15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Træt eller forbedret opførsel ? {{forumTopicSubject}}
Vores hvalp Riiini på snart 9 måneder, er høj-lømmelsk i øjeblikket - døv og dårlig hukommelse *GG*
Han er altid ekstremt hurtig ved bordet, hvis der er mad i syne. Man kan ikke vende ryggen til bare 1 hundredel af et sekund, uden at han straks er der for at stjæle noget.
Her i dag kommer jeg så hjem fra job. Mand og barn har efterladt nogle popcorn til mor her (hvor er jeg heldig) og dem sætter jeg mig og spiser. Riiini ligger bare ved siden af og virker uinteresseret. Normalt ville han have forsøgt ihærdigt at få snuden ned i skålen og guffe - men nej.
Under aftensmaden, det samme. Han ligger bare og kigger, ikke noget med at forsøge at møve sig ind eller stille sig med poterne på bordet får at snuppe noget. Heller ikke engang af vores datters tallerken, som jo ellers normalt er et godt bytte for ham.
Jeg undres jo så lidt, hvad er der galt med ham. Han opfører sig ikke helt som han plejer. Er han ved at komme over lømmel-alderen eller bare træt ?
Vi kom så til at snakke om, at min mand jo har været hjemme i 2 dage nu og i dag har vores datter også været hjemme. Dvs. der har ikke været mulighed for at sove lige så meget, som hundene jo plejer at gøre når vi er på job, så måske han bare er træt.
En weekend kan han måske klare, men hele 4 dage uden den sædvanlige laaaaange middagslur, det bliver man selvfølgelig måske træt nok af, til at man ikke orker at stjæle/hapse mad. ?????
Skal lige siges, at vores hunde ALDRIG har fået eller vil få mad ved bordet, da vi ikke gider at de tigger. Den hus-regel har Riiini bare ikke - indtil nu i hvert fald - forstået.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Træt eller forbedret opførsel ?