2.849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Foder/godbider, hvilket? Foder/godbider, hvilket?

Hej!

Nu hvor vores hvalp snart kommer hjem, så vil jeg meget gerne have at min hund for noget rigtig godt foder samt godbider til træning.

Har hørt at man i føtex kan få et produkt der hedder dyrelægens hvalpefoder, kan det evt anbefales? Har ingen ide med godbider, hvad er det bedste evt heller ikke for dyrt da man skal have meget :o)

Hvad med når man skal fodre sin hvalp! Vil det være dumt at have hundeskålen fyldt op hele tiden, så hunden selv kan bestemme hvornår den er sulten?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder/godbider, hvilket?
  • #1   24. nov 2005 Jeg vil anbefale dig hvalpefoder fra Olivers. www.olivers.dk

De bedste godbidder, synes jeg, er lidt pålæg skåret i stykker, rester af stegen osv. Du kan også koge lever, og skære i småbidder. Af tørre færdigproducerede godbidder bruger jeg Frohlic. De er ikke særlig sunde og der er farvestof i, men mine hunde elsker dem.

Når du fodre hvalpen, så anbefales det mange steder fra at give den mange små portioner om dagen. Nogle hunde kan godt have maden stå hele tiden, men det er de færreste.

• #2   24. nov 2005 Hej Anders
    Vedr. godbidder pølser i små stykker, har jeg personligt rigtig god erfaring med.
    Du har mulighed for at putte pølserne i munden og "spytte" dem ned til hunden, så går den pænt og kigger op på dig ;o)

• #3   24. nov 2005 Hej anders.:) Hvilken lille hvalp er det du får??
    Kender ikke noget til føtex dyrelægens hvalpefoder men mine hunde får Franks pro gold og det er rigtig godt:) Mht til mad i madskål deler jeg den anbefalede dosering op i 4 portioner i løbet af en dag:)
    Godbidder kan bestå af stortset alt...... Udskårne pølseskiver, små ostestykker, lever eller hvis du vil have nogle fra butikken kan jeg varmt snbefale laksegodbidder... Mine hunde elsker dem og de koster heller ikke det vilde:)
    Held og lykke med det nye familiemedlem fra os til jer:)

• #4   24. nov 2005 Vedr foder så er der lige så mange muligheder som der er meninger.
    Jeg selv bruger ARION der er abselut ingen problemer og så er det til en fornuftig pris ;o)
    Om man skal have foder stående, personligt mener jeg ikke de skal.
    Hvis vi kigger på ulven så spiser den når der er mad,
    den gemmer ikke.
    Hvis en hund ikke spiser op så er den ikke sulten.
    Derud over så er det svært at belønne hunden med godbidder hvis den går rundt med fuld mave hele tiden.

• #5   24. nov 2005 Jamen ved ikke rigtig med pølser.. Det er jo nemmest hvis man bare sidder hjemme, men til træning jo så skal det helst være tør foder, men ved bare ikke hvilket. Det skal jo helst være sundt og virke godt på hunden på længere sigt..

• #6   24. nov 2005 M.h.t valg af hvalpe foder kan jeg anbefale specific hvalpefoder, som du kan købe ved dyrlægen. Han kan også fortælle dig hvilken type som passer til din hund.

Det er nok ikke en god ide, at lade hvalpen selv styre, hvor meget foder den vil have, da den sikkert vil spise alt for meget, med dårlig mave til følge. På posen står der hvor meget din hvalp skal have om dagen og den skal helst fodres (i starten) 3 gange daglig.

• #7   24. nov 2005 Tør foder til træning ??
    Hvis du skal arbejde for en godbid, ville du så være tilfreds med det mad du spiser til dagligt ;o)
    hvis du spøger mig Nej, så ville jeg nedlægge arbejdet og vente på spisetid.
    Så behøver jeg ikke arbejede der får jeg det direkte i skålen ;o)

• #8   24. nov 2005 Hejsa .....

