Mistet hund Mistet hund
Hejsa
vi har desværre en hund der er løbet væk. Det er ikke vores, men en hvalpekøbers som vi passer. Han kravlede over hegnet sent tirsdag aften. Jeg kaldte i flere timer, men kunne ikke få ham til mig.
Jeg efterlyste ham med det samme ved politiet og igår ringede de så at nogen havde set ham 10 km. fra hvor vi bor. Vi kørte derhen og der havde han ganske rigtigt været ved et pizzaria to gange, men de var bange for hunde og var ikke gået ud til ham
Jeg kørte så videre i området og fandt fire andre huse, der havde set ham. To af dem havde prøvet at fange ham uden held.
Politiet er ikke megen hjælp, idag havde de fx ikke tid at snakke med mig, da de havde vigtigere ting! Så selv hvis nogen ser ham og ringer ind til dem hjælper det jo ikke noget, når jeg først får det at vide flere timer efter folk har set ham. Som jeg kan forstå på de folk, der har mødt ham er han nu bange og skræmt og vil ikke komme til dem. Han må jo dog være ved at være sulten....
Det sidste område han er set i er Langesø skovene på Fyn, der er han set fra igår eftermiddags ved 15-tiden og indtil ved 20-tiden om aftenen. Jeg har været der flere gange og kalde samt prøvet at gå med nogle af vores hunde der for at lokke ham til uden held. Med det tempo han løber i kan han jo også være i Odense nu....Men hvis nogen på Fyn ser ham må de meget gerne kontakte mig på nummer 28 56 01 26.
Han er en brun krøllet hund lidt under middel stor. Han kender jo ikke området her, da han normalt ikke bor her og hans familie er på ferie langt væk og kan ikke hjælpe med at kalde og finde ham. Jeg er utroligt ulykkelig over det, så hvis nogen har gode råd til, hvordan jeg kan finde ham eller hvis nogen på Fyn som sagt ser ham eller hører om nogen, der har set ham, må de meget gerne sige til.
jan 2008
Følger: 125 Følgere: 114 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 2.189
Håber I finder ham, snart. Pøj Pøj
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 39
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
jul 2005
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 121
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
jan 2008
Følger: 125 Følgere: 114 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 2.189
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
hååber i finder ham hurtigt igen ..
Jeg skal nok holde godt øje men tror næppe han finder helt til Middelfart .. men man kan aldrig vide ..
Til jer andre - jeg går ud fra det er en af sarah's lagotto'er der er løbet væk .
dette er godt nok af gilbert og ikke af ham der er løbet væk .. men så har i lidt at gå ud fra: http://www.lapinlumon.dk/gilbert41.jpg
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
sep 2007
tusind tak Helle for telefonsamtalen, du og Gry er guld værd. jeg har selv været i langesø skovene næsten 4 timer idag uden at møde ham.
Så måske er han løbet videre
Det er så frustrerende ikke at vide, hvor man skal lede. Politiet er overhovedet ingen hjælp. Igår ringede de kl. 20 og sagde, at han var blevet set to timer før i Morud. Der var han selvfølgelig væk, da vi kom. I formiddags ringede jeg for at høre, om der var noget nyt og fik at vide, at de ikke havde tid at tale med mig, da dette ikke var en akut sag! De ringede først tilbage 3 timer senere og der sagde de, at de lige skulle oprette ham igen, da de ikke var sikre på, om de havde fået slettet ham igår og troet jeg fandt ham i Morud!
Ved godt de har meget arbejde og de måske synes en manglende hund ikke er vigtig, men det er bare dybt frustrerende som hunde ejer. Det eneste jeg kan håbe er, at nogen ser ham og ringer til politiet og siger, hvor han er, så jeg ved i hvilket område jeg skal lede. Og når politiet så ikke har tid til at tage imod henvendelser eller først ringer til mig 2 timer efter så.....
Nu regner og tordner det også og jeg har bare vildt ondt af den lille hund
Nå men som Lotte skriver, så er det en lagotto, han er mere grå end Gilbert som er på billedet og eftersom han har løbet rundt ude i regnen i to døgn nu er han formentlig gennemblødt og ikke så tør og krøllet mere. Men han burde kunne genkendes alligevel.
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 475
Har du hørt mere om ham Sarah ?
sep 2007
nej desværre :((((
Har talt med Falck og ingen har fundet ham der, politiet siger det samme. Har kontaktet både radio og tv, men indtil nu har svaret fra dem alle været, at de ikke bringer efterlysninger af dyr.
Det er bare så surt. Jeg tror ikke, han er i Langesø mere, ingen har set ham der siden igår morges kl. 7. Så han er nok løbet videre. Men hvis ingen ringer og siger, de har set ham aner jeg jo ikke, hvor han er.
Mange folk tænker nok ikke over at ringe. Jeg har da også selv nogen gange set en løs hund, når jeg kørte i bil og tænkt, den nok bare var ude at gå tur eller boede i området eller lignende, hvis det ikke var den ligefrem løb rundt ude på vejen. Det vil jeg aldrig gøre igen, hvis jeg nogensinde igen møder en løs hund skal jeg nok stoppe og prøve at få fat på den og ringe til politiet.
Nå men altså, jeg tror mange måsker ser ham og ikke tænker over det eller hvert fald ikke ringer til politiet, når de ikke ligefrem fik fat på ham. Så hvis bare jeg kunne få budskabet ud via medier så ville folk vide, de skulle ringe. Ellers må jeg jo til at hænge sedler op på hele Fyn :(((
jul 2005
Jeg har desværre ingen bil selv nu, men vil se om jeg kan låne en så tager Tyson og jeg på tur til Morud og prøver at lede lidt efter ham. Kender en der erved at få opført nyt hus dernede efter barnd. Måske den har søgt ly der da det ligger lige op til skoven.
feb 2008
Følger: 1 Svar: 6
feb 2008
feb 2008
Mistet hund