735 visninger
|
Oprettet:
Amerikansk Bulldog {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige nogle spørgsmål omkring AmBull.
Hvordan er de at opdrage?
Skal de have en lige så fast hånd som Amstaffen, og kan man overhovedet sammenligne de to hunde?
Er der noget man skal passe på med når man anskaffer sig den race, for at få en god og dejlig familiehund?
Er det en førstegangshunderace, for det ved jeg nemlig at amstaffen ikke er.
Jeg spørger ikke fordi jeg selv vil have en, men fordi en veninde tænker på at anskaffe sig en, og jeg vil meget gerne sætte mig ind i de racer som er i min omgangskreds, for selv at kunne give råd hvis nogle problemer skulle opstå.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
maj 2005
maj 2005
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Der er ingen tvivl om det er en super skøn hund også som familie hund, min veninde har selv to hvor Gizmo er vokset op med den ældste, men jeg har også set en kamp de har haft hele vejen igennem med opdragelse.
Jeg elsker den race men skal aldrig have en selv for jeg ville aldrig kunne klare at opdrage den alene, den er for stærk psykisk til mig..
Nej jeg holder mig til cavalieren det ved jeg hvad er!!!!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jeg ved ikke om den er egnet som førstegangskøber.....jeg vil nærmere sige at det handler meget om hvem personen er og ikke så meget om han/hun har haft hund før.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Simpelhen for at være sikker på hvad forhold den kommer fra, der er jo alt for mange der avler dem bare for at tjene penge.
apr 2005
aug 2005
Følger: 31 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 367
ved godt vi har haft vores uoverens stemmelser,
men til dit spørgsmål, de skal have en fast og kærlig hånd.
for king*S ved kommende han er en meget glad og lege syg hund, og en putte hund, god til børn, er i det hele taget en lalle glad dreng.
men tror det er som med alle andre hunde man nok skal sætte sig ind i racen.
apr 2005
Nadja: Hun kender stedet de kommer fra, da det er hendes nabo, og kender derfor også moren, som hun beskriver som en super lækker hund.
Jeg ved ikke, men mine alarmklokker ringer hver gang jeg hører nogle af de racers navne, og det er nok mediernes skyld pga af alt den bøvl der har været.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Nogle mennesker kan splitte en hvilken som helst hund ad. Har i aldrig mødt sådanne mennesker ?.......de har haft sååååå mange hunde og der har bare været problemer med alle sammen. De er bare ikke egnet til at have hund.
apr 2005
sep 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 132
Der er for mig at se ingen tvivl om at en ambull er en rigtig dejlig hund og den hører ind under den kategori af hunde som mit hjerte brænder for som er vagthunde og "kamp" hunde typerne. Når man siger at feks en ambull skal have en "hård" hånd i opdragelsen, så mener jeg at det er fuldstændigt misforstået. INTEN hunde skal have en "HÅRD HÅND" i opdragelsen. Med mindre man vil "knække" en hund. Derimod er der nogle hunderacer som man skal passe på ikke at knække, og dér mener jeg, i alle tilfælde dem som jeg kender af ambull´s, at de hører ind under. Er man for hård med mange af den type hunde, så får man et kræ som er rystende nervøs og som ikke tør "være til".
Derimod skal den slags hunde, i modsætning til så mange andre racer, feks labrador og lign, have en opdragelse som er KONSEKVENT og det er bestemt ikke det samme som "en hård hånd"!
Mange af den type hunde er utrolig loyale over for deres "flok" og derfor vil de gøre næsten hvad som helst for at få deres ejere til at kunne lide dem og derfor kommer man aller længst med TÅLMODIGHED OG ROS.
Man skal ikke forvente at de er lige så hurtigt opfattende som feks labrador, men det betyder ikke at de ikke "kan noget". Det betyder bare at de er ret selvstændige engang imellem og vender det døve øre til. Men vær sikker på én ting, de har hørt én og de skal nok gøre hvad man beder dem om, i deres tempo!
Michael
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 169 Svar: 2.280
syns en ab'er er en utrolig dejlig og trofast hund... har selv en blanding af ab og rottweiler og han er utrolig nem... kom lidt sent i gang til hundetræningen men han lystrede bedre end selv de voksne hunde... han er utrolig dygtig og loyal men er meget på vagt men ikke i den grad at han ku finde på at angribe eller noget... han er bare beskyttene over for dem der er tættest på ham.... en super dejlig hund og kender mange der har dem og de er alle utrolig gode til børn og andre hunde... den kræver ikke så meget andet end at du bare viser det er dig der bestemmer.... lige som med alle andre hunde...
apr 2005
sep 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 132
Jeg kan ikke være mere enig. De typer er specielle på nogle områder, men bestemt ikke svære end så mange andre typer af hunde.
Michael
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 75
Amerikansk bulldog, er en rigtig dejlig hund. Vi har aldrig haft nogen problemer med emma. De er utrolig lære nemme og er den største hygge hund.. Vi har ingen stamtavle på hende, men vi så begge forældre da vi købte hende, det tror jeg er vigtigt. Så får man også et billede af hvordan de bliver som voksne...
Kan kun varmt anbefales...
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 75
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
Amerikansk Bulldog