{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Sterilliseres.......igen igen. {{forumTopicSubject}}

Ja, Mojo skal ogå steriliseres.
Men hun er jo i løbetid nu, er det så ikke rigtigt at man skal vente til 3 mdr. efter løbertiden er over?
Syntes i hvertfald jeg har læst det et sted.
Jeg har haft et kuld hvalpe på hende, og det var hyggeligt på trods af et var et "hovsa" kuld - heldigvis med en Amstaff:o)
Men jeg ser ingen grund til at hun skal have flere når hun ingen tavle har, og desuden så har jeg også erfaret at hun fik sit første kuld som kun 9 mdr. gl. så hun er færdig med det sjov.
Men hun var ellers en rigtig god Mor, hvalpene fik sgu lov at die til den dag de rejste som 10 uger. gl.
Og flotte hvalpe var det jo også:o)

Men mht. tiden, er det ikke ca. 4 mdr. efter løbetiden man anbefaler?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilliseres.......igen igen.
  • #1   18. nov 2005 Nogen dyrlæger vil helst tage en blodprøve for at se hvornår hormonerne er helt optimale for sterilisation.

    Men hvornår det er er lidt forskelligt fra tæve til tæve..


  • #2   18. nov 2005 OK, det vidste jeg ikke.......har egentligt heller ikke undersøgt det særlig grundigt, syntes bare jeg læste i en eller anden dyrelægebrevkasse at de skulle over løbetiden, og have en "drægitgheds"/"Ynglepleje" periode for de blev stereilleseret.

  • #3   18. nov 2005 Min svigermors gravhund på godt et halvt år fik netop løbetid 1 uge før, hun skulle have været streriliseret. Hun fik en ny tid til januar, så det bliver kun til ca. godt 2 måneder efter løbetid. Men kunne godt forestille mig, at dyrlæger har lidt forskellig holdning til netop den sag.

  • #4   18. nov 2005 Xenia.... har også hørt det er bedst lige midt i mellem 2 løbetider.

  • #5   18. nov 2005 Xenia, Det plejer alligevel for de flestes vedkommende at være midt imellem. Jeg har bare hørt om en del, hvor dyrlægen har villet tage en prøve for at være sikkker på at det var på det optimale tidspunkt. Men det har altid været hos tæver, der var meget hormonelt forstyrrede i forbindelse med løbetid og falsk drægtighed.

Kommentér på:
Sterilliseres.......igen igen.

Annonce