{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.585 visninger | Oprettet:

Advantage vet og Program vet {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst de to midlers måde at virker på, og ser, at advantage virker mod voksne lopper og at der også er registreret virkning på larver.

Program virker ved at forhindre æg i at udvikle sig til larver og bryder dermed livscyklussen for loppen.

Min tanke er, at det giver god mening, når man har et massivt loppenangreb at kombinere disse to midler - er der nogen af jer, der har erfaringer med det?

Og er det eventuelt andre og bedre kombinationer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advantage vet og Program vet
  • #1   8. sep 2008 Altså... jeg har ingen erfaring med de mærker du nævner... meeeeeen smiley

Frontline Combo Vet tager det hele, voksne, larver og æg, både på hunden og i dens omgivelser, det er det jeg har brugt den ene gang vi har haft lopper, og det virkede upåklageligt smiley

• #4   8. sep 2008 Jeg skal netop skifte fordi lopperne ikke længere dør af frontline..

I de gode gamle dage kombinerede vi Ex-spot og Program Vet. Det var udemærket, men jeg vil helst undgå Ex-spot - og også Bayvantic.

• #5   8. sep 2008 Ja de må da være sejlivede smiley

Men nu bruger jeg det kun ved angreb... ikke forebyggelse, måske det er en forklaring?

CH >>

Håber du finder en effektiv løsning, for bvadr... det er sgi ikke sjovt for hverken 2 eller 4 benede smiley

• #6   8. sep 2008 Tanja, nej det er ikke særlig fedt!!

Vi har kæmpet med det et par måneder nu - og frontline kan bare ikke være med mere..
    Så nu skal den have på alle tangenter - og så må jeg nok se i øjnene, at jeg med denne hund, og hvor vi bor nu bliver nødt til at forebygge...

• #7   8. sep 2008 Jeg må vist også bide i det sure æble og købe en eller anden klam form for insekticid at behandle mit hjem med :o(

Øv øv..

Lige nu bliver der vasket dyner, puder, tæpper - alt, hvad der kan gemme sig utysker i..

• #8   8. sep 2008 Når jeg har loppeangreb bruger jeg noget der hedder Capstar Vet. Det er en tablet som dræber levende lopper på hunden så man ikke skal vente på virkningen fra det månedlige loppemiddel.

• #9   8. sep 2008 Asta's Mor, det må du lige forklare - hvor ofte giver man hunden det?

Og kan man kombinere det med det forebyggende?

• #10   8. sep 2008 Hmmm.. Nu har jeg lige læst i produktresumeet.. Jeg er ikke sikker på, at det er optimalt at bruge i en situation som denne.

• #11   8. sep 2008 CH, kvinde, 34 år.

Capstar Vet er et produkt som man bruger sammen med et forebyggende produkt. Jeg giver Asta det loppemiddel som er en tablet 1 gang om måneden. Når vi så har været et sted henne og har fået lopper med hjem giver jeg hende en Capstar Vet og så dør alle levende lopper på hunden inden for 24 timer. Det er effektivt og er meget glad for det.

• #12   8. sep 2008 Asta's mor som jeg ser et kræver det, at man er i bund med lopper i hjemmet, da det kun har en effekt nu og her. Jeg tror, det vil være meningsløst at behandle sådan lige nu.

Når alle lopper er væk, han får forebyggende og der måske opdages et par levende, så synes jeg det giver mening.

• #13   8. sep 2008 CH, kvinde, 34 år

Det kan godt være du har ret i det. Jeg har ikke lopper derhjemme så det kan godt være det er som du fortæller.

• #14   8. sep 2008 Advantage og Program Vet må gerne gives sammen. Der er lavet forsøg med dobbelt dosis Advantage og så normal dosis Program Vet uden at der er set nogen form for interaktion, så det burde være sikkert.

Om det er løsningen ? - det finder du ud af :o)

• #15   8. sep 2008 Tak for det Maj-Britt.. Det tror jeg, vi forsøger!!

Og krydser fingere for succes!!

• #16   8. sep 2008 Min dyrlæge anbefalede mig Capstar og Advantage - sammen.
    Så det skal jeg ud og have fat i.

Frontline Combo har på ingen måde virket herhjemme denne gang. Det var lidt spild af penge.

• #17   8. sep 2008 Jeg har talt med et par dyrlæger i dag og en enkelt apoteker ;o)

På apoteket kunne de kun tilbyde Frontline og Bayvantic - så det kunne vi ikke bruge til så meget.. Forsøgte også med Capstar, for hvis ikke der var andet, så kunne vi da dræbe dem, der generede ham lige PT - og så give Program Vet samtidig

Vores egen dyrlæge havde så heldigvis advantage på lager både til hund og kat. Så her til aften har hunden fået en dosis sammen med Program.
    Så har vi fået gjort en hulens masse rent, selvom meget af huset stadig mangler. Der er vasket tæpper, puder, dyner - og hvad hunden ligger på og nærheden af.

Nu skal vi finde et middel til at sprøjte med herhjemme - det er utopi at tro på, at vi kan støvsuge os ud af problemet, desværre. Det er et stort gammelt hus med masser af kroge, revner og sprækker...

• #18   8. sep 2008 På apoteket var de i øvrigt HELT tabt. De sagde, at jeg ikke kunne behandle hunden med noget, når han havde fået behandling med frontline for en uge siden. De anbefalede, at jeg ventede tre uger med at gøre noget som helst..

Det er da helt hen i hegnet.... Så var det, jeg ringede til dyrlægen ;o)

• #19   8. sep 2008 Der står faktisk også at man ikke må bruge frontline med andre produkter. Derfor vi skal vente til der er gået 4 uger minimum.

• #20   8. sep 2008 Det er nok også en god ide, når man selv står og fumler med det - men en apoteker burde kende til hvilke stoffer der er i og deres interaktioner...

Det gjorde de så ikke...

• #21   8. sep 2008 Nej ok, det kan jeg godt se. Det er noget rod.

• #22   9. sep 2008 CH: Et godt tip er at behandle forebyggende de næste mange mdr., så de lopper, der klækkes i sprækkerne ikke kan lave på hunden. Derved udryddes lopper, æg og larver i omgivelserne med tiden. For ja, de er svære at komme til livs med rengøring!

Kommentér på:
Advantage vet og Program vet

Annonce