Hvilke hund får du hjem .....
    Ang. godbidder og træning , når man træner så skal godbidder være lækre , rigtig lækre , det er ikke optimalt bare at bruge tørre guffer , for det er hunden allerede vant til i forhold til sin alm. mad ,og så er tørre guffer ikke så spændende i længden, lækre guffer kan være alt fra pølser , fiskeboller , tørstegt lever , tørfisk klippet i stykker m.v

• #9   24. nov 2005 Godt nok mange forskellige meninger hvad man skal vælge :o) af foder til min hund. Hunden er en golden retriever forresten. Jeg vil meget gerne bruge sådan noget som pølser og diverse ting fra køleskabet, men til træning skal jeg have et produkt fra en butik. Noget den kan tåle meget af og lækkert selvfølgelig.

• #10   24. nov 2005 Anders
    En hund kan tåle mange pølser der er skået først på langs og der efter i tynde skiver.

• #11   24. nov 2005 Anders prøv med laksegodbidder dem kan du få næsten alle steder og de er rigtig gode:)

• #12   24. nov 2005 Jamen hvis pølser er det ultimative til træning så må det blive pølser

• #13   24. nov 2005 Jeg syntes pølser er det ultimative fordi jeg kan have dem i munden.
    Frolic og laksebidder smager ikke godt, men jo hunden elsker dem ;o)

• #14   24. nov 2005 Jeg har jo selv schæfer , når de er hvalpe har de Royal Canin large breed puppy ,super foder , og når de skal på voksen foder , så er det helt klart Arion ( den grønne ) , så til gufferne hvis du absolut vil købe dem i butik , så er der lakse guffer fra Henne pet Food , de er fine , men igen pølser m.v er det optimale da det hurtigt er tygget og nede i maven , guffer til træning skal der ikke stå's og tygges på , de skal lige i skuffen og et tyg ned i maven , da ellers den falder ud af det den er igang med hvis den står og skal knase guffer .... jeg kender mange der træner hund på konkurrence plan og de bruger de LÆKRE guffer pølser m.v , for det er super lækker belønning

• #15   24. nov 2005 Sussi : Enig pølser er den ultimative belønning ;o)

• #16   24. nov 2005 Vedr. pølser det skal helst ikke være de røde pga. farvestofferne ;o)

• #17   24. nov 2005 Okay! Så bare skære pølser i små stykker og så i en pose med dem og så afsted til træning :o)

• #18   24. nov 2005 Giver helle ret i det med Olivers =)

Men giv ikk hvalpen leve, det nedsætte hundens optagelse af kalk fra fodret, dvs knoglerne får ikk den nødvendige næring !!!!!!

Som erstatning for leveren kan hjerter anbefales, de er tit på tilbud (kyllingehjerter) og skal bare koges =)

• #19   24. nov 2005 Okay, takker for de mange svar. Har kigget lidt på det specific hvalpefoder fra dyrelægen, men hvad er prisen på dette produkt?

• #20   24. nov 2005 Dyrlægens kan ikk anbefales i forhold til OLIVERS.. Min dyrlæge måtte indrømme at det var bedre end det de kunne tilbyde fra Eukanuba, Royal Canine osv..

• #21   24. nov 2005 Okay så må det da vist blive olivers der skal prøves.. Har lige bestilt laksegodbider fra Henne Pet Food, håber han kan lig dem..

• #22   24. nov 2005 Har lige tjekket siden fra olivers! Er det bare mig eller er dette produkt ikke lidt dyrt taget i betragtning af alle de andre produkter man kan vælge imellem?

• #23   24. nov 2005 Anders.. man kan købe laksegodbider i petworld.. Der er et billed af en hund der fisker udenpå *GG*

Kayser er helt tosset med dem =)

Jeg giver ikk kayser noget som godbidder som vi selv spiser, han får nogengange imellem madrester i sit foder, men det vi selv spiser får han ikk fra hånden.. Det har medvirket at han nu (½år) ikk engang vil have det hvis nogen tilbyder ham feks en kage..

Det er jo hverken sundt for hunde eller mennesker at spise den slags, men jeg er mere stærk på hundens vegne end mine egne *LOL*

• #24   24. nov 2005 Anders > hvad vil du da give for fodret??? Jeg synes ikk det e dyrt, giver ca 300 for 15 kg til min vov..

