{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

HJÆLP-Min hund har bidt {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer søde mennesker her på hundegalleri.

Jeg ønkser hjælp til en dum situation. Vi fik en halvvoksen dobbermann på 1,5 år. Da vi havde haft ham i 2 uger bed han min nevø i kinden. Vi valgte at beholde vores dejlige hund da ingen var sikker på hvad der skete, og da jeg ikke kan udelukke at min nevø har gjort noget ved hunden lod vi det stå i det uvisse. Vi har nu haft ham i 6 mdr. og alt er gået fint. MEN de sidste 2 uger har han forandret sig meget. Han viser ingen kontakt når vi er ude. Han virker helt i sin egen verden og er ligeglade med os. Vi har gået til hundetræning som har gået fint indtil han blev fjern. Nu er han helt umulig at træne. Han er blevet aggresiv. Han stikker af hvis han kan komme til det.

Problemet er at i lørdag angreb han en anden hund, som han ofte har leget med og han har aldrig gjort noget før. Hunden kom lige til syne og vores angreb den og den kom slemt til skade.

Hvad skal vi gøre med vores hund. Vi har mistet kontrollen. Skal vi gå af med ham eller en aflivning??? synes det er rigtig svært men er heller ikke ansvarligt at have en hund man ikke stoler på eller har kontrol over

HJÆLP

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP-Min hund har bidt
  • #1   8. sep 2008 Jeg synes bestemt ikke i skal gå af med ham!! Prøv evt. en adfærdsbehandler..

• #2   8. sep 2008 Jeg ville kontakte en dygtig adfærdsbehandler og få vapsen tjekket for smerter hos dr. dyr og en kiropraktor inden jeg tog den endelige beslutning

• #3   8. sep 2008 er I sikre på I kender hele historien på hunden??

• #4   8. sep 2008 er han undersøgt at en dyrlæge ????

han lyder ikke som om han er rask..........

hvis han har det skidt både fysisk eller psykisk, så tænk på hans liv og hvad der er bedst for ham...........

det er hårdt at skulle tage afsked, men hvis det er det rigtig, så skylder du ham den respekt.

• #5   8. sep 2008 Jeg ville få ham tjekket hos dyrelægen. Sådan en markant ændring i adfærd kan godt tyde på noget er fysisk galt som en tumor i hjernen der gør han ændre adfærd. Eller han har ondt andre steder, hofter mm. Det første jeg ville gøre var at få et grundigt dyrlægetjek og så tage den derfra.

• #6   8. sep 2008 det kommer helt an på om i inderst inde har opgivet ham og nu er lidt usikre på ham og hans adfærd...ingen af jer er tjent med at være usikre på hinanden....hvis i har tiden,økonomien og lysten til at forsøge at finde til bunds i hans adfærd..jamen så er en adfærdsbehandler...kontakt til tidligere ejer...et grundigt dyrlæge(eller kiropraktor) tjek...en go start...men ellers så ville jeg vælge en aflivning hvis det er for stor en mundfuld........

pøj pøj med det

• #7   8. sep 2008 Ja jeg ved godt at folk siger - søg adfærdsbehandler ...
    Det mener jeg nu er for sent - en adfærdsbehandler kan jo ikk "kurere" den på et par dage ...

Jeg havde personligt ikke turde beholde den - jeg har små børn jeg skulle tænke på og ville ikke kunne holde til at skulle være på konstant vagt ....
    Så ja jeg havde gået den tunge gang ...

• #8   8. sep 2008 vi havde en hund der var den dejligste og roligste undtagen overfor andre hunde. da den som hvalp blev trynet godt og grundig. men det var kun når den var andre hunde.. men en dag vi sad og spiste morgenmad jeg sad over på bænken som jeg plejet men så blev den lige pludselig aggressiv.. så tog vi til dyrelægen og det viste sig at han havde en hjernesvulst. han fik fred

RIP basse

• #9   8. sep 2008 det lyder til han er i lømmelalder, hans hormoner kører jo som sindsyg.
    havde det samme problem med cano, han har dog aldrig gjort noget over for mennesker.
    har du overvejet og få ham kastreret???
    og find en god adfærdsterapeut??
    det gjorde jeg og det var alt værd, i dag har jeg den roligste og dejligste hund.
    HUSK det koster megen stev og tårer, det er ikke noget man kommer sovende til. du skal være 100 procent indstillet.
    men tro mig det er det værd bagefter

• #10   8. sep 2008 den hund vi har nu havde 14 dage hvor vi helst ikke måtte komme til hans hoved.. det var fordi han havde en kæmpe byld så han havde meget ondt men efter 14 dage var han fresh igen smiley

• #11   8. sep 2008 Jeg ville i første omgang gå til dyrlægen -hunde med smerter kan godt bive agressive og udfarende.

