Vægttab, hårtab og foder {{forumTopicSubject}}
Vores samojede-tæve vejer lige nu 17,6 kg. Hun er godt nok lige blevet mor for 4 uger siden, hvor hun inden fødslen vejede 20 kg.
Vi har haft store problemer med at få hende til at tage på generelt, men fandt til sidst et foder, Hike, der dels fik hendes pels tilbage i god stand og havde et højt indhold af fedt. Nu er det imidlertid sådan, at den forhandler, vi køber foderet hos er rigtig gammel og ikke har det helt store udvalg indenfor Hike.
Vi er derfor på jagt efter et andet mærke, der har de samme gode egenskaber som Hike, men som er til at få fat i. For tiden prøver vi Arion, men dyrehandleren har ikke præstationsforderet inden for mærket og vi er ikke interesserede i at blive ruineret, Hun er også begyndt at tabe pelsen, og vi kan ikke finde ud af om det er på grund af at hun har diende hvalpe eller det er på grund af at hun fælder eller det er på grund af foderet.
Derfor er spørgsmålet nu: hvad fodrer andre med og hvad giver de for det? Og taber hun pelsen fordi hun "ammer"? Vi er meget interesserede i at høre fra andre.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg har alle varianter
Og tror det er meget normalt at tæven kommer til at se herrens ud når den har hvalpe
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
tæven plejer først at tabe pelsen efter de 8 uger, syntes jeg.
de fo fodreprodukter kender jeg ikke, jeg fodre med Olivers
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
i hvertfald den store fældning, hvor tæven kommer til at ligne noget der er løgn
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 24
men jeg ville nok tage til en dyrlæge og få dem til at fortælle hvilket foder hun burdte komme på, da de nok er de bedste til at vejlede frem for en dyrehandel. Og sælger mærker som Specific og Hills. Det er godt nok lidt dyrer, men hun skal jo ha et foder der indeholder de ting hun mangler.
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 330
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
Vægttab, hårtab og foder