{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

hvalpe renlighed, gør jeg det rigtigt? {{forumTopicSubject}}

så har jeg endelig fået min elskede Chihuahua hvalp Enzo.
han er utrolig dejlig og det går bare rigtig godt med ham.
jeg er bare lidt i tvivl om jeg gør renlighedstræningen "rigtigt" ved godt at der ikke er noget sikkert svar.
jeg fik ham i tirsdags. den første dag havde jeg ham ue 4 gange i timen om dagen og 1 gang i timen den første nat.
anden dag ca 2 gange om dagen i timen og hver. 2 time om natten og der skete ingen uheld smiley

når jeg går ud med ham starter jeg bare med at stå ved siden af ham uden at snakke med ham, når han så har gjort sit "arbejde" roser jeg ham rigtig meget og han får en lille godbid begefter leger jeg med ham så han får et positivt indtryk af det. når jeg går med ham ud i haven siger jeg "tis" til ham.

idag har han haft 3 uheld inde men er det ikke meget normalt? nogen gange kan vi være i haven i 20 minutter uden han laver noget men så snart vi kommer ind tisser han på den nærmeste pude. det er vel bare fordi han ikke har fået helt fat i det hele endnu ?
men gør jeg "nok" for renligheden? han kommer jo d hver gang han har leget, spist, eller sovet.

det var bare lige et lille spørgsmål for at være sikker på om jeg er i den rigtige retning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpe renlighed, gør jeg det rigtigt?
  • #1   11. sep 2008 Det lyder ganske fornuftigt smiley

Tålmodighed tålmodighed og lidt mere tålmodighed er hvad der skal til.

Nogle hvalpe er stort set renlige når de kommer fra opdrætter, nogle er 14 dage om det og andre igen er 8 mdr om det smiley

• #2   11. sep 2008 Det er også vigtigt at holde øje med hvalpen inde, og få den ud hvis den snuser rundt og ligner en der skal noget. Ellers lyder det meget fint. Det skal også lige have en chance for at sive ind :0)

• #3   11. sep 2008 Hej Sanne

Vi har jo kahlua på 11 uger.....og vi ahr samme "problem" hun var renlig den første uge men nu har hun uheld nu og da, men bare rolig det skal nok komme, det gjorde det i hvert fald med bailey....
    Men du gør det helt rigtigt, vi har stort set æggeuret kørende som ringer hver time:-)

• #4   11. sep 2008 Kan det være fordi man er mere opmærksom på hvalpens adfærd i starten, og når det så går godt, kommer man til at sløse lidt???
    Ronja på 13 uger er stort set renlig. Hun er også ude med det samme hun vågner af en lur, så er det næsten sikkert de skal.

• #5   11. sep 2008 det lyder godt. skulle bare lige være sikker på det hele.
    hvis jeg tager ham i at lave uheld inde tager jeg ham ham op uden at sige noget og bærer ham ud i haven,og så roser jeg ham til skyerne og leger smiley okay jeg har jo også 3 uger til intens renligheds træning med ham så det er altid en god start smiley

• #6   11. sep 2008 Hov mit indlæg kom ikke med, men jeg prøver lige igen.
    Jeg synes det lyder til du gør det helt rigtige.
    Hvis I har leget ude i haven 20 min, har han måske ikke lige haft tid og derfor sker der uheld indenfor. En hvalp er ikke fysisk i stand til at holde sig ret længe før den er 4-5 mdr, så indtil da er det vigtigt at komme ud mange gange, så den ikke får dårlige vaner. Men fortsæt du bare som du gør - det lyder helt fint.

Kommentér på:
hvalpe renlighed, gør jeg det rigtigt?

Annonce