{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

hvalpe på labrador... {{forumTopicSubject}}

jeg har en rigtig dejlig labrador. han er ved at komme op i alderen og jeg ville utrolig gerne have en hvalp fra ham. Er der ikke nogen der går i de tanker som har en tæve? der er ikke stamtavle på ham men han er ren. han er den "gamle" type, bred og kort snude. Han har aldrig bidt i noget eller lavet unoder og han har det mest dejlige sind og elsker børn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpe på labrador...
  • #1   15. aug 2008 Sådan en annonce hører vidst til i markedet -ellers må man i hvert fald påregne at det står til fri debat;o)

Lidt oplysninger om både din hund og hvilken tæve i søger ville hjælpe.

Med oplysninger om din hund mener jeg bl.a. om jagtegenskaber (hvis det da har været afprøvet), HD/AA-status osv

og for tæven i øvrigt det samme...

• #2   15. aug 2008 det skal være en labrador tæve, da jeg helst ikke vil have at hvalpen skal have alle mulige særheder :o) samson har ikke en test på hofter. han bliver ikke brugt til jagt eller noget, han kan følge et spor, og div ting. men han er kun familiehund.

• #3   15. aug 2008 Hvorfor prøver du ikke bare at søge en dejlig ny hvalp, hvor forældrene har gode egenskaber, testede for arvelige sygdomme m.v. ? Så få du garenteret en super dejlig hund i mange år frem og behøver ikke fra tid til anden at sammenligne den med den "gamle". For uanset hvad, får du ikke den samme hund, selvom det er en hvalp efter din egen.
    Hvor gammel er din hund iøvrigt?

• #4   15. aug 2008 Hvor gammel er han? Og så ville jeg da nok få ham røngtenfotograferet.. både på hofter og albuer..

• #5   15. aug 2008 Miemiv L - jeg læser det heller ikke somom han vil have den samme hund, men genre vil have afkom efter den..

• #6   15. aug 2008 Han er gammel :o) 10 år men spæner rundt som om han er en lille hvalp he he jeg ved godt at det er mange år for en hund, men kender en som gjorde en drægtig og han var ældre.
    det er også bare fordi at han er virkelig så god i sind osv, den bedste hund man kan tænke sig... ville være dejligt at have en hvalp som man kan se ham i når han ikke er her mere..

• #7   15. aug 2008 Det er jo ikke sikkert at hvalpene vil få hans sind??

Jeg synes det er for gammelt.. Især når han så ikke er røngtenfotograferet for HD og AA

• #8   15. aug 2008 En hanhund bliver vel næppe for gammel til at lave hvalpe, medmindre det er sædkvaliteten der siger stop. Tilgengæld ville jeg kke gøre det uden HD/AA foto, og et fotografere i hans alder giver jo nok næppe et helt reelt billede af hofterne.

• #9   15. aug 2008 hmm hvad mener du med wannabe labrador, han er ren labrador, fordi at der ikke er stamtavle på ham gør ham vel ikke til en "under" hund eller hva? og engang imellem er det tila at brække sig over med folk der aldrig kunne finde på at avle på en uden tavle og en masse tjek osv. hva i gamle dage? rendte de forskellige hunde rundt og spurgte hinanden om de var rene med tavle? det er ved at blive lidt for meget hysteri, har jeg lyst til at få en hvalp på min hund uden tavle, kan det vel ikke komme andre ved...

• #10   15. aug 2008 Jimmi -det er ikke (for mig i hvert fald) bare et spørgsmål om tavle. Men du har en race med tendens til HD/AA og dette arbejdes der hårdt på at ændre indenfor racen, og derfor ødelægger man faktisk meget ved bare at avle løs.

At du gerne vil have en hvalp fra netop din hund det kan jeg sådan set godt forstå, osse sevom jeg ikke er enig. Men så bør du som minimum sørge for at tingene er i orden = tjekket for de ting der ligger til racen osv.
    OG påregne at det slet ikke er sikkert din hun stadig kan lave hvalpe. Sæd-kvaliteten falder jo med årene.
    Det er osse en mulighed at han ganske enkelt ikke aner hvad han skal når han præsenteres for tæven, så han endten skal have hjælp eller slet ikke kan hitte ud af det...

Kommentér på:
hvalpe på labrador...

Annonce