{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Mavesår + lykkepiller ? {{forumTopicSubject}}

Ja, Oskar har jo døjet en del med tynd mave med blod i, igennem lang tid nu . Hver gang det har været der, har vi fået noget antibiotika, og fået besked på han skulle på skånekost i en periode, og at det bare var en tarm-infektion .

Så natten til søndag, kastede oskar blod op, og havde HELT sort og blodig afføring . Så afsted til dyrlægen, en ny dyrlæge . Muligt mavesår . Øv øv ØV .

Nu skal han så en periode på lykkepiller, for at se om det hjælper, da hun mener at det er fordi han stresser alt for meget . (Han er en lille hund, og stresser over det mindste pip fra en fugl.) Hvis lykkepillerne ikke virker, er aflivning måske eneste "udvej" . smiley

Noger af jer herinde der har prøvet lykkepiller ? - Jeg har nemlig ikke selv hørt om det før til hunde . Så er meget spændt .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavesår + lykkepiller ?
  • #1   2. sep 2008 * I've got it all *
    Det ved jeg ikke . Dyrlægen sagde lykkepiller . Det skulle jo helst få en helende effekt, og det giver beroligende måske ikke ? Jeg ved det ikke . Eneste jeg ved er at jeg vil have min hund rask, og hvis hun mener lykkepiller kan hjælpe, så giver jeg det en chance . smiley


  • #2   2. sep 2008 * SD *
    Ja, jeg troede også hun tog pis på mig da hun sagde lykkepiller . Men tror ikke det skal forståes som i samme forstand som hvis mennesker får lykkepiller . Oskar er jo ikke deprimeret . Han er stresset og nervøs . Jeg ved ikke .


  • #3   2. sep 2008 Hvad hedder det medicin?

  • #4   2. sep 2008 Hmm det tror jeg ikke jeg ville lade min hund gennem gå.hvis en hund stresser så meget at den bliver syg af det må der være noget i vejen med den.. men selvf det er dit valg..
    det er et god indlæg i sær set i lyset af det andet indlæg med avl. hvor manget er vi vilige til at lade vores hunde gennemgå og leve med, for vores skyld


  • #5   2. sep 2008 Ch
    jeg ved ikke hvad det hedder . SKal hente det imogen på apoteket .


    Iben
    Jeg lader ikke Oskar gennemgå NOGET for min skyld . Havde Oskar været voldtsomt syg og dårlig, havde jeg da ikke aldet ham skulle være på medicin i en længere periode for at se om det virker !! Det er ikke 100% sikkert at det er mavesår, men den sorte blodige afføring tyder på det !! Hvis Oskar var så dårlig at det var helt galt, så ville jeg ikke lade ham gå og lide . Men nu er det sådan, at det ENESTE tegn på at Oskar er dårlig, er hans afførig, og det er ikke hver dag ! Han er fuld af fart, humør og energi . Der er bare lige det med hans afføring, og igen . Det er ikke hver dag i meget lang tid der er blod i . Det kommer i perioder, og tro mig . Min hund lider IKKE . Er blevet undersøgt, og jeg ville ALDRIG lade min hund leve bare fordi jeg ikke ville miste ham .

    Iben, hvad er grunden til mennesker får mavesår ? Der kan være mange . Siger ikke han er syg fordi han stresser, siger at stressen ikke hjælper ham med at komme af med hans sygdom ! Stil lidt flere spørgsmål omkring situationen inden du skriver sådan noget der . smiley


  • #6   2. sep 2008 du skriver selv han er stressede og nervøs. og det er dig selv som lægger en masse i det jeg skriver.. skriver ikke på nogen måde han lider eller at du er dyremishandler.. jeg skriver hvad jeg selv ville gøre.
    og mennesker får mave sår pga stres og fordi de ikke har lært at slappe af og spise rigtig. og måske er det det sammen for hunde. men igen mener jeg også det er en fejl hos mennesker når man ikke har lært det eller kan finde ud af det, vi er nu engang byggede fra naturen til at være raske


  • #7   2. sep 2008 Iben
    Måske du skulle prøve at skrive på anden måde så !

    Oskar er stresset på den måde, at han meget nemt kommer helt op at køre i en spids . Hvis der kommer gæster, hvis der er folk udenfor, hvis han hører lyde, osv osv . Det nervøse ligger i når der er ting han ikke kender, når han skal til dyrlægen osv . Han er jo ikke nervøs i alle døgnets 24 timer . Skulle nok også ha forklaret mig bedre !

    * I've godt it all *
    Det er ikke pga forkert fodring . Alverdens foder er prøvet, og flere tusind kr. er spenderet på alverdens dyrlæge undersøgelser . Hans slimhinder er også helt fine . Tarmen, ja den er der jo noget galt med . Har der været mange gange, men dyrlægen blev ved med at sætte ham på antibiotika og skånekost . Men det er jo så blevet ved med at komme tilbage . Og det er jo så nok derfor det er kommet så vidt som det er nu . Men jeg tror jo på hvad min dyrlæge siger når han giver en diagnose . Men efter som det gentagende gange er kommet tilbage, har jeg derfor prøvet en ny dyrlæge denne gang . Hun ville ikke sætte Oskar på antibiotika, fordi det jo netop ikke har virket alle de andre gange, andet end over en meget kort periode .

    Det er prøvet mange gange at prøve at lære Oskar at tage det roligt, men han er nu engang bare en hund med meget gang i . Det vi gør nu, er at gæster ikke er velkomne i en længere periode, og der skal være helt ro i hjemmet .


  • #8   2. sep 2008 sabrine måske du skulle lade være at overfortolke hvad folk skriver.. det er ikke første gang jeg lægger mærke til du har gjort det.. prøv at kun læse det der står og ikke hvad du tror står mellem linjerne

  • #9   2. sep 2008 Iben
    Jeg tror alle ville tolke det som jeg gjorde . Som * I've got it all * skriver, så lyder det meget sådan .
    Overfortolker jeg tit hvad folk skriver ? smiley Vælger ikke at kommentere . smiley - Helt andet emne .


  • #10   2. sep 2008 ja jeg ville vælge at tror der var noget i vejen med min hund, hvis hun stressede så meget at hun blev syg.. men det er da op til sabrina, at håndtere det som hun mener er best.. kan ikke se hvordan det kan blive til et angreb direkte på sabrina og en beskyldning for hunden lider og hun er dyremishandler ....

Kommentér på:
Mavesår + lykkepiller ?

Annonce