{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

HG folk hvad er iorden {{forumTopicSubject}}

Kan ikke forstå, her sider en masse mennesker med sunde holdninger til at have hund, træning, hvad man gør og ikke gør..
og alligevel finder vi os i, misrygt, produktions avl, ulovlighedder, køb og smid ud mentalit lige for næsen af os..
det markede og hvad der er tilladt mener jeg er under al kritik, og forstår ikke at der ikke bliver strammet op..
hvordan kan nogen konto få lov at sætte den ene hund efter den anden tilsalg, er vi ikke alle enige om at anskafer man sig en hund er det til dens liv er slut. hvordan kan man få lov at sælge hvalpe med kuperet øre i et dansk markede, på en side hvor folkene går så meget op i velfærd for hundene. Hvordan kan det være at den ene efter den anden uchekked tæve og han bliver sat til avl, uden noget andet bevis for den er rask , end min dyrelæge siger.. og hvordan kan det være at man få lov til som 13 årig herinde at sætte sin hund til avl det er ikke lovligt, plus umoralsk efter som den har tavle men ikke godkendt ...
burte man ikke forlange en form for kontrol. Vi snakker alle om dyrepoliti og kontrol med hvem der kan få hunde, hvorfor ikke starte med vores egen lille andegård. hvis vi startede med at lægge en stil kunne det være andre ville følge efter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG folk hvad er iorden
  • #1   6. aug 2008 jeg er faktisk ret så enig.. syntes tit at dem der faktisk skal holde styr på HG bruger mere tid på at slette tråde som kan forarve folk end enligt at holde styr på markedet og hvad der sker der..

• #2   6. aug 2008 og folk opratter sig kun for at lave anoncer her.. jeg troede ikke det var det hg var til for..

• #3   6. aug 2008 enig......

• #4   6. aug 2008 smiler det er dejligt at høre i er enige men hvad kunne i tænker jer blev lavet om

• #5   6. aug 2008 ja lige presis. hvorfor må man ikke stille spørgsmål til om den er undersøgt for racens skavanker og hvorfor den ikke er avls godkendt når der er papire på.. og hvorfor må man ikke spørge hvorfor en 9 ugers hvalp fra polen er til salg og den er kuperet ????

• #6   6. aug 2008 Sikkert fordi HG ikke kan være Dyrepoliti.... sålænge det der sker her ikke er Ulovligt.....:O)

• #7   6. aug 2008 nittebi prøv at læse igen tror du missede den pointe smiler..

nej men desværre ser vi flere og flere oprattede med deres 6 uger hvalp som er hentede fordi de ikke viste noget som helst om det før de fik hunden.. og dette markede gør det bare så nemt at dumme sig hvis man er uvidne.. piger på 17 med deres 1 år hund som bare så gerne vil være mor, har ingen problemer med at finde en hanhunde ejer som er ligså uvidne fordi hun kun er 13, og så får de lov at lave hvalpe ... burte vi ikke have så meget samvigtighed, overfor hinanden og dyrene har vi burte lave et markede hvor det ikke kunne lade sig gøre??

jeg har kopiret dette emne og sendt det i kontakt

• #8   6. aug 2008 prøv at tage første side i markede over hundene hvor mange synes i burte slettes og hvor mange burte blive

• #9   6. aug 2008 bare på de 10 første er der 3 som er oprattede kun for en anonces skyld ser det ud til. ingen andre hunde ingen beskrivelse ingen ting, ud med dem mener jeg. så var der en som jeg ikke synes burte være der, og 6 som var okay.. det mener jeg

• #10   6. aug 2008 Har nu kikket på 1. side i markedet....
    Jeg synes da ikke der er nogen der burde slettes.....der er jo ikke nogen der er ulovlige.........
    Vi kan nu en gang ikke sidde og bestemme , hvordan folk skal opføre sig....selvom vi gerne ville... :O)

• #11   6. aug 2008 sener er der nogle fine avlsgodkendte hunde jubii klapper i hænderne, men så kommer der en 13 årig som har en til avls tjeneste?? og igen nogen kun oprattede for anonce

• #12   6. aug 2008 nittib hvorfor kan vi ikke på vores egen side bestemme lidt hvad vi moralsk vil finde os i.. synes du det er iorden en 13 har en hund til avls tjeneste?? og at der er nogen som ikke er intr i at deltage i hunde debatten som denne side er lavet til, men kun er her for at sælge hunde??

• #13   6. aug 2008 Mon ikke den 13 årige har en far og mor .. der sidder i baggrunden og egentlig bestemmer.. ...... vedkommende bor nok ikke alene .. og har egen hund...?...:O)

• #14   6. aug 2008 sonja ja det synes jeg også.. synes det er iorden at sunde raske og godkendte hunde bliver sat til avl og at hvalpene her af sælges. og folk som har en virkelig god grund til at måtte af med deres hund kan sælge.. men synes ikke det er iorden at, hvalpe fra andre lande på 9 uger eller op til 6 måneder bliver sat tilsalg, eller en uchekkede han bliver sat til avl.

• #15   6. aug 2008 nittib muligt men hun burte slet ikke stå for anc. så kunne de avls godkende deres hund og sætte den til avl de rigtig steder.. det er sikkert en ide hun har fået og så har forældrene sagt gør du bare det uden at tænke over det.. sådan tror jeg det er..

• #16   6. aug 2008 Folk der sætter sin hund til salg.... mener sikkert at den grund de har er rigtig.....og uanset hvad grunden så end er.........er det så ikke bedre at hunden bliver solgt til nogen der vil være gode ved den.... end den skal blive et sted , hvor den er uønsket.

