26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Græske gadehunde... {{forumTopicSubject}}
Der var på et tidspunkt en tråd hvor der var mange der undrede sig over hvorfor man vælger at adoptere en græsk gadehund, eller gadehunde fra andre lande, når der er så mange hunde på de danske internater der mangler hjem.
Så vidt jeg husker var der også nogen der mente at man skulle støtte de danske internater økonomisk, istedet for at sende penge til f.eks. Grækenland.
Jeg faldt lige over en video som jeg synes forklarer meget godt hvorfor jeg støtter de græske gadehunde rigtigt godt.
Jeg ved godt at forholdene på de danske internater ikke er optimale for en hund, men de er på ingen måde lige så slemme som det en gadehund bliver udsat for!
Jeg bliver lige nødt til at advare om meget slemme billeder af mishandlede dyr i videoen
http://uk.youtube.com/watch?v=IXgwhKw55dI
DERFOR STØTTER JEG GRÆSKE GADEHUNDE! :o(
Som ejer af en græsk gadehund
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.453
Vi har jo selv hund fra både Grønland og Sri Lanka - og har været plejefamilie for en stribe af de græske gadehunde. Og jeg mener da at de alle har haft lige så meget ret til vores tid og omsorg, som hvis de var født her.
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Vi er helt enige i at hundene skal hjælpes, men jeg er så en af dem der syntes man burde hjælpe de hunde vi har siddende på danske internater først...
Jo flere græske hunde der kommer hertil, jo flere danske hunde bliver jo aflivet...
Men jeg syntes man burde hjælpe en del af de græske hunde ved at aflive dem...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Mange har bare, som jeg selv, den indstilling at de skal hjælpes hvor de er, istedet for at sendes ud og blive alle andre landes "problem"
-de får jo aldrig løst deres problemer dernede hvis vi pænt tager hundene med os hjem.
At man ønsker at hjælpe dem kan jeg sagtes forstå -de er jo lidt nogen sølle stakler de fleste af hundene dernede
jan 2007
-altså er det et af de steder jeg mener man bør starte (altså at få ændret den lov)
At et par turister tager en hund eller to herop er jo slet ikke det jeg har et problem med. Men så vidt jeg husker drejer det sig om ca 450 hunde om året der via org kommer herop?
Dertil kommer så alle de hunde der sendes til Tyskland, Sverige osv....
Det er altså en hel del hunde, hvoraf en del af den i mine øjne var bedre tjent med aflivning, da de efter måske 4-5 år på gaden sommetider har problemer der i mine øjne gør at de ikke fungerer optimalt i et lille dansk hjem (og ja jeg ved der er adf-behandlere tilknyttet. Men jeg har da læst herinde om en med to græske hunde der var temmeligt usikre, mine bedsteforældre havde to hvoraf den ene viste sig at være syg og den anden har problemer med andre hunde -i en grad hvor de helst bare skal dø, og dertil kommer angst osv)
jan 2007
JEG mener man på sigt ville hjælpe mange flere hunde ved at hjælpe dem hvor de er.
Ja det ville nok koste nogen hunde i første omgang (ved godt det lyder kynisk) men på sigt ville det hjælpe mange flere...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Men en anden ting er, at man ikke løser noget ved at fjerne hundene fra gaden (aflivning eller eksport). Hver gang man fjerne en gadehund, kommer der bare en ny. Det er helt gængse naturregler, at biologiske huller fyldes ud. Løsningen er at neutralisere hundene og lade dem gå igen. På den måde udfylder de de biologiske huller, men reproducerer sig ikke. Der en et par danske dyrlæger og dyrlægestuderende, der tager til bla. Grækenland og indien årligt for at neutralisere så mage dyr som de kan nå.
