{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Nervøs hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min chihuahuablandingshvalp er 14 uger i dag. Hun er en ret nervøs hund til tider. Hun gør og knurre lidt af andre hunde når vi møder dem, men det går som regel over når hun lige har snust til dem. Men andre mennesker ogf især børn er hun ret nervøs omkring. Der er nogen mennesker som hun kan lide lige med det samme, men størstedelen er hun ret forbeholden overfor. Vi har lige haft min tante og min lille nevø på 3 år på besøg. Hovedsageligt for at hun skulle prøve at være sammen med et barn lidt længere tid ad gangen. Hun var lidt mere afslappet efter 1 time. Det bekymre mig ret meget da jeg har set mange hvalpe (både fra hvalpehold og legekammerater der gladeligt hilser på både børn og voksne. Og jeg synes jeg har været meget ude med hende. Hun møder nye mennesker hver eneste dag. Jeg giver også tit de folk der vil hilse nogle godbidder de kan give hende. Nogle ideer til hvordan jeg skal takle det? Synes det er synd for hende, men er også ærgelig over det selv da jeg gerne vil have hun skal kunne med alle. Især børn da jeg gerne vil have børn om 2-4 år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs hvalp
  • #1   30. aug 2008 måske presser du hende for meget?

selvfølgelig skal hvalpen socialiceres, men i dens eget tempo.

du må aldrig overskride dens grænser, det kommer der ikke noget godt ud af.
    hvis hvalpen er utryg ved børn og fremmede, må du ikke tvinge den til at snakek med dem. den skal have lov at vælge til og vælge fra i eget tempo.

god ide med at barnet kommer i hjemmet smiley

men vælg måske et ældre barn, der forstår at sidde stille på gulvet, med siden til hunden, og bare lade hunden komme af sig selv. giv da godbider.

ikke gå hen til hunden, lad den selv opsøge barnet.

• #2   30. aug 2008 I've got it all: Det var ikke min tråd. Min hund er tryg ved mig vil jeg lige pointere:-)

Og ellers tak for svarene. det kan godt være jeg skal være bedre til at sige til folk at de ikke skal komme for tæt på hvis hun ser ud til at være nervøs ved situationen. Synes ellers ikke jeg har presset hende, men det kan jo være hun selv synes det.

Kommentér på:
Nervøs hvalp

Annonce