{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Mishandling af min lille vuf!!! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har en dejlig lille datter på 2 år. Hun synes at nemo er rigtig skæg og fantastisk, det er især rigtig sjovt at hive ham i benene, hvilket min nemo ikke sys er så rart. Prøver at forklarer min kærestes datter at det må hun ikke, men hun vil sgu ikke høre. Det resulterer i at nemo næsten ikke får et øjebliks fred når datteren er i nærheden...(heldigvis kun hver 2. weekend). Jeg er ikke så glad for at skælde for hårdt ud på datteren da hun jo ikke er mit barn. Min kæreste er meget opmærksom på at datteren skal lade min nemo være og ikke nive kun aaaeee!!
Hva gør i andre med småfolk og hunde??

VH Malene og Nemo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandling af min lille vuf!!!
  • #1   17. aug 2008 jeg ville aflede barnet, og tage hende væk når hun 'leger' med nemo, hun er ikke så gammel endnu, men hun skal jo lære at det er et levende væsen hun har med at gøre. Evt sæt dig med nemo og kæl med ham, og vis hende hvordan man gør:-)

• #2   17. aug 2008 Du bliver nødt til at lære barnet at det er totalt forbudt og din kæreste må hjælpe til....
    Muligt at du ikke er meget for at skælde ud, men hvor glad vil du være den dag hvor Nemo får nok og bider?

• #4   17. aug 2008 Jeg har haft hunde fra før jeg fik børn...Og nu er der så børnebørn...Der også selv har hunde og andre dyr i hjemmet.
    Fra starten tager vi børnene på skødet og sætter os sammen me dem hos hund eller andet dyr...Kæler og lader barnet pille lidt , men sørger for at de er forsigtige . Fortælle selv det lille barn , at der må de ikke røre , sådan må de ikke gøre for det gør ondt på dyret... Og selv små børn forstår det ,. Selvf. gøres det ikke på en gang , men skal gentages rigtig mange gange.
    Du skriver at barnet er 2 år, der er altså store grænser for hvor meget et barn på 2 forstår , og er der ikke dyr i hendes hjem , så er det straks sværer.Men fortæl hende igen og igen at det gør av av på hunde . Så skal hun nok lære det. Det hjælper i alt fald ikke at blive gal og skælde ud.

• #5   17. aug 2008 Ville også sige ligesom Pinky babs
    Mit hus mine regler...
    Og det gælder alle og ikk kun børn at de skal behandle mine dyr ordenligt

• #6   17. aug 2008 smiley M&M E> B

Ja det er da rigtig .. men tænk dog lige på at det drejer sig om et barn på 2 år.

• #7   17. aug 2008 Start med at kun lade dem være sammen når du er der. Hvis hun går hen til nemo, og begynder at hive i ham, så må du gå imellem. Fjern datteren, og forklare hende at det må man ikke.

Ikke de helt lange forklaringer, når hun kun er 2, bare kort- det må man ikke, eller det vil jeg ikke ha- Nemo kan ikke lide det, eller hvad der nu passer lige i situationen.Heller ikke skideballe som sådan.

Hvis du ikke synes at Nemo får fred nok, så find dog et fristed til ham, hvor datteren ikke må komme. Hvis han først får lært at søge derhen, og det lærer de hurtigt, så kan han jo bare gå hen og lægge sig der, hvis han ikke gider mere.

Han er ikke så forfærdeligt gammel, så det ku jo også tænkes at han faktisk synes at det er helt hyggeligt at ha en "lillesøster" at lege lidt mere vildt med en han gør med mor(dig)

• #8   17. aug 2008 Tror det drejer sig og jalousi fra barnets side og derfor prøver at få opmærksomhed....

Tro lige man skal se at det er en på 2 det drejer sig om og ikke en på 15 så mit hjem og mine regler, den tror man skal gemme til barnet bliver teenager og begyder på oprør..

• #9   17. aug 2008 Har du prøvet at lære hende ae ae?

Da min nevø var i den alder ville han genre ae min kat, men var nogle gange lidt for hård (underlgit nok fandt katten sig i det XD) så jeg sagde "nej ae ae" og viste ham hvordan man ae ae'r idag gør han det automatisk både på Lilly og Rottweiler (og rottern når jeg holder dem for ham)

• #10   17. aug 2008 Du kunne måske også spørger hende hvordan hun ville have det, hvis det var hende der hele tiden blev trukket i benende?

