{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Øremider, åh nej {{forumTopicSubject}}

Ja så opdagede jeg lige her da jeg kom hjem fra arbejde, at Nuser's ører så underligt røde ud indeni. Jeg kiggede efter og så, at der var betændelse. Fik en tid hos dyrlægen med det samme og han konstaterede øremider, betændelse og svamp!!! Puha. Så nu skal Nuser i bedøvelse i morgen tidlig for at få ørerne skyllet osv. og det bliver dyrt, for jeg har endnu ikke nået at tegne sygeforsikring. ØV.
Jeg glemte helt at spørge ham hvad øremider kommer af. Er der nogen der ved det? Smitter det fra andre hunde, eller er det noget de rager til sig i naturen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øremider, åh nej
  • #1   7. aug 2008 Hunde som har hængeører for typisk øremider, da der ikke rigtig kan cirkulerer i øregangene ;o)... Min vuf har kronisk ørebetændelse ;o)... Så det er der jeg ved det fra...

Her er noget info jeg fandt på www.hundeleksikon.dk

<b>Hvad er øremider?
    Øremiden (Otodectes cynotis) er en lille lyssky parasit. Øremiden er ca. 0.4mm stor og har 4 ben, hvormed den kan kravle rundt på hunden. Øremider overføres fra dyr til dyr ved direkte kontakt, og kan bl.a. overføres mellem fritter, katte og hunde. Hvalpe smittes ofte af moderen.

Øremiden lever hovedsageligt i den ydre øregang, men kan i meget sjældne tilfælde ligeledes vandre rundt på hundens krop. Midens livscyklus er ca. 3 uger - den lever hovedsageligt af hudrester og vævsvæske. Hvis en hund har øremider, vil den få en betændelsestilstand i øret og heraf en forøget ørevoks-produktion i øregangene. Hundens ørevoks vil være rødbrunt og vil mest af alt minde om skocreme. Hunden vil føle sig stærkt irriteret, vil ryste på hovedet og klø sig i ørerne. Dyrlægen vil tage lidt ørevoks ud med en vatpind og vil under mikroskopet kunne se om din hund har øremider. Behandlingen bør ofte omfatte alle dyr i husstanden.
    Der er en del overtro knyttet til øremider. Der findes mennesker, der tror at øremiderne kan gnave sig igennem trommehinden og ind til hjernen, hvorefter hunden vil få hjernebetændelse<b>

• #2   7. aug 2008 Ja puha. Jeg vil da ikke håbe det er noget hun vil få tit så. Skal du så dryppe med noget jævnligt eller hvad?

• #3   7. aug 2008 Der skal stå "luft" imellem cirkulerer og i øregangen i det lange indlæg jeg skrev før ;o)... tihih...

Jo... I perioder... Dyrlægen renser hans ører, og når vi kommer hjem skal vi skylle med noget alcohol indeholdene væske, og det svier og gør så ondt på ham, at det løber vand ud af øjnene på ham ;o(... Der efter skla han dryppes med noget der hedder Otomax... Det er rigtig godt ;o)... Hvad med dig?

• #4   7. aug 2008 Jamen vi skal derover i morgen tidlig og så skal Nuser først bedøves og have skyllet øregangene rene. Men ved ikke hvad han siger bagefter, det må vi se.

• #5   7. aug 2008 Du bør nok kontakte opdrætteren og høre om de andre hvalpekøbere også har haft problemet - og om ikke opdrætteren vil vidergive infoen om der er fundet mider hos din vaps.
    Ofte er det noget hvalpen har med fra moren. Så de andre hvalpekøbere bør være obs på om deres også har problemet smiley

• #6   7. aug 2008 Ginne. Ja ok. Men ville hvis det er fra moderen ville det så ikke have vist sig før? Hun nærmer sig 5 måneder.

• #7   7. aug 2008 Ikke nødvendigvis - de kan have lagt der nede og ventet på betingelserne blev rigtig gode før de "blomstre op" i det antal der skal til for vi opdager der er noget galt smiley
    F.eks. varmen i vejret, mangel på luft eller andre ting der har fået irriteret miljøet i øret.

• #8   7. aug 2008 Ja jeg lærer noget nyt hele tiden. Så må jeg jo hellere kontakte ham.

Kommentér på:
Øremider, åh nej

Annonce