{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Ejer kan ikke styre sine hunde. {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra en aftentur med begge hunde og på vej hjem, kommer en fra byen med sine to amrikanske bulldog gående i mod mig, hans søn på 11 holder den ene og faren holder den anden, da vi nærmere os, begynder de to andre hunde og hidse sig helt op og sønnen råber at han ikke kan holde hunden, hvor at ham og faren bytter hund, men da vi så skal passere dem, begynder den ene og fare op og snerre og knurre og gø og så sker det,,, den slipper fri og fare lige over mod os og blotter tænder, jeg stiller mig imellem mine hunde og den, men den bider ud efter min franske bulle, som selvfølgelig er helt oppe og køre og jeg får skubbet den væk, og ejeren kommer over og tager fat i nakkeskindet på den og flår den væk. Jeg skynder mig hjem, men må da ærlig indrømme jeg blev bange.
Dem der ejer hundene bor kun et par huse fra os og jeg ved der er flere der er bange for deres hund, men syntes det er kedeligt at man skal være bange for at gå tur pga. sådanne nogle mennesker ikke kan styre deres hund.

Det skal lige siges at sønnen lige havde set mig gå ud af markvejen, så hvorfor f..... kan de så ikke vente.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejer kan ikke styre sine hunde.
  • #1   30. jul 2008 Skriv et pænt brev til dem hvori du forklarer problemet. Eller gå eventuelt hen til dem og snak med dem, hvis de er normale fornuftige menneske, så er de vel til at tale med.

Men kender det godt. Der bor en dranker nogle gader væk herfra, som har en kæmpe blanding, og hun kan slet ik kalde den til sig. Forleden da jeg var ude og gå, kom den hen til min hund, og jeg måtte bare skynde mig videre og forkorte min tur fordi Basse blev bange, og når han blir bange vil han hjem hurtigst muligt. Hader mennesker der ikk kan styre deres kræ.

• #2   30. jul 2008 En 11-årig har ikke en ærlig chance for at holde en hund...end ikke en lille race, hvis den virkelig vil afsted!!!
    Hvornår fatter folk det????!!!!!

Kan man ikke styre to hunde på én gang som voksen, så går man med dem en og en!!!!!!!!!!

• #3   30. jul 2008 Oscar- Lige præcis.

• #4   30. jul 2008 De er ikke til at tale med, har prøvet men det nogle lidt ubehaglige personer, som er ligeglade med hvad andre siger.
    Og os vil de ikke snakke med, da faren skylder min mand 2000 kr, men nægter det, så når man er ude og køre og han kommer til at ligge bag en, så terroisere (staves) han en og man får fingeren.

• #5   30. jul 2008 nej nej nej... endnu en ejer, der mangler noget mellem ørene.... træls... kan godt forstå du bliver nervøs... puha da... det ville jeg også...

• #6   30. jul 2008 Er bare så træt af at folk ikke kan tænke sig om, æv

• #7   30. jul 2008 Det er en skam at folk som ikke kan styrer deres hunde overhovedet får lov til at have dem. Jeg kender det for der kommer altid en ældre dame på en kørervogn og hendes hund er løs og hun kan ikke kalde den til sig. Jeg var dog så heldig at jeg på det tidspunkt var ude med mine forældres schæfer og han er ikke bange af sig.

• #8   30. jul 2008 en am bull kan ikke blotte tænderne

• #9   30. jul 2008 Karoline. Ved godt at det ikke hjælper dig en pind, men vær glad for at du ikke bor i f.eks kbh.
    Lige nøjagtigt det du skriver er en af grundene til at jeg er tvunget til at stå op el.blir oppe så jeg kan/tør lufte mine 3 hunde kl.3-4 om natten/morgnen, for vi har netop så mange af den slags boende her.
    Skal vel tilføjes at det er kbh. N-Nv, et at Kbh`s værste kvartere,fyldt med "hul i hovedet" hundeejere med alt for store og uopdragede el. opdraget til at slås Ambulls og Amstaffs, 7 ud af 10 er en af de 2 racer.

De er jo desv. for de fornuftige ejere skyld i at de fleste herude er rædselsslagne for at lufte deres hunde.
    Og det gælder også de få muskelhundeejere som netop HAR opdraget deres hunde ordenligt.
    Jeg ved ikke om det er en af grundene til at når "folk" så vil ha hund, så skal det værer en der kan klarer sig mod de andres hvis de blir angrebet, men problemet vokser bare, for det er så igen ejere der faktisk ikke aner hvad de har mellem hænderne, og mener at lige deres hunde er Åhhh SÅ søde pga. at hundene jo elsker deres børn og deres anden hund, så derfor gør de bestemt ikke andre hunde noget.*suk*

Det hjælper bare ikke når de bliver kønsmodne, og går agurk når der så kommer en el.2 andre mindre hunde forbi, som måske knurre lidt af angst pga. tidligere overfald.
    Det er skruen uden ende..

Beklager hvis nogen føler sig trådt over tæerne, det er ikke min mening, men sådan ser virkeligheden desv.ud her.

• #10   31. jul 2008 For f.... hvor er der mange sarte hundeejere herinde. Bare fordi en dreng enkelt gang ikke kan holde sin hund er fanden løs.... men jo! Jeg synes sq også der burde være mere kontrol over hvem der anskaffer sig bl.a. amstaff, staffordshire terriere, bulldogs og lign. racer, som de ikke har en skid forstand på, men kun synes ser seje ud.

Jeg synes så også vi alle som hundeejere bør udvise tolerance, og møde andre hunde med åbent sind. Jeg lader min hund hilse og evt. lege med ALLE hun møder, hvis de ser ud til at have lyst. Har indtil nu kun mødt én som ikke ku li hende - en jagtblandings-tæve.

M.h.t. dit møde, Karoline, så håber jeg du råbte til ejeren, men han blev sikkert overrasket over mødet og fik jo også fanget hunden igen - so no harm done.....ellers ku du jo bare have sparket den anden hund væk.

• #12   31. jul 2008 Anita- Jeg bor selv i NV, så ved nøjagtigt hvad du mener. Tror det er det sted i KBH der er samlet flest idiotiske hundejere. Skræmmende, og vil bare gerne væk herfra igen.

Kommentér på:
Ejer kan ikke styre sine hunde.

Annonce