• #11   17. aug 2008 Catrine E- hun er kun 2år. Det er lige lille nok til at hun forstår helt at det kan gøre ondt på hunden.

*YlliL o.s.v.* - Det er ikke så mærkeligt at katten fandt sig i det, synes jeg. Det er ligesom med hunde- de finder sig også i mere fra børn og hvalpe, hunden ved instinktivt at barnet/hvalpen ikke helt ved hvad de gør, at det ikke er i ond mening

• #12   17. aug 2008 Annika C - jo det er mærkeligt når katten ikke er vandt til børn..

og det er slet ikke det samme overfor hvalpe, Lilly skal ikke gøre meget før han enten klager højlydt eller dasker ud efter hende

• #13   17. aug 2008 For at alle andre hunde i hendes nærvær ikke får samme hårdhændede behandling, så må du prøve at lære pigen hvordan hun skal omgåes hunden, eller også må du simpelthen bare vente til hun bliver noget større til hun skal lege med hunden.
    Børn skal lære lige som hunden at der er grænser for hvad man må gøre ved hinanden, forhvis hun nu prøve mødte en stor hund som måske blev bange eller aggrasiv over for hende pga. hendes håndhændede metode så kunne det måske ende med noget skidt.
    Børn og dyr er gode lege kammerater hvis de kender hinandens grænser.

• #14   17. aug 2008 vær over dem hele tiden, det hjælper ikke noget at blive hård overfor pigen hun er kun 2 år.
    men hun skal ikke være i nærheden af hunde uden at der er en voksen sammen med dem og så forklare man at man skall være sød ved dyr og at de godt kan lide at man aer men bliver kede af det når man er ond ved dem, og det forklare man ca 100000000 gange for en 2 årig lever i nuet og glemmer hurtigt, og især hvis hun ikke er vokset op med dyr

• #15   18. aug 2008 tak for alle jeres gode råd. Det er netop det at hun kun er 2 år der gør det lidt svært. Hun er ikke vant til et hjem med dyr, og synes at nemo er noget af det mest fantastiske, det er tydeligt og det er jo jo sødt. Nemo har mulighed for at søge væk, men gør det ikke, men kan osse se på ham at han stresser,, hvorfor går han dog ikke væk.. Ha´r mange gange vist hende hvordan hun kun må aaaeee og ikke nive, men måske man bare skal blive ved og ved og ved, jeg er ikke vant til småbørn i mit liv så det er jo osse en udfordring i sig selv.. pyhhaaa håber det går.. måske jeg bare skal søre for at i møder hinanden over nogle dage istedet for kun timer..

• #16   18. aug 2008 Nemo - min nevø var også 2 da jeg startede med "ae ae" og han kommer hos mig ca. 1 weekend hver måned.. Han fangede det allerede den første weekend..

• #17   18. aug 2008 *YlliL go Ajnat - går efter at tabe mest smiley *

Så lyder det til i har været heldige, dejligt for din vuf. Min kærestes datter er ikke ond, men hun synes det er sjovt at hun får en reaktion når hun niver nemo i benene, det gør bare så ondt på mig. For før jeg fik min kæreste, troede jeg faktisk ikke nemo kunne li børn, han plejede at gø helt vildt, men han finder sig bare i så utroligt meget fra hendes side og jeg er så stolt af ham, og så er hun så strid.. det er svært synes jeg..

• #18   18. aug 2008 Det handler ikke om held, men om at forklare barnet det på børnesprog, ellers er det at de ikke forstår det..

Prøv at vise hende hvordan man gør, og lad være med at stå og råbe op..

• #19   18. aug 2008 M&S S - det er ligesom med hvalpe, det hjælper ikek at skælde ud, hvis de ikke ved hvad de gør forkert, eller ikke ved hvordan de skal gøre det rigtigt

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #20   18. aug 2008 Sig nej til barnet, og hvis hun ikke hører, så flyt hende fra hunden.

• #21   18. aug 2008 min kærestes datter får noget at vide med det samme... Og hun har aldrig været vant til dyr og aner ikke noget som helst om hvordan man behandler dyr... Hvad enten hun er min eller ej, så er mine hunde mine børn, og de skal behandles ordentligt af ALLE.. Ellers må hun bare lade være at lege med hundene...

• #22   18. aug 2008 rigtig mange gode råd. tak for det

Kommentér på:
Mishandling af min lille vuf!!!

Annonce