{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han hund og avl
  • #1   9. sep 2008 Når hunden er voksen (racerelateret)
    Fra hunden er 1½ (racerelateret)
    At racerelaterede sygdomme er tjekket.

• #2   9. sep 2008 Når han er tidligst 1½ år og helst 2 - men det kommer an på racen. Han skal være mentalt moden og gammel nok til at kunne testes for arvelige sygdomme (ved ikke, hvornår HD er pålidelig).
    Der ud over skal han være et godt eksemplar af sin race og have været på et par udstillinger, så man har fået nogle professionelle til at udtale sig om hans eksteriør. Det er svært selv at vurdere sin hund, men mindre man er meget erfaren - og selv da, kan man være lidt blind :o)
    Man skal også kigge på tæven og vurdere, om de to passer sammen.

• #3   9. sep 2008 Når han er avlsgodkendt i følge de regler der gælder for racen ;0)
    HD billeder fra 2 års alderen for vores race..
    for øvrige racer følg DKK s anvisninger...

• #4   9. sep 2008 men kan man få stamtavle hvis hundene er for unge for hvis man ikke kunne ville det måske lægge en dæmper på det - har nemlig set en i mine øjne alt for ung hund blive far.

• #5   10. sep 2008 Connie: Markprøve er nok ikke lige relevant for alle racer :o)

Lars og Heidi: Jeg tror ikke der er en egentlig nedre grænse for hanhunde, men i de racer, hvor de skal testes for sygdomme, giver det lidt sig selv, da hunden typisk skal have en vis alder, for at kunne blive testet (cavalieren skal f.eks være 1½, før den kan hjertescannes og godkendes).

• #6   10. sep 2008 Min race:

Når hunden er voksen både mentalt og fysisk (3 år), avlskåret med de prøver og udstillinger og sundhedseftersyn det indebærer.

Kommentér på:
han hund og avl

Annonce