HJÆLP-Min hund har bidt {{forumTopicSubject}}
Hej alle jer søde mennesker her på hundegalleri.
Jeg ønkser hjælp til en dum situation. Vi fik en halvvoksen dobbermann på 1,5 år. Da vi havde haft ham i 2 uger bed han min nevø i kinden. Vi valgte at beholde vores dejlige hund da ingen var sikker på hvad der skete, og da jeg ikke kan udelukke at min nevø har gjort noget ved hunden lod vi det stå i det uvisse. Vi har nu haft ham i 6 mdr. og alt er gået fint. MEN de sidste 2 uger har han forandret sig meget. Han viser ingen kontakt når vi er ude. Han virker helt i sin egen verden og er ligeglade med os. Vi har gået til hundetræning som har gået fint indtil han blev fjern. Nu er han helt umulig at træne. Han er blevet aggresiv. Han stikker af hvis han kan komme til det.
Problemet er at i lørdag angreb han en anden hund, som han ofte har leget med og han har aldrig gjort noget før. Hunden kom lige til syne og vores angreb den og den kom slemt til skade.
Hvad skal vi gøre med vores hund. Vi har mistet kontrollen. Skal vi gå af med ham eller en aflivning??? synes det er rigtig svært men er heller ikke ansvarligt at have en hund man ikke stoler på eller har kontrol over
HJÆLP
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.110
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.100
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
han lyder ikke som om han er rask..........
hvis han har det skidt både fysisk eller psykisk, så tænk på hans liv og hvad der er bedst for ham...........
det er hårdt at skulle tage afsked, men hvis det er det rigtig, så skylder du ham den respekt.
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
pøj pøj med det
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Det mener jeg nu er for sent - en adfærdsbehandler kan jo ikk "kurere" den på et par dage ...
Jeg havde personligt ikke turde beholde den - jeg har små børn jeg skulle tænke på og ville ikke kunne holde til at skulle være på konstant vagt ....
Så ja jeg havde gået den tunge gang ...
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 321
RIP basse
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
havde det samme problem med cano, han har dog aldrig gjort noget over for mennesker.
har du overvejet og få ham kastreret???
og find en god adfærdsterapeut??
det gjorde jeg og det var alt værd, i dag har jeg den roligste og dejligste hund.
HUSK det koster megen stev og tårer, det er ikke noget man kommer sovende til. du skal være 100 procent indstillet.
men tro mig det er det værd bagefter
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 321
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Dernæst -hvis jeg havde sådan en hund (kan jo kun tale på egne vejne) og ikke kunne/orkede/evnede at arbejde med problemet, eller hvis i ikke selv tør osv. Jamen så ville jeg aflive. En hund med sådanne problemer omplacerer man ikke, i min verden.
Dette self i tilfælde af dyrlægen ikke finder noget
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
prøv evt. adfærdsbehandler og dyrlæge og ellers aflivning.
det vil i hvert fald efter min mening være en rigtig dårlig idé at finde et nyt hjem til den
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 473
Jeg har ikke fortrudt det (savner ham selvfølgelig, var jo mors hund), men har 2 små piger og ville ikke risikere noget, havde en adfærdsbehandler ind over og hun rådede mig til, at min daværende hund og piger aldrig var alene, det er altså svært at overholde når bare eksempelvis vaskemaskinen står i kælderen. Selvfølgelig kan jeg ikke sammenligne disse 2 hunde, de har jo hver sin baggrund med sig, men pas på, får den fat i et barn kan der virkelig ske stor stor skade, det ville min samvittighed ikke kunne bære.
Held og lykke fremover, håber du finder en løsning som passer til dig.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jan 2007
Efter et år med træning (i starten kendte jeg ikke til hendes problemer, det kom hen af vejen), valgte jeg at sige farvel til hunden. Jeg vil ikke have en hund hvor jeg er nødt til at sige til gæster at de ikke må røre den, og hvor man på gaden må flygte til modsatte fortov når der kommer noge man kan se kunne være et problem for hunden.
Eller at man skal spære hele hytten af med børnegitter osv hvis hunden skal med hos mine forældre osv.
Hun kunne med ganske få andre hunde, og mennesker h lærte at kende osv
Self skal det tjekkes om hunden har smerter e.l. for så er det jo meget muligt at adfærden stopper straks den behandles for smerterne.
Men er der intet at finde så mener jeg ikke det er forsvarligt at omplacere. Vil man selv tage chancen og arbejde med det, jamen så er det fint, så længe man sørger for at den ikke er til fare for nogen. Men omplacere den synes jeg absolut ikke er fair overfor hverken hund eller mennesker.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 74
men gå en tur til dyrlægen med ham, og få en snak med dem...
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 76
den er jo ikke så gammel
så hellere så om den fejler noget
jan 2007
Den kan jo ikke være under kommando altid. Andre hunde ser jeg ikke som et stort problem. Dem kan den jo bare holdes væk fra. Men at den bider mennesker, ja det ser jeg som et temmeligt alvorligt problem.
Self børman tjekke at der ikke er en fysisk årsag til grund for problemet. Ville dælme være ærgerligt at aflive hunden for bagefter at finde ud af at der bare skulle en kort behandling til for at løse problemet.
Men er hunden rent faktisk agressiv, så mener jeg da ikke den kan eller bør færdes i offentligheden.
aug 2008
aflive det er en af mange optioner
men vis en hund napper dig så er den også agresiv og skal aflives ?
jan 2007
Og så skelner jeg altså imellem at en hund lige napper i leg e.l. og så at hunden reelt er agressiv.
aug 2008
jan 2007
Det efterlod et blåt mærke og nogen røde tandmærker men intet hul. Vil tro at var jeg ikke sprunget tilbage havde den fortsat sit angreb og det havde set anderledes ud,, men idet jeg sprang tilbage, så havde den jo fået den reaktion der var ønsket -jeg øgede afstanden, og derfor fortsatte den ikke.
Men den stod så med blottede tænder, rejste nakkehår, hovedet sænket og direkte øjenkontakt og en meget meget dyb knurren. Jeg måtte jage den væk ved at banke stolen i gulvet efter den, så jeg selv kunne komme væk
Se det kalder jeg en vaskeægte agressiv reaktion... Men jeg slap alligevel med et blåt mærke.
aug 2008
jo så er vi da enige den har da eferlag tandmerker
mn min hund har engag leget med en pige og min hund fik fat i en arm og hun grad og sage min hund bider der var ikke nogle merker
og mer gjorte min hund ikke
nu har jeg forbud med at komme i haven fordie det hedder jeg ikke har styr på min hund
HJÆLP-Min hund har bidt