{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Søger viden: Mastino/Tosa. {{forumTopicSubject}}

Mine svigerforældre har/havde 2 Rottweilere, og da den ene døde for godt et år siden anskaffede de sig naturligt nok en ny hund. Så den ene gammle der er tilbage, kan lære den "lille" ny hvordan tilværelsen er her...
Den nye hund er en blanding af en Mastino Napoletano og en Tosa Inu. Jeg har selvfølgelig fortalt min svigerfar at Tosaen og blandinger her af, er ulovlig i DK. Han tog det da også til efterretning, men ligepludselig havde de alligevel besluttet sig for hvalpen...
Og den er også helt vildt sød, den er idag 11 mdr. og den har ALDRIG 7-9-13 vist tegn på dominans over for mennesker eller dyr, og den leger meget fint med både deres gammle RW. og min SBT.
Den ligner hekt klart Mastinoen af udseende men spørsmålet er om hvordan den er indeni, og havde man ikke set det nu hvis den var ond ???
Jeg spør fordi jeg kender ikke så meget til nogle af de 2 racer!!!
Så hvis der er nogler der har noget viden omkring nogle af racerne eller aller bedst hvis du i har erfaringer med blandingen, vil jeg meget gerne høre fra jer !!!

Jeg vil gerne lige sige at dette er IKKE en debat hvor i skal begynde indbyrdes at diskotere kamphunde.........Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger viden: Mastino/Tosa.
  • #1   2. dec 2005 The Tosa is a massive, large boned and athletic dog with surprising agility for their size. Tosas come in several colors, although red is highly preferred. Males average 140-150 pounds but can reach 200 pounds or more. The females average 130 pounds but appear larger because of their solid muscular builds.

They are protective of their owners and are known for patience and devotion to their families. They are very aggressive to other dogs. The Tosa cannot be considered a good choice for a home which includes any other dog. It is preferable that the new Tosa owner have experience with other large breeds. Though they are considered excellent with children, they are a very large breed and proper supervision should be maintained at all times to prevent accidents due to rough play. Most often pictured in full ceremonial regalia, they are quite impressive .

http://www.geocities.com/tosadogs/

• #3   2. dec 2005 Hej Andres:)
    Har ingen viden om lige præcis denne race, men er sikker på den ville have vist agresiv adfærd på nuværende tidspunkt...:)
    Tror også tit at hunden er hvad man gør den til og bruger den til.... bliver den opdraget med kærlighed udviser den sikkert tilbagevendene kærlighed:) Det samme med amstaffen og andre kamphunde, de er hvad ejeren gør den til... Den mest loyale hund der kan trænes til at være agresiv for at tilfredsstille den sindsyge ejer der nok har en større brist en deres hund eller den dejligste familievovse i de rigtige kærlige hænder... Tror ikke på at nogen hund er "Ond" fra fødsel:)

• #4   2. dec 2005 He he he har pølse fingre idag:=) Rammer skidt

• #5   2. dec 2005 Hmmm... det lyder faktisk betrygende at den er tålmodig over for børn... min datter skulle jo gerne fortsat kunde færdes der...
    Bare den ikke æder Eigil *GG* ;-))

• #6   2. dec 2005 Tosa...

FCI gruppe 2.

Farve: Rød, fawn, abrikos, sort, brindlet

Oprindelig opdrættet i Tosa i Japans provins Kochi, som et reultat af krydsning mellem Shikoku kamphund,bulldog (1872), tysk Hønsehund (1876), Grand Donois (1924), bull Terriers og endda Sankt Bernhardshund. Målet var at forøge de lokale hundes størrelser og styrke, så de ikke vanen tro ville tabe i hundekampe mod europæiske racer. Tosa'en blev en standhaftig fighter, som ikke peb eller hylede, men sloges til døden. Disse kampe var ceremonielle begivenheder, der krævede sejhed og kampvilje. Skønt hundekampe nu er ulovlige i mange lande, herunder Japan, foregår de stadig i landlige områder i Japan. Tosa'en bruges stadig hertil, og racen er på grund af sit kampinstinkt forbudt i mange lande bl.a. i Danmark. Den robuste, kraftfulde Tosa er 55-60 cm høj og kan veje omkring 90kg, hvorfor det er vigtigt, at ejeren har erfaring og fysisk er i stand til at tumle og mentalt dominere den store hund. Racen giver ikke ved dørene og angriber med dødsforagt. Den korte, hårde og tætte pels foretrækkes i farverne rød eller fawn, evt. med lidt hvidt.

• #7   2. dec 2005 Tak for nogle rigtig gode svar og links...
    -Men savner måske lidt mere personlig erfaring !!!!

• #8   2. dec 2005 Savner svar fra nogle som selv har eller har haft nogle af de 2 racer........

• #9   2. dec 2005 Ander R

nogle af vores venner har haft en tosa... super dejlig hund... venlig over for alle... Der er selvfølgelig de samme problermer som med andre hvalpe, hvis man får den fra hvalp a.... man skal have psyken på plads for at opdrve den ordenligt og masser af tid.... Deres blev desværre overfaldt af en løsgående amr.bulldog der kom rundt om et hjørne med sin ejer.... hun blev godt og grundig bidt i stykker Tosa'en ;( så hun blev ca.8mdr...

Men rigtig dejlig hund

• #10   2. dec 2005 Michael F...

Jamen det var da så lidt.... Er glad for at kunne hjælpe andre...

Nogle der vil vide noget om andre Racer?? smiley Gg

• #11   2. dec 2005 C&L > hold da op en trist historie...

Kommentér på:
Søger viden: Mastino/Tosa.

Annonce