{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Hvordan kan man træne?... {{forumTopicSubject}}

Når ludwig ligger med sit kødben eller lignende, og vi vil tage det så ka han finde på at snappe ud efter os (altså sådan knurre og snappe)

Hvordan ka man træne det væk???

Ved godt at det er hundens instinkt at man ikk må tage dens mad, men vi vil IKK ha at han snapper (tænk hvis det var et barn)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan man træne?...
  • #1   12. aug 2008 Har hørt nogle sige: Prøv at give ham noget lækkert, så han forbinder det med at I tager benet som noget positivt = byttehandel !

• #2   12. aug 2008 anne r> altså give ham det lækre før han snapper? Fordi hvis han snapper ud, og man gir ham det lækre, tror han måske at det er fint nok at snappe! :o/

Er lidt på vildspor med hensyn til den slags, fordi vil jo ikk gøre det være! og jeg vil BARE ikk ha at han snapper! basta!

• #3   12. aug 2008 Han skal selvfølgelig ikke belønnes for at snappe.
    Men vis ham det lækre, og så snart han slipper kødbenet e.l. så får han godbidden som belønning.

• #4   12. aug 2008 Og så give ham kødbenet tilbage, så han ved det kun var til lån hos dig.

• #5   12. aug 2008 Meget simpelt -man lader være. Når hunde stoler på man ikke tager dens mad, vil den osse være mere tilbøjelig til at lade en gøre det den dag det rent faktisk er nødvendigt.

-som lille bonus kan man når man går forbi lige bukke sig ned og smide noget lækkert (så lærer den osse at ben i nærheden af "mor" er super godt)

At sætte sig på gulvet og selv holde ved den ene ende af benet og så lade hunden gnave i den anden ende kan osse hjælpe ved nogen hunde

• #6   12. aug 2008 Svært at "dele" et kødben, hvis hunden snapper inden man har fået fat i den anden ende !

• #7   12. aug 2008 Anne -jamen man holder ved når man giver det.. og slipper så ikke igen (før hunden har delt kødben med en i noge tid)

• #8   12. aug 2008 Åh ja, den vej.
    Jeg tænkte mere i retning af, at hunden allerede havde benet og ejer gerne ville have/låne det !

• #9   12. aug 2008 Anne

Du skal jo have benet til at starte med og tilbyde ham at dele den. Slip den ikke før han slapper af, og så kan du evt prøve at lege bytte-bytte med ham

• #10   12. aug 2008 Sorry.. for langsom smiley

• #11   12. aug 2008 Okay, ja det ku jeg prøve.. Bare lidt svært når det hele næsten var inde i munden på ham :o/

Men jeg vil prøve det andet.. Jeg prøvede os af aflede ham med at sige "kom Ludwig, prøv se", og jeg viste ham andre ting.. men nææ nej! det var ikk interessant!

Så jeres råd er:

- Aflede hans opmærksomhed (ved evt andet lækkert)
    - Dele (holde i den anden ende af kødbenet)

Problemet er jo bare, ovenstående ting, ved børn jo ikk... ?

• #12   12. aug 2008 Derfor er det ekstra vigtigt at du træner det med ham, så børn ikke behøver at tænke over det.
    Men det er også vigtigt at du informere de børn der evt. kunne finde på at tage hans ben, hvordan man gør og i hvert fald ikke gør !

• #13   12. aug 2008 Simpel løsning......lad vær at gi ham ben hvis der er børn i nærheden:)

• #14   12. aug 2008 Enig med Camilla -i øvrigt får "fremmede" børn her i huset at vide de skal lade hunden være.

Nu kommer børn i mit hjem oftest i følgeskab med voksen jo, men jeg vil altså være sikker på at forlader jeg rummet så gør de ikke hunden noget (ikke alle børn har jo lært hvordan man omgåes hund) og derfor skal de bare lade ham helt være.
    Børn jeg kender får så lidt mere løse tøjler:o)

• #15   13. aug 2008 Den bedste måde at lære hundene at man kan tage mad, guf og legetøj fra dem er at lade være!

Når hunden længe nok har oplevet, at den ikke behøver at vogte over sine ting, at det ikke bliver taget fra den, så vil den stole på sine omgivelser - og holde op med at vogte.

Derfor - lad hunden have sine sager i fred. Så kan i også tage det fra den, når det er nødvendigt en sjælden gang.

Børn skal aldrig tage ben eller mad fra en hund. Det må de ganske simpelt lære - og det kan de godt.

• #16   13. aug 2008 Ja jeg vil da os helt sikkert sige til børn at de ikk skal drille eller tage hundens mad. Men man ka jo ikk ALTID vogte over hunden... Det er sket to gange at han har snappet ud, og de er over 2 dage, det er vel os fordi han er kommet i tros alderen og det er der han os selv skal prøve grænser af! Men man ku virkelig se han var godt sur over at vi "drillede" med at tage benet.

