{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

min hund alene hjemme! {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg fik min hund for 3 dage siden og for første gang skal han være alene i ca en time idag. her om nogle timer. og jeg er så nervøs. jeg vil prøve at gøre det så skånsomt for ham som muligt. jeg skal nemig på arbejde og min kæreste kommer hjem fra skole en time efter jeg er gået. hva kan jeg gøre for at han ikke føler sig helt svigtet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund alene hjemme!
  • #1   15. sep 2008 forresten er han 12 uger gammel

• #2   15. sep 2008 Har du haft forberedt ham lidt? og hvordan har han taget det?

• #3   15. sep 2008 jeg begynder allerede nu så. vil prøve at gå på toilettet og lukke døren. og også røre ved hoveddør håndtagen for at lade ham vænne sig til lyden.

• #4   15. sep 2008 Det er en god ide at starte med at vænne ham til at du forlader ham få sek. Gå ind i et andet rum, luk døren og kom tilbage med det samme, når han ikke lader sig påvirke af det går du ud m skraldespanden, og andre ting bare et sekunder... og så kan du langsomt øge tiden.. en time til at starte med er meget..

• #5   15. sep 2008 nu har jeg prøvet at gå ud og ind af hoveddøren og komme ind et ar sekunder efter og jeg kan høre at han hyler meget og står helt op af døren, når jeg åbner døren igen løber han ud.. åhhaa får det helt dårligt ved at han hyler, men det er vel normalt?

• #6   15. sep 2008 Åben døren når han holder en pause fra hylen ellers forbinder han det med at du kommer når han kalder.

Lad vær med at hilse overdrævet på hvalpen når du kommer ind. Bare sig hej hej og lad den være. Ellers forbinder den det med at det har været meget farligt at være alene.

Nogle gange hjælper det med en radio.
    Hvalpe plejer at sove når de har spist så du kunne jo fødre ham og når han lægger sig til at sove kan du smutte lige så stille ud af døren.

• #7   15. sep 2008 når han hyler er han utryg og det skal ikke være sådan det kan han få det dårligt af..

prøv at give ham en hunde kiks eller stang eller lign han kan bruge tid med og så gå ud af døren uden at sige noget...
    vi har ikke trænet tulle rigtigt vi har bare gået ud og hente post, gået i garagen osv hvor hun var lukket inde i gangen og køkken..

og så kørte jeg kevin i børnehave var væk 30min ca ad gangen og hun lå fint i sin seng hvorhun har en pude der dufter af os og sådan har hun været hver gang. hun har 2gange været alene 4timer og idag 3 timer og der er intet.. hun laver ikke ballade eller noget hun leger sover og spiser godbid..

• #8   15. sep 2008 mopsejer
    hvor længe har i haft jeres hund nu hvor han kan være alene 4 timer?

har faktisk lige prøvet at lade være med at åbne døren når han hyler men først når han holdt op og gik væk fra døren og det hjalp!
    jeg skal ud om en time så må prøve at gå ind og ud ind flere gange nu her og så lade ham være alene den time indtil min kæreste kommer tilbage. håber min hund klarer den.

• #9   15. sep 2008 vi har haft hende ca 1 mdr nu men gik allerede ½time efter en uge og så længere og længere..

men dem vi købte hende af havde også ladet hende være alene 1-2timer når de var nede og træne... (selvom jeg syndes det synd når hun var så lille)men sån er det, det svært at ikke sku nogen steder bare fordi man har hvalp..

• #10   18. sep 2008 mopsejer R - og hun kan godt holde sig mens I er væk? Min Samson på snart 11 uger har været alene i 1½ time nu, (han tissede af en time inden jeg gik) og han tissede på gulvet imens.

Kommentér på:
min hund alene hjemme!

Annonce