Hunde Auktioner {{forumTopicSubject}}
Hmm.. Okay, har lige siddet og kigget rundt på qxl.dk
for at se om der skulle være noget spændende (Jeg ligger syg herhjemme og KEDER mig) og pludselig falder jeg over en kategori der hedder hunde, går ind og kigger, man er vel nysgerrig og der er flere hunde der er på auktion til ret billige priser.
Nu er min hund godt nok en blandings hund, og har ikke været ligeså dyr som en raceren hund, men den er købt igennem en kennel hvor 2 af deres hunde havde parret sig ved et uheld (de havde flere forskellige racer)
men at se hunde på auktion, det væmmes jeg seriøst ved, kan virkelig ikke se hvad en hund skal lave der???!
Er jeg den eneste der har det sådan??
Nå men bare et lille udbrud
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 570 Svar: 1.142
kan man få et link??
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 84 Svar: 359
her er linket: http://my.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=23622
okt 2005
okt 2005
Men når folk sætter en hund på auktion så virker det ikke ligefrem som om det er det de tænker på, og ja det kan godt være at folk kan skrive med hinanden på qxl samt nægte at sælge til en køber, men når folk sætter en hund på auktion og sælger den til f.eks 400 kr, så tror jeg sgu ikke ligefrem at det de tænker på er overstående.. Sorry to say, men hey vi kan ikke allesammen være enige, jeg har ret til min mening og du har ret til din. Men din kommentar om at der åbenbart sker så lidt i vores lorteland som du så pænt kalder det, at vi skal debattere om at sælge hunde på auktion. hvad rager det dig???!
Jeg tvang ikke dig til at svare på denne tråd, hvis du har et problem med denne tråd, hvorfor bruger du så din kostbare "lortetid" på at svare??!!
Jeg er medlem herinde med min hund, på nøjagtig samme vilkå som dig, du er ikke kongen herinde, ej heller er jeg.
Så hvad får dig til at tro at du skal styre hvad man må oprette tråd om??
Hvis jeg har noget på hjertet så opretter jeg en tråd om det, at det så ikke falder ind i din smag, det er dit problem, men du har jo stadig valget at gå forbi min tråd, men den tog du ikke.. Du ser ikke at jeg skriver latterlige kommentarer og nedrakker dig i dine tråde, så prøv lige at bliv lidt voksen og tag en debat på en voksen og saglig måde!
TAK
okt 2005
Tror sgu det er de færreste som nægter at sælge en hund efter endt auktion..
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 36
Synes helt klart at det skal forbydes at sælge ens hunde på auktion, da det er lidt mere bindende end gul og gratis eller den blå avis.
okt 2005
Jeg ønsker ikke en debat hvor alle er enige, men jeg ønsker heller ikke en debat hvor folk (du) begynder at svine tråden til, en ting er at have sin mening og ikke være enig, men dine kommentarer under bæltestedet kunne du godt droppe, det er der ingen mening i, og du får intet ud af det.
okt 2005
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.118
Desuden "forsvinder" ens dyr nemt i mængden i den blå avis. På Qxl er det mere overskueligt fordi der ikke er så mange af gangen (man forelsker sig jo hurtigt i 20 forskellige hunde/katte) Jeg har med held solgt en voksen hunkat på Qxl, som aldrig ville ha fået en ærlig chance i dba. (og endda til et hjem på landet, sød og rar familie, sender mig tit billeder)
okt 2005
okt 2005
Og når det så er sagt så tror jeg heller ikke at de folk der søger efter madding ligefrem går over til sælger og fortæller hvad hunden skal bruges til..
okt 2005
okt 2005
aug 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 376
Og derfor vil jeg også lige gøre opmærksom på at langt de fleste har valgt en fast pris. Det er de hunde der står KØB NU ud for.
Når man sælger på den måde synes jeg det er okay.
Men det er jo bare min personlige mening.
nov 2004
Følger: 43 Følgere: 45 Hunde: 5 Emner: 37 Svar: 1.320
Er principielt imod alle "lette" løsninger, når det gælder handel med dyr. Det handler om respekt for dyrene, at sørge for, at de får de bedst mulige hjem/forhold og så må man dælme bruge al den tid og alle de resourcer, der skal til for at det lykkes.
At sætte dyr på auktion virker som en let og billig løsning, hvor man forsøger at sikre sig så god en pris som muligt :o((
nov 2005
Så egentlig er diskutionen vel bare: hvordan kan folk sælge dem så billigt.... tænker de ikk på deres hund? Men som sagt er det jo ikke kun på qxl, men også alle andre salgssteder.
Som du siger, så ville de vel ikke sige det til sælgeren, hvis de ville bruge den til madding for deres kamphunde, det kan jeg kun gi dig ret i, så havde de forhåbentlig aldrig fået fat i en hund.... men de siger det vel heller ikke til en opdrætter igennem den blå avis. Man kan i princippet næsten aldrig vide sig sikker på om ens kære hunde og hvalpe får det godt, i deres nye hjem, uanset hvor de blir solgt. Håber du kan følge mig i det jeg siger
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
okt 2005
Jamen jeg har kun oprettet en tråd, og det er den der hedder "artikel muskelhunde* og grunden til det, jamen det kan du skam læse i selv tråden...:)
Men kort fortalt, jeg er skribent/journalist og skal nu til at skrive en artikel om muskelhunde..
Hunde Auktioner