Jeg vil for eftertiden undlade at gi ham ben hvis der er børn til stede! og ellers prøve aflede ham med andet lækkert hvis jeg SKA ha det ben..

Tak for jeres råd alle sammen smiley

• #17   13. aug 2008 Smaske lyde med benet tæt på munden, så viffer tror du spiser af det.

Hold fast i det, når den får det og del det som andre siger.

Det er hvad vi gjorde da vi startede med at give Kvik ben og nu tror han vi også kan lide dem, i hvert fald har han prøvet at proppe et ben i munden på os når vi sover eller ser tv flere gange.........

• #18   13. aug 2008 Det kan vel ikke være så svært ikke at give hunden ben eller mad når der er børn til stede?

• #20   13. aug 2008 Ludwig og Christina skriver, at man ikke altid kan vogte over hunden...

Jamen det kan man da blive nødt til!

Så længe børnene er så små, at de ikke forstår, at de ikke skal tage med fra hunden, så skal de ikke være alene med den.

Og nej - din hund er ikke i trodsalderen, han stoler ikke på jer - derfor snapper han ud.
    Nu bliver arbejdet at genoprette tilliden ved at lade ham have sit mad uden at han bliver bekræftet i, at nogen vil tage det.

• #21   13. aug 2008 Jeg tager ALDRIG noget fra mine hunde... Og andre skal heller ikke gøre det..
    Hvis en af dem har noget den ikke må have bruger jeg kommandoen " må jeg få den" , Og så kommer hunden og afleverer det den har, fordi den VED jeg har noget bedre at bytte med.

Indlæringsmæssigt så brug noget hunden gerne vil aflevere... en bold eller andet legetøj, og så lær hunden at når du bruger den kommando, så har du noget virkelig lækkert at bytte med ( hundens almindelige foder duer IKKE)
    Herefter går du over til et kedeligt afgnavet kødben, som har ligget længe....

Din hund reagerer som den gør fordi den ikke stoler på jer eller fordi den ikke ved hvad jeres hensigter er ( i forold til kødbenet )

• #22   13. aug 2008 Det er aldrig noget jeg har trænet med mine hunde, men jeg kan til hver en tid tage ben/mad/what ever fra dem.. Men kan ikke se hvorfor jeg skulle?? Når de har fået et ben er det jo fordi jeg mener de skal have det og så skal jeg da ikke tage det igen...
    Det eneste tidspunkt jeg benytter mig af at jeg kan, er hvis en af dem får skrabet alle kødben og alt legetøj til sig.. Så deler jeg altså lidt ud til den anden smiley

• #23   13. aug 2008 I har fuldstændig ret, men man får jo en masse atvide af alle mulige andre, om at man ALTID skal ku tage ting fra hunden uden den bider, og det har jeg jo taget til mig. Men efter jeres indlæg ka jeg se at jeg takler det forkert...

Jeg har dog ikk rigtig taget noget fra ludwig uden grund, bla. forleden prøvede jeg at tage kødbenet da det var så langt inde i halsen så jeg troede han var ved at få det galt i halsen.. Ellers gør jeg ikk.. Men til en anden gang vil jeg bytte bytte købmand med ham :o) da jeg er sikker på at det er bedre, end bare at tage det fra ham...

TUSIND tak for jeres hjælp! det har været en stor hånd.. Tak

• #24   13. aug 2008 Jeg tænker sådan her: Hvis nogen evig og altid skulle komme og pille ved min mad og endda tage det med jævne mellemrum, så ville jeg sgu osse blive tosset. Og sandsynligvis ville jeg osse begynde at være noget vagtsom når jeg spiste.

• #26   13. aug 2008 michelle> præcis! sådan ville jeg os reagere, så jeg siger skam ikk at det er unormalt den måde han reagere på, sådan gør andre hunde sikkert os. Jeg skal bare vide hvordan jeg får ham til ikk at gøre det, og det har I jo kommet med en del eksempler på smiley Dem vil jeg prøve

• #27   13. aug 2008 Ja her har jeg modsatte eksempel på "fejlslagen" træning i at kunne tage ting. Reiki hverken bider, knurrer, napper eller andet. Men han "flygter" med sit bytte. Han skal være HELT sikker på jeg ikke kan nå det.

Det er så blevet meget bedre af at når han får noget, så sætter jeg mig på gulvet, uden hverken at røre, pille eller tage kontakt. Nu kan han godt ligge ved siden af mig når han guffer ben:o)

• #28   13. aug 2008 michelle> okay, det ka Ludwig os sagtens, jeg har kun prøvet at tage 4 gange ca, 3 af gangen har han knurret og jeg gik... den 4 gange prøvede kæresten at tage det, og så snappede han ud...

Vi vil aldrig tage det fra ham igen, medmindre vi bytter til noget andet :o)

Kommentér på:
Hvordan kan man træne?...

Annonce