Dernæst -hvis jeg havde sådan en hund (kan jo kun tale på egne vejne) og ikke kunne/orkede/evnede at arbejde med problemet, eller hvis i ikke selv tør osv. Jamen så ville jeg aflive. En hund med sådanne problemer omplacerer man ikke, i min verden.
    Dette self i tilfælde af dyrlægen ikke finder noget

• #12   8. sep 2008 jeg ville personligt ikke have en hund med den opførsel, men har også selv små børn.
    prøv evt. adfærdsbehandler og dyrlæge og ellers aflivning.
    det vil i hvert fald efter min mening være en rigtig dårlig idé at finde et nyt hjem til den

• #14   8. sep 2008 Har selv haft en hund som bed mennesker, og jeg valgte aflivning.
    Jeg har ikke fortrudt det (savner ham selvfølgelig, var jo mors hund), men har 2 små piger og ville ikke risikere noget, havde en adfærdsbehandler ind over og hun rådede mig til, at min daværende hund og piger aldrig var alene, det er altså svært at overholde når bare eksempelvis vaskemaskinen står i kælderen. Selvfølgelig kan jeg ikke sammenligne disse 2 hunde, de har jo hver sin baggrund med sig, men pas på, får den fat i et barn kan der virkelig ske stor stor skade, det ville min samvittighed ikke kunne bære.
    Held og lykke fremover, håber du finder en løsning som passer til dig.

• #15   8. sep 2008 Bare det at den har bidt din nevø, der er alt rigeligt, og en gang for meget.. aflivet den.. det havde jeg gjodt...

• #16   8. sep 2008 Har i øvrigt selv haft en hund der bed fremmede -hvadendten det var dyr eller mennesker.
    Efter et år med træning (i starten kendte jeg ikke til hendes problemer, det kom hen af vejen), valgte jeg at sige farvel til hunden. Jeg vil ikke have en hund hvor jeg er nødt til at sige til gæster at de ikke må røre den, og hvor man på gaden må flygte til modsatte fortov når der kommer noge man kan se kunne være et problem for hunden.
    Eller at man skal spære hele hytten af med børnegitter osv hvis hunden skal med hos mine forældre osv.
    Hun kunne med ganske få andre hunde, og mennesker h lærte at kende osv

Self skal det tjekkes om hunden har smerter e.l. for så er det jo meget muligt at adfærden stopper straks den behandles for smerterne.

Men er der intet at finde så mener jeg ikke det er forsvarligt at omplacere. Vil man selv tage chancen og arbejde med det, jamen så er det fint, så længe man sørger for at den ikke er til fare for nogen. Men omplacere den synes jeg absolut ikke er fair overfor hverken hund eller mennesker.

• #17   8. sep 2008 hvis det var min hund var den blevet aflivet....men valget er udelukkende jeres....og jeg syndes bestemt ikke at i skal give ham væk, det ville være synd, så heller lade ham få fred....

men gå en tur til dyrlægen med ham, og få en snak med dem...

• #18   8. sep 2008 man kan lære en hund det lige som man kan lere med at den ikke må slos med andre hunde
    den er jo ikke så gammel

så hellere så om den fejler noget

• #19   8. sep 2008 Frank -du kan lære hunden at når den er under kommando skal den opføre sig på e bestemt måde (som f.eks. at når den går i snor, skal den holde kontakt til dig, og dermed kan den ikke gøre udfald), men hvad så når den er på egen hånd?
    Den kan jo ikke være under kommando altid. Andre hunde ser jeg ikke som et stort problem. Dem kan den jo bare holdes væk fra. Men at den bider mennesker, ja det ser jeg som et temmeligt alvorligt problem.

Self børman tjekke at der ikke er en fysisk årsag til grund for problemet. Ville dælme være ærgerligt at aflive hunden for bagefter at finde ud af at der bare skulle en kort behandling til for at løse problemet.

Men er hunden rent faktisk agressiv, så mener jeg da ikke den kan eller bør færdes i offentligheden.

• #20   8. sep 2008 Michelle
    aflive det er en af mange optioner
    men vis en hund napper dig så er den også agresiv og skal aflives ?

• #21   8. sep 2008 Frank -det har jeg da absolut ikke skrevet. Som du kan se skriver jeg "hvis den rent faktisk er agressiv" -det vi bl.a. sige at smerter er udelukket som årsag til adfærden.
    Og så skelner jeg altså imellem at en hund lige napper i leg e.l. og så at hunden reelt er agressiv.

• #22   8. sep 2008 vis en hund virklig vil bide så gør den det også og så kan du være sikkert på at du har bide mærker

• #23   8. sep 2008 Frank -det er vi så ikke enige i. Jeg har haft en plejehund med en meget grim fortid. Den gik til angreb en dag og bed mig i låret. Jeg sprang tilbage altimens jeg greb en stol og holdte den væk med (slog ikke hunden med den bare rolig).
    Det efterlod et blåt mærke og nogen røde tandmærker men intet hul. Vil tro at var jeg ikke sprunget tilbage havde den fortsat sit angreb og det havde set anderledes ud,, men idet jeg sprang tilbage, så havde den jo fået den reaktion der var ønsket -jeg øgede afstanden, og derfor fortsatte den ikke.

Men den stod så med blottede tænder, rejste nakkehår, hovedet sænket og direkte øjenkontakt og en meget meget dyb knurren. Jeg måtte jage den væk ved at banke stolen i gulvet efter den, så jeg selv kunne komme væk

Se det kalder jeg en vaskeægte agressiv reaktion... Men jeg slap alligevel med et blåt mærke.

• #25   8. sep 2008 det med dyrlægen det er da i orden nu

jo så er vi da enige den har da eferlag tandmerker
    mn min hund har engag leget med en pige og min hund fik fat i en arm og hun grad og sage min hund bider der var ikke nogle merker
    og mer gjorte min hund ikke
    nu har jeg forbud med at komme i haven fordie det hedder jeg ikke har styr på min hund

Kommentér på:
HJÆLP-Min hund har bidt

Annonce