{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Halsbånd eller sele på gåtur? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er næsten lige kommet hjem fra hundetræning og det gik egentlig udmærket. Jeg er bare lidt træls af at min hundetræner ikke bryder sig så meget om seler. Han mener at det ikke gør ondt på hunden, når den trækker i halsbåndet. Ja og det kan godt ske, at den har mange nakkesener/muskler i nakken, men jeg synes godt nok at det er synd for hunden afligevel at den skal trækkes rundt med i et halsbånd, da den ikke kan få lov til at dreje hovedet ordentligt. Cita går med sele, men hundetræneren har åbentbart overbevidst min far til at lade vær med at bruge sele mere! Jeg vil blive ved at at bruge sele, men hvad synes I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd eller sele på gåtur?
  • #1   11. sep 2008 jeg tror personligt selen er den hunde ville vælge hvis de fik lov at bestemme, så trækker man ikke halsen af dem fx hvis de styrt løber og snoren ik er længere får de et hak af halsbåndet men selen støtter om kroppen på en anden måde..

• #2   11. sep 2008 Jeg bruger sele til Joey.
    De gange vi har gået uden sele, bare i halsbånd, har jeg ikke nerver til det. Selvom han kun er typen, som kun trækker når han ser en hund/person han kender, kan jeg ikke klare at lufte ham i halsbånd.

Jeg bruger også kun halsbåndet til pynt og hundetegnet og tage fat i, i siturationer hvor dette er nødvendigt.

• #3   11. sep 2008 mopsejer R
    fortæl lige min hund det hehe....
    han er så småt ved at vænne sig til at have sele på... men iiih det er ikke herrens kop te ;D

• #4   11. sep 2008 Jeg synes også at det er okay, når man skal til træning/kører i bil og jeg bruger det selfølgelig også selv til pynt, når vi går en tur i sele. Men synes simpelthen at det er så synd for de hunde, som næsten ikke kan få vejret, når de går på ture. Cita er selfølgelig også god til at gå pænt, selvom hun kun er en lile hvalp endnu, men skal dog lige markere om at man er der før hun ved, at hun skal gå pænt.

• #5   11. sep 2008 hihi nej jeg mener nu heller ikke at de gider at vi giver dem, selen på, men hvordan kroppen og gå turen bliver tror jeg de føler det bedre med selen.. bare min forestilling:)

• #6   11. sep 2008 Chianti har kæde på til træning, men på alle andre tider hvor vi skal noget... ud at gå tur, besøge folk, på legedate osv der har hun sin sele på... Derfor ved hun også lige med det samme at når jeg finder kæden frem, så skal der trænes, og så er hun 100 % fokuseret på det...
    Jeg kan tydeligt mærke forskel på hende når hun har kæden på... Normalt vimser hun rundt og snuser overalt når vi går ud til bil med sele på, men med kæden suser hun direkte ud til bilen uden nogen stop

• #7   11. sep 2008 Connie W:

Nej, det er jo ikke det siger. Selfølgelig forsvinder det ikk ved at man putter dem i en sele og bagefter går de bare perfekt. Sådan er virkeligheden jo ikk! Men selen er derimod mere behagelig for hunden at have på end halsbåndet er.

• #8   11. sep 2008 Det er rigtigt at hunden kan lægge flere kræfter i at trække når den har selen på, men personligt kan jeg bedst li selen. Både til alm. gåtur og træning.

• #9   11. sep 2008 Connie- Det er da i høj grad en smagssag.

• #10   11. sep 2008 Jessica J:
    Ja, det ved jeg godt, men det jeg vil have jer andre til at forstå er at selen er mere behagelig for hunden, som jeg har skrevet tidligere.
    Nå skal slukke nu:) Godnat

• #11   11. sep 2008 jeg bruger kun halsbånd .. jeg synes ikke jeg har noget som helst kontrol på min hund og det gælder hvilken som helst hund i en sele .. så derfor bruger jeg halsbånd ..

• #12   11. sep 2008 Da Balder havde en ting med at lave udfald mod biler - Skiftede vi til sele og er ikke gået tilbage til halsbåndet...

Selen hjalp også på han trækken, mange hunde trækker mindre med selen... Den er jo ikke så ubehagelig som et halsbånd.

Her bruges halsbåndet kun til hundetegn.. Har brugt halsbånd til træning men det var et meget bredt et..

• #13   11. sep 2008 VI bruger kun halsbånd til pynt og hundetegn, da Loke trækker for meget i halsbundet ellers. Han går pænt i sele og kan se på ham at han nyder at få den på.

• #14   12. sep 2008 Jeg har købt både sele og halsbånd til den hvalpe jeg får om en uge. Jeg regner med at bruge selen - således at haldbåndet kun er til 'pynt' og hundetegn.

Min bror's hund (Blanding af Racer Fister 2007) bruger stadig sele og han er over et år.

Jeg tror selebrugen kommer meget an på hundens størrelse.

Jeg vil bruge sele så længe som muligt, da det fordeler rykket bedre, end et halsbånd gør.

HIlsen Sofie

• #15   12. sep 2008 Det kommer vist an på, hvordan man træner om en sele kan bruges til træning. Jeg træner med klikker og shaper stort set alting frem - indimellem med hjælpemidler i form af targets. For mig er det fuldstændig ligegyldigt om der er sele eller halsbånd på - jeg bruger det ikke til noget som helst alligevel.

Jeg bruger altid sele indtil hvalpen/hunden har lært at gå pænt.

• #16   12. sep 2008 Jeg er af den mening at det er hip som hap hvad man bruger, for uanset så skal hunden jo læres at IKKE trække og gå pænt.

Selv bruger jeg halsbånd unden problemer

• #17   12. sep 2008 Hej igen er lige kommet hjem fra skole, så har ikke kunnet skrive de sidste timer, der er gået? Jeg bruger selfølgelig også kun halsbåndet til træning, da jeg synes at man arbejder bedre med det også ved Cita også godt at nu skal hjernen ibrug:) Men på gåture bruger jeg halsbåndet til pynt og sele på, for at lære hun skal gå pænt. Det er nærmest som om hun forandrer sig, når hun får sele på for så trækker hun ikke og er meget lydig.

Kommentér på:
Halsbånd eller sele på gåtur?

Annonce