882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Grrrr Grrrr

Ville lige spørge eksperterne herinde...

Vores Amstaff Bella har i dag knurret af mig 2 gange. Det har hun aldrig gjort før! Heller ikke af andre mennesker. Hun er lidt sky overfor fremmede mennesker og trækker sig væk, hvis de går hen mod hende. Det er alt sammen noget der er kommet inden for det sidste halve år, altså ikke det med at knurre, men angsten, eller hvad man nu skal kalde den, for andre mennesker. Der er sket meget det sidste halve år. Vi har fået Freja, den lille hund og vi er flyttet i hus. Dette skete inden for 2 måneder.
Bella lå så med et ben i dag og da jeg nærmede mig hende knurrede hun helt vildt. Jeg fløj over hende og skældte ud og hun vidste godt det var forkert bagefter. Så står Freja og spiser ben og det vil Bella godt have fat i, men jeg siger hun skal gå væk også får jeg de fine bisser at se igen og skælder endnu engang ud.
Hun er gået fra at være verdens bedste og mest sociale hund til at være en sur og underlig hund. Blev sgu ret ked af det, da hun knurrede af mig, for ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved det.
Er der nogen der har haft lignende oplevelser??? Trænger virkelig til et godt råd

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grrrr
  • #1   5. dec 2005 jeg er ikke ekspert men kan hun være i løbetid??

• #2   5. dec 2005 Nej, da den lille kom i oktober, kom Bella lidt efter, men var kun en lille uge også stoppede hun den igen...

• #3   5. dec 2005 okay.. Ved ikke hvad det ellers kan være..!??

• #4   5. dec 2005 Nej jeg ved det heller ikke og det er det der er så frustrerende. Men ville lige høre herinde før jeg tager kontakt til en adfærdsterapeut...

• #5   5. dec 2005 Det samme var vi ude for da Mille var 1 år. Hun havde fået et rigtig godt ben med kød og det hele, og da vi så skulle ud at køre en tur, skulle jeg hente hende ind sammen med benet. Da jeg ville tage benet, knurrede hun dybt og snappede (selvfølgelig uden at ramme).

Vi tog godt og grundigt fat i hende og fortalte at det ville vi bare ikke have. Siden har der ikke været noget, kun overfor min lillebror.

Måske prøver hun grænser lidt af, måske vil hun længere op i rangstigen... Sørg for dagligt at vise hvem der er leder, ikke med magt, men med lederskabsøvelser.

Det er det bedste jeg kan sige... :o)

Held og lykke!

• #6   5. dec 2005 jeg er uddannet dyreadfærds terapeut.
    Men jeg tør ikke udtale mig konkret om noget, jeg synes du skal få en til at se på hende.

Det er sikkert helt naturlig adfærd, men nogen gange er den naturlige adfærd for hunden dybt uønsket.

men der skal nok sammensættes et helt program,med træning og lederskabs øvelser.

Held og lykke med det og spørg endelig til råds.
    Mange hilsener Alissa

• #8   5. dec 2005 Trine: jeg cille give hende remmen på og så en god gang fast dressur i en times tid,sådan har jeg gjort og det hvirker for mig,dermed ikke sagt at der ikke er andre måder at gøre det på

• #9   5. dec 2005 Mine forældres tæve har også gjort sådan et par gange ved dem.. Men ved ikke om det er fordi de vil prøve at prøve grænser af eller om det har med løbe tid at gøre..

• #10   5. dec 2005 selvfølgelig dur det ikke med dressur hvis der er noget galt med hende

• #11   5. dec 2005 Lillen:

Hun var i løbetid en uges tid og blødte normalt, men stoppede den igen. Tror det var fordi Freja også var i løbetid...men ved det ikke. Ellers har hendes løbetider altid været stabile.

• #12   5. dec 2005 Hun har gjort det med benet da hun var 4-5 måneder, men der havde min kæreste godt fat i hende og siden dengang har der ikke været noget før nu...

• #13   5. dec 2005 Alissa:

Kan se at du bor i Storkøbehavn...kan du kigge på hende eller kan du anbefale en adfærdsterapeut?

• #14   5. dec 2005 jeg vil meget gerne hjælpe, ansøger venskab;)

• #15   5. dec 2005 Fedt Alissa :O)

Kommentér på:
Grrrr

Annonce