• #25   24. nov 2005 Kan godt være det er fordi den er hvalp det koster lidt mere. Det koster 409 kr for 15 kg, men hvor længe holder den ca sådan en pose?

• #26   24. nov 2005 Det kommer an på hva hunden vejer jo..

Der er en vægttabel inde på siden

• #27   24. nov 2005 Det kommer an på hva hunden vejer jo..

Der er en vægttabel inde på siden

• #28   24. nov 2005 gentager lige mig selv *GG*

• #29   24. nov 2005 vi bruger Format:
    Format er et Dansk produceret premium foder, det er rig på omega-3 og -6 fedtsyrer og er tilsat spormineraler.
    Formats foder er helt FRI for konserveringsmidler, farvestoffer og smagsforstærkere !

kæs mere på deres hjemmeside: www.formatdanmark.dk/
    PS. ved køb af 2 poser, leveres det gratis til din dør.
    Knuz Marlene og Samson

• #30   24. nov 2005 Kan så ikke lige finde den vægttabel, men det jo en golden hvalp på 8 uger, så den kan ikke veje alverden

• #31   24. nov 2005 og hvis det drejer sig om lækre godbidder, så lav leverhapser til din hund: de falder altid i god jord ;0)
    du kan finde opskriften her: www.grosserguiden.dk/Godbidder/godbidder.html
    ( bagt/kogt lever )
    Knuz Marlene og Samson

• #32   24. nov 2005
    Hundens Foder Farvekode til
    vægt mængde målebægeret
    1 kg 40 g Lysegrøn
    2 kg 80 g Lilla
    3 kg 120 g Grå
    4 kg 160 g Grøn
    5 kg 200 g Brun
    10 kg 400 g 2xbrun
    15 kg 575 g 2xbrun+grøn

• #33   24. nov 2005 Har lige læst om det format foder, lyder også rigtig godt.. Hvad skal jeg dog vælge :o)

• #34   24. nov 2005 Du kan jo bare købe OLIVERS og hvis du ikk er tilfreds får du alle pengene igen, det er en garenti de giver..

Selvfølgelig taler jeg godt for mit foder, men vi har skiftet foder 4 gange og det her er Kayser helt syg med =)

Men vælg selv =)

• #35   24. nov 2005 Får man sådan et bæger med da? Hvis den så evt vejer 5 kg, så skal man bare fylde op til brun hver gang den skal have måltid?

• #36   24. nov 2005 Jeg har ikk noget bæger, men det kan du jo bede om =)

Der er foder til lidt over en måned hvis hunden vejer 10 kg..

• #37   24. nov 2005 du kan jo oz købe foder hos henne petfood.. det er ganske godt foder de har .. det er jo lavet af frisk laks...

• #38   24. nov 2005 Hvis jeg var dig, ville jeg læse op på de forskellige slags foder du får anbefalet. evt. kan du ringe til nogle af firmaerne og stille dem spørgsmål ang. foderet - og måske få tilsendt en prøvepose.
    Og husk ligemeget hvilket foder du vil skifte til, så skal det foregå over et stykke tid, sådan at hunden mave vænner sig til det nye foder. Det er mest skånsomt ;0)
    Knuz Marlene og Samson

• #39   24. nov 2005 Hunde der som voksne bliver over 25 kg begynder med OLIVER’S LARGE BREED START fra 8 ugers alderen.

Hunde, der som voksne bliver mellem 15-25kg fodres fra 3½-4 måneders alde-ren med OLIVER’S LARGE BREED START. Inden da bruges OLIVER’S START.

SÆRLIGT AT BEMÆRKE
    Indeholder glukosamin, kondroitin-sulfat og MSM da hvalpe af store racer med fordel kan drage nytte af disse tilskud.

• #40   24. nov 2005 Rigtigt Marlene =)

Anders, når det er en Golden bliver den jo større end 15 kg som voksen kom jeg lige i tanke om.. derfor det ekstra indlæg om det.. men slut med det fra NU af *GG*

• #41   24. nov 2005 Takker mange gange for de gode indlæg. Tror jeg springer ud i format produktet.