Men det er jo bare MIN mening...:O)

• #17   6. aug 2008 Kom nu hg sig jeres mening i er noget sløve i dag... smiler
    er det virkelig kun så få som har en mening

• #18   6. aug 2008 Iben K

Jaahh... nu er Jeg jo ikke så dygtig .. at jeg kan se , hvad forældrene sidder derhjemme og siger til deres 13 årige ....:O)

• #19   6. aug 2008 nittib jo helt bestemt men hvis der ikke var nogen steder at komme af med en hund på igen, ville man så ikke i første omgang tænke sig bedre om før man fik den.. ville den løsning ikke være bedre... jeg er klar over det ikke sker over en nat, og mange hunde vil blive fangede imellem, men ville det ikke være bedre for alle hunde i længten..
    som udviklingen er lige nu med hunde synes jeg der ikke er langt fra en heste handler.. en masse boske, så kan man vælge en hund et par år og så skifte den ud med en anden ...

• #20   6. aug 2008 nittib nej men du har sikkert en ide om det smiler

• #21   6. aug 2008 Hvis man ikke kunne komme af med en hund , man ikke ville have mere...
    Enten fordi man ikke måtte sælge den her på HG ... eller andre steder..... så er jeg bange for , vi ville se mange sørgelige skæbner , med hunde der bare bliver sat ud... alle mulige mærkelige steder... skove osv.

Er det så ikke bedre den bliver sat til salg ..f.eks her.

Og ... nej... jeg har ikke nogen ide' om noget..... jeg vælger at tro på hvad folk siger.....indtil det modsatte er bevist... :O)

• #22   6. aug 2008 jeg er urotlig enig med dig... syntes ikke en 13 årig skal have lov til at oprette en annonce om avlstjeneste af sine forældres hund. syntes i det hele taget at der burde være en alders grænse her på HG da mange af "børnene" der er herinde går helt amok hvis man siger lidt til dem.. jeg havde en episode her for en måneds tid siden med en tøs som blev sur over jeg havde givet hendes hund middel. i mit hoved er middel ikke en dårligt karakter især ikke når der var 2 billeder af hunen hvor de begge var sløret og der stod meget lidt i teksten.. men så flejnede hun ud på mig og kaldte mig alt muligt grimt. og det syntes jeg bare ikke er det der skal være herinde på HG det er begyndt at ligne mere og mere Arto eller anden form for chat side for små børn.

Jeg ved ikke helt om det kun er mig der har opleve sådan noget. men jeg syntes helt ærligt det er for dårligt..

• #23   6. aug 2008 nittib måske man så skulle sætte det ned at få aflivet en hund fra 1300 til 500 så ville folk aflive dem i stedt for at sætte dem ud..

ejer.. helt enig synes heller ikke de har ret meget herinde at gøre.. og netop de svar altså som man nu gør når man er 13. og hvis man så gud forbyde skulle rette på dem, er der en eller anden der altså bare synes det er for strengt fordi de ikke er ældre, og de skal respekteres og have fortalt hvor dygtig de ligegyldig hvad de gør.. så jo en alders grænse synes jeg også ville være fint.. eller lave to et hvor der kun er voskne over 18 og et hvor børn også kan være

• #24   6. aug 2008 Iben K ja nemlig... syntes i det hele taget at mange ting som er ret nemt at gøre er ret dyre and dyrlægen.. en vacination?? 500 kr. sundhedstjek. 450kr chipning( som er lovpligtigt) 500.

Så er der de lidt større ting som kræver noget uddannelse osv. fx Kastration 2000 kr og Sterilation 3500kr. hvis de to ting var lidt billigere ville flere nok få deres hund neutraliseret også var der ikke så mange ups kur.

udover det så syntes jeg det er alt alt for dårligt at en aflivning koster 1500... det er en lille indsprøjtning. jeg kan så godt forstå de skal have nogle penge hvis man ikke selv tager hunden med hjem og begraver den i haven..

• #25   6. aug 2008 men det havde jo så ikke så meget med HG at gøre;) tihi..

Der burde være en aldersgrænse. og man burde ikke kunne oprette en hund medmindre den står i ens navn..

• #26   6. aug 2008 blev lige gjort obs på denne 3 staffordshvalpe 8 uger d 14/8 fra polen. er det iorden de skal sælges her..

nej priser hos dyrelægerne er hg nok ikke magtfulde nok til at ændre he he.. nu har jeg en veninden som er ved at blive dyrelæge, en aflivnings koster dyrelægen 100, 3 kr for spjørten og 95 for at få hunden fjernet..

• #27   6. aug 2008 Jeg synes nu der er mange på 12-13 år..... der virker mere fornuftige end mange på 22-23 år....... endda end nogen på 40-60 år...sååå...:O)

• #28   6. aug 2008 nittib så har du nok mødt nogle særtilfælde...

• #29   6. aug 2008 jeg er enig med NITTIB-LasseogNanna i rigtig meget hele vejen ned smiley

• #30   6. aug 2008 Iben K..
    jeg er fuld ud enig med dig, fik faktisk et chok første gang jeg læste hunde anoncerne herinde, det er jo det rene kød marked, at eje en hund idag er ikke længere en fornøjelse og et fammiliemedlem for mange mennesker, det er et status symbol... og ja passer vovse ikke længere til de ny indkøbte møbler, ja så skifter vi den bare ud... kasse aparaterne klinger,, katjing..
    Det bedste vi kan gøre er nok at komme i en dialog med ha, selv om jeg godt kan se at det ikke er helt nemt...

Kommentér på:
HG folk hvad er iorden

Annonce