

Alternativt kan du komme en del vand på (ikke så det står og suger, bare lige inden serveringen) Det forhindrer dem også i at spise alt for hurtigt, og sikrer ihvertfald at de får en masse væske med ned, som kan opløse det, de ikke lige får tygget ordentligt.

• #4   16. sep 2008 Hih Jeniki - der var du hurtigere end mig smiley

• #5   16. sep 2008 Mine hunde får aldrig mad i en skål ( med mindre de har dårlig mave og skal ha ris ). Jeg vælger at sprede maden ud over græsplænen- hvis det er dårligt vejr, spreder jeg det ud over hele huset. Nogen gange får de maden i en foderbold, eller foderkegle. På den måde får de ikke maden for hurtigt ned og de bruger lang tid på at spise

• #6   16. sep 2008 Walther slugte oss maden da han var mindre, tror det er rimelig normalt for hvalpe (ikke at jeg er klog), men har hørt at de i kuldet spiser hurtigt for at få noget.. Ved ik om det passer.. Walther begyndte efter lidt tid at tage det mere roligt.. smiley

• #7   16. sep 2008 Du kan sprede foderet ud over gulvet, eller tage en ½ liters flaske og putte det i den.

Ved begge former skal hun arbejde fpr foderet og kan ikke sluge det så hurtigt, husk bare at holde øje med hun ikke "æder" flasken

• #8   16. sep 2008 Hun får det ikke i skålen , hun får det spredt ud over gulvet men det går alligevel hurtigt også selvom jeg kun lægger lidt ad gangen.
    har givet hende hendes mad på aktiverings måder siden vi fik hende og det både godt og skidt for nu spiser hun kun af skålen hvis hun ikke har fået det på andre måder og hun så til aften ik kan undværre mad..

så det derfor jeg syndes det underligt.. så ed ik om jeg kan komme vand på i en skål nu hun ik vil have det i skålen mere...

flasker er hun virkelig bange for jeg ved ikke hvorfor, kan ik få hende til at røre dem, hun piver og løber væk fra dem, har også prøvet plastik bæger osv , gemme maden i men man kan se at hun direkte er bange for det.. så maden skal ikke gemmes i plastik til hende.. desvære.. har så lagt maden under klude og avis så hun sku finde det først der:)

• #9   16. sep 2008 min datters hund slugte også sin mad på 2½ sek. ....han fik vand i maden og så hørte det op og nu spiser han pænt...
    nogen gange spiste han så hurtigt at hans mave helt blev suget ind og han hev efter vejret.............meget grimt at se på, man troede at han ville dø.

• #10   16. sep 2008 Hmmm....hvad med at prøve en flad håndbold så , prik et par huller og fyld foderet deri og lad hende skubbe rundt med den, samme princip som en foderbold ?

• #11   16. sep 2008 hun kan ikke li at lege med bolde:(

har tennis bolde, prøvet foder bold og min søn har ville trille alm bold med hende men hun piver og går pænt uden om dem..

men det jo os plastik ved ik om hun genneralt er bange for det..

• #12   16. sep 2008 Kan det ikke bare være tilvænning, altså til hun finder ud af der kommer foder ud af den ?

• #13   16. sep 2008 Jeg brugte en tom Pringles dåse med huller i til Gizmo (det er ikke aktivereingslegetøj der findes mest af i Vietnam, så man må være opfindsom), man kan få dem i små portioner

• #14   16. sep 2008 Håber.. vil prøve at øve mere med hende, ved bar ik hvordan jeg skal få hende til at ville røre ved de ting, jeg har nysgerrigt sidet og bare rodet med det, kikket på det osv uden at sige noget , men hun kom skam ikke.. så snakkede jeg imens men intet hjalp hun piver bare, min lille tøsetøs tihi:)

• #15   16. sep 2008 Prov at ligge et spor af mad hen til bolden/tingen så hun kan se at det er der maden kommer fra....

• #16   16. sep 2008 vil jeg prøve, med flasken virker det ikke, har endda vist hende jeg væltede den og der kom mad ud så tog hun maden og gik igen tihi..

• #17   16. sep 2008 prøv at lade flasken ligge og så en gang i mellem puffe til den så der kommer mad ud, det kan være hun bare lige skal finde ud af, at hvis man vil have mad, så er man nødt til at skubbe til flasken/bolden:-)

tror hun vil gøre det hvis hun er sulten:-)

• #18   16. sep 2008 det kan godt være:)

der lægger to flasker i haven som jeg har ladet lægge for hun måske ville se på dem en gang, men det gør hun ikke og skubber jeg til dem løber hun bare væk..

Kommentér på:
Sluger sin mad godt/dårligt?

Annonce