• #42   24. nov 2005 Format er jo lidt billigere, så kan da ligeså godt prøve det først og hvis den nu er vild med det, spare jeg jo de penge. Både format og olivers indeholde jo gode ting

• #43   24. nov 2005 http://www.torsted-hundepension.dk/great_dane's_hundefoder.htm

her er et link om hvalpe foder og voksen foder og det er billiger end det foder man ellers lige finder men du kan jo selv læse om det hvis du har lyst

• #44   24. nov 2005 Ser også fint ud

• #45   24. nov 2005 ja og hvalpe foderet under det link koster 14.33 kr/kg

• #46   24. nov 2005 Hej Anders.
    jeg tror bestemt ikke du vil fortryde dit valg..... Min store Grosser-dreng på 60 kg. elsker sit foder, og har aldrig været træt af det, sådan som jeg tit hører andre hundeejere sige om deres hunde.... han er faktisk så glad for det, at jeg kan tage en del af dagsrationen og bruge dem som godbidder.... måske fordi de dufter så dejligt af fisk *gg* -
    Marlene

• #47   24. nov 2005 Ja det er meget billigt taget i betragtning af de andre produkter.. Det indeholder faktisk det samme som format

• #48   24. nov 2005 ja og vores hunde får det foder bare i voksen foder og der er da bla.GD'er og det er også lavet af frisk laks så det er goder ting ....men det lugter ikke af fisk-gg-

• #49   24. nov 2005 Vi bruger Nutro med lam og ris.

På (link fjernet) kan du se en sammenligning og test af 21 produkter.

Held og lykke med den bette:)

• #50   24. nov 2005 vi købte noget hvalpefoder der hvor vi købte daisy..
    så brugte vi nogle små hundekiks der hedder "bobs"..
    det er meget forskelligt om hunden kan finde ud af det med en fyldt skål hele tiden.. daisy spiser op med det samme der bliver serveret og det gjorde vores gamle hund også.. men der er nogle der selv kan styre det.. ö

• #51   24. nov 2005 Ang. foder til din hvalp....ja der jo mange muligheder og jeg tror at det er ejerens smag og behag, hvis du bare sørgerfor at der er de produkter i foderet som hvalpe skal bruge, så kan du jo selv vælge hvilket du bedst kan lide og du syntes at du får mest ud af.

Og med hensyn til godbidder, ja pølser er godt, men man kan også bruge Frolic....dog kan det fåes billigere i Aldi.
    Der er de bare i en rød æske hvor der står Rufus udenpå....men det er det samme der er i.
    Nogle bløde runde kiks, som er meget nemme at knække med to fingre i lommen under hundetræningen!!

Men held og lykke med at finde det der passer dig og din hvalp!!

• #53   25. nov 2005 Ja, det er dumt med tilgængeligt foder også fordi du ikke lærer, hvornår den skal besørge... Jeg startede med dyrlægens , 3 kg, da han kun spiste ca. 200g. Nu hvor han er 5mdr. er jeg gået over til Olivers 15kg fordi han nu sluger ½kg. Spør du Sakki, kan han bedst li Olivers...Held og lykke !

• #54   25. nov 2005 Godbidder tørre jeg ofte i microbølgeovn, fx kyllingelever eller hjerter. Hundekiks - han foretrækker mine hj.lavede - er også hurtige i micro... Bruger lidt hvede og havregryn samt mest rugmel af tørstoffer. Som væske bruger jeg kødfond eller en dåse tun i vand . Tillykke med hvalpen !

• #55   25. nov 2005 Vi bruger Hills til begge hunde og den ene er en bla. men ligner en golden... Hun havde en rigtig grim pels da vi fik hende men hendes pels har ændret sig nu.

Som godbidder eller kiks bruger vi gerne sådan nogen kalkun pølser(mener jeg det er) fra Fakta.

Men det kommer nok an på din hund...

Held og lykke med den lille smiley

Kommentér på:
Foder/godbider, hvilket?

Annonce