{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Aflives??? {{forumTopicSubject}}

Nogle der måske kan hjælpe... Jeg er lige flyttet sammen med ny kæreste (i sommers) og den ene hund er begyndt at knurrer og snerrer, når den store går forbi, om natten, og KUN om natten. Den lille ligger i sengen hvad han ikke må, men han kommer snigende når vi sover. Når den store så kommer for at lægge sig under sengen knurrer og snerrer den lille. Vi vågner op og smider ham ned. Jeg er blevet forslået ot tage fat i ham og skælde ud, men inden jeg får tændt lyset og "fundet" hunden er det jo overstået, og dyret er hoppet ned. Han ved godt han ikke må. *S*
Men nu er han så begyndt at knurrer når børnene kommer ind om natten.
Vil det hjælpe at lukke han inde i et andet rum eller ??
Han har egen kurv i stuen, (ved siden af vores sorveværelse), ca 5 meter væk fra sengen.
Han er sikkert blevet utryk over flytningen. Der er INTET om dagen. Der vil han gerne klappes og legesmed af børnene, og siger heller ikke noget til at den store går forbi han kurv. Det er kun om nattet, og det bliver værrer med kunrren og snerren. Nogle der kan hjælpe med et forslag. Det skulle jo nødig ende med at han skulle aflives, eller at et af børnene blev bidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflives???
  • #2   15. sep 2008 ville nok gøre sådan at han slet ikk fik lov til og komm eind i sove værelset.. luk døren det er en start

  • #3   15. sep 2008 Jeg ville nok tage kontakt til en adfærdsbehandler..

  • #5   15. sep 2008 ja jeg ville også lukke døren eller børne gitter.. mener det er et udtryk for han mener sengen er hans, og måske lidt usikkerhed over han ved han ikke må være der..

  • #6   15. sep 2008 Umiddelbart lyder det som om han mener sengen er hans eller at han beskytter jer når i sover... Begge dele kan afhjælpes ved ikke at lade ham komme i soveværelset

  • #7   15. sep 2008 Du skal nok huske på at når du ligger ned, om det er i din seng, på en solseng eller på jorden, så er du i hundenes øjne sårbar og derfor skal de passe ekstra godt på dig ... ==> Mange hunde bliver derfor ekstra vagtsomme i disse situationer.

    Dette løser så ikke dit problem men kan måske forklare din hunds motiver ... Jeg håber du finder en løsning på problemet ...


  • #8   15. sep 2008 OK, men børnene er små ( 3 og 5) og de kommer jo selv ind i sorveværelset. Så et børne gitter forhindre jo også dem i at komme ind... Hmm... det lyder jo ikke så dårligt.. *GG*
    Han har lige været til dyrlægen og han var sund og rask.
    Vi kan godt lukke døren men så kan jeg ikke høre børnene der ligger i den anden ende af huset, derfor er den åben. *S*


  • #9   15. sep 2008 Det skal lige tilføjes at han IKKE må være i sorveværeslet, men han lister jo selv op i sengen når vi sover.... Så ja selvfølgelig skal han ikke være der, men problemet er lige at holde ham ude..

  • #10   15. sep 2008 Godt. I ligger altså og sover sødt. Den lille hund ved jo- måske- egentlig godt at den ikke må ligge der hvor I gør, men i og med at I sover, ved I jo ikke hvad han laver. Han ligger sig så op i sengen- og vupti, så har han en dejlig lun plads hvor I til og med er lige i nærheden. Nu kommer den store hund så- den ku måske også godt tænke sig den dejlige seng- eller det tror den lille i hvert tilfælde- men nu ligger han der altså og det har han tænkt sig at blive ved med. Hvad gør man så?- jo, man knurrer. Hvis et af børnene kommer og vil ligge sig i sengen, får de samme tur, for han var der først. Metoden til at få ham til at lade vær : Som de andre har skrevet- luk døren eller få et barnegitter op.

  • #11   15. sep 2008 Er der nogle der ved om det skal være for altid (børnegitter) eller om han vil holde op med det på et tidspungt??

  • #12   15. sep 2008 jeg tror altid han vil se set snit til at hoppe ind i sengen, hvis først han har fået smag for det, men børnene de siger vel mor eller far og det vel ikke et prolem at løfte dem over smiley

  • #13   15. sep 2008 Jamen hvad så med at lade hunden ligge inde i fek. stuen eller et andet sted, hvor børnene ikke skal forbi for at komme ind til jer. Hvis han fek. kan ligge i sin hundeseng i køkkenet og så ha børnegitter for der.
    Måske ikke for altid.


  • #14   15. sep 2008 Altså jeg har lært min hund at han ikk må komme i sengen længere. Trods han gerne måtte det de første to år af sit liv. Jeg har bare skubbet ham ned hver eneste gang jeg kunne mærke ham. Om han så havde ligget der en time eller to min. Og efterhånden lærte han at han bare skulle lade være.

    Jeg har så ikke to hunde, så kender ikk problemet med at han ligger og knurrer.
    Men umiddelbart ville mit råd til dig være at sove med en t-shirt et par nætter, tage hans kurv hen foran døren til soveværelset, og lægge t-shirten derned i. På den måde kan det være han forbinder kurven med duften af jer, og bliver dernede. Så han ikk behøver at beskytte jeg i sengen.

    Jeg ved ikk om det virker, men det virkede som sagt med min vaps.


  • #15   15. sep 2008 total enig med susanne og lea smiley

  • #16   15. sep 2008 NÅr jeg sover ude ved mine forældre, sover jeg med både deres hund og min egen (det er så hyggeligt med alle hundehårene og hundeprutterne:-) - Der er aldrig nogle problemer med dem, men mine forældres hund bliver sur og knurrer og gør, hvis Trøffel kommer tæt på mig i løbet af natten!

Kommentér på:
Aflives???

Annonce