Hvad de skal slæbes her op for, kan jeg ikke se. Og i modsætning til
Ceteris Paribus, synes jeg, at aflivning er en god løsning for den enkelte hund, men ikke en løsning, der virker på sigt.
jan 2007
I øvrigt har du ganske ret i at det med at hente hunde herop, blot får de der er tilbage til at producere flere hvalpe... Det hjælper altså på ingen måde på problemet...
jan 2008
jan 2008
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Jeg mener nu også at det er skønt at der er overskud hos nogle folk til at tage græske gadehunde hjem. Og ved at adoptere en græker, er man samtidig medhjælpende til at mindske problemet i grækenland. En del af pengene man betaler for hunden går direkte til neutralisering i Grækenland.
jan 2007
Jeg er på et engelsk forum hvor dette har været diskuteret og her kunne de så fremlægge tal gennem en årrække fra et område i grækenland hvor man har undersøgt det.
sep 2007
Den metode, som der er forsket i, og som efter sigende skulle være mest effektiv til regulering af bestand, er ABC metoden. Hvor man bortadopterer en del hunde (fjerner dem fra gaden), laver fodergrupper (har kontrol med de hunde der er på gaden) og neutraliserer.
jan 2007
Mine bedsteforældre er det perfekte eksempel. Den ene hund havde hjerte/lungeorm i en grad så det havde givet varig skade på lungerne. Alligevel har mine bedsteforældre jo betalt 2000 (mener jeg det er) for den, ligesom enhver anden (rask) hund havde kostet. De blev ikke oplyst om nogen problemer, og denne hund har så tilbragt lang tid frem og tilbage fra dyrlægen.
Den kunne holde til at ligge på sofaen, gå ud i haven at tisse og så ind på sofaen igen... Ingen gåture e.l.
-hunden er nu aflivet da de efter mange forsøg med medicin osv har valgt at det var synes at fortsætte.
Den anden hund kan ikke tåle synet af fremmede hunde. Derudover kaster den sig nærmest ned på jorden hvis man f.eks. slår ud med armene eller lige hæver stemmen en smule (ikke overfor hunden, men f.eks. overfor et menneske man snakker med).
-sådanne hunde skulle ganske enkelt aflives. Hvorfor skal de efter et hårdt liv på gaden sendes ud hvor de alligevel ikke har en chance for at blive normalt velfungerende?
jan 2007
Men at man systematisk fjerner tusiner af hunde årligt, ser jeg som et problem.
jan 2007
Og sørg for det bliver tilpas dyrt at hænge hunde, fodre med rottegift osv...
sep 2007
Og Michelle, jeg er helt enig i, at der fra græske hundes side er lavet flere feljvurderringer omnkring hundene. Jeg synes dog de er blevet mere kritiske omkring hvilke hunde de bortadopterer, og beholder en del i fodegrupper eller på internater fordi de ikke kan fungere på andre måder. Dermed ikke sagt at det er godt nok, men de arbejder i hvert tilfælde med problemet.
sep 2007
sep 2007
sep 2007
jan 2007
De skal jo tænke på at den familie der får hunde vil blive dybt ulykkelige over at måtte aflive pga sygdom/adfærd efter nogen tid i Danmark.
Og har en sådan hund ikke været gennem nok? Hvis den er så "ødelagt" at den ikke vil få det godt trods et godt hjem... Er det så ikke næste yderligere midhandling at sende den videre?
selvom man gør det af godt hjerte...
jan 2007
jan 2007
Jeg ville aldrig i livet tage på ferie til Grækenland. Sådan nogen svin (undskyld sproget) vil jeg ikke give mine penge til.
Det samme gælder så i øvrigt visse områder af spanien hvor man stadig dyrker tyrefægtning. Men her er det jo nemt at lade være at give penge til dem der arrangerer det -bare lad være at tage ind at kigge.
I grækenland aner man jo ikke om manden der laver din mad, lige for ½ time siden smed rottegift ud til hunden e.l.
Det er jo lokalbefolkningen i vis udstrækning der er med til mishandlingen
jan 2007
Græske gadehunde...