806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Tilskud til "kvalitets"foder??? Tilskud til "kvalitets"foder???

Jeg vil gerne høre alle jer glade hundeejere, der kun vil det bedste for jeres små/store vuffer, hvilke holdninger/erfaringer I har til/med fodertilskud? Jeg har surfet lidt rundt på nettet og læst i bøger, men sædvanen tro er der forskellige meninger også omkring dette emne.

Herhjemme fodrer vi med Royal Canin (p.t. hvalpefoder) og RC skriver i deres eget materiale, at man IKKE skal give diverse tilskud ved siden af deres foder, da det blot bringer ubalance i det i forvejen nøje afbalancerede indhold i foderet. Samme siger dyrlægen!

Personlig kan jeg ikke starte min dag uden at have indtaget mine daglige vitaminpiller, men nu kommer vores madportioner heller ikke i vakuumposer. ;o) Til gengæld har Royal Canin heller ikke lavet specialfoder til bulldogs (såsom til fx. pudler), hvorfor ekstra tilskud måkse er på sin plads netop for denne race?! Måske der skal et helt andet fodermærke på bordet, men det er jo lidt af en religionssag.

Alle råd og anbefalinger velkomne - takker og bukker med et smil! :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilskud til "kvalitets"foder???
  • #1   16. nov 2005 Jeg kunne aldrig drømme om at give fodertilskud, når jeg bruger et godt færdigfoder til mine hunde.
    Jeg brugte Royal Canin i mange år til mine hunde. både de voksne og til hvalpene og har aldrig givet tilskud. De laver heller ikke speialfoder til buhunde, men mine hunde er da sunde og raske uden brug af tilskudsfoder

• #2   16. nov 2005 Et foder i dag skulle dække hundens behov, giver dog vores lidt lakseolie dagligt, godt for pelsen, samt et æg i ny og næ, vi fodrer med arion.

• #3   16. nov 2005 Mojo hun får DXP morgen og aften - godt foder som jeg er meget tilfreds med, hun har simpelthen fået så dejlig en pels og fælder næste ikke.
    Men derusover, så får hun også Sportsmann Pride, dette syntes jeg også er et super produkt, det har en 100% optagelses evne, og indeholder fiskeolie, dette foder bruger jeg til strø ud på græsplænen om morgenen, og når hun så har brugt en time på det, så spiser hun 250-300 gr. DXP
    Sådan har vi valgt at gøre det og det funker:o)

• #4   16. nov 2005 Nå ja, et æg om ugen får hun også - alt andet er i DXP´en.

• #5   16. nov 2005 Jeg fodrer også Ludvig med Royal Canin mini hvalpe-halløj =0) Han kan godt nok ikke lide det... Men jeg giver kun lidt lakseolie ved siden af (eller i) for hans pels.

• #6   16. nov 2005 Ja, Sportsmann´s Pride er et kanon godt foder til ikke så mange penge, og der endda pengene tilbage garanti på det de lover:o)

• #7   16. nov 2005 Eukanuba laver måske godt foder.......men de er ikke søde ved dyr:-(

• #8   16. nov 2005 Dejligt med denne relative enighed!!! :o)

Ægget vil også komme til sin ret her ligesåvel lakseolien allerede har fundet sin plads i foderet.

Xenia: Kanon god idé med at sprede det udover græsplænen, det giver en fino aktivitet for hunden i det friske luft. :o) Gigolo ville dog fryse sin numse i laser i disse kolde dage. *LOL*

Maj Britt M: Jeg kender ikke Sportsman's Pride, men har de noget, der er målrettet bulldogs eller er det bare generelt et godt mærke for alle racer? Eukanuba er vist noget af det dyreste på markedet, er det ikke?

Ida B: Jep Royal Canin hvalpehalløj er fino og falder lige i Gigolos smag. Men p.t. er der vist ikke noget spiseligt (og såmænd også ikke-spiseligt), der ikke ville finde vejen ind i hans mund. :o)

• #9   16. nov 2005 Mine forældre har Mops, og de får oxo Sportsmann´s Pride - med stor succes.

• #10   16. nov 2005 Hvorfor er Eukanuba ikke søde ved dyr? Der er vist noget, jeg har misset her...

• #11   16. nov 2005 De laver dyreforsøg.......

• #12   16. nov 2005 (link fjernet)

• #13   16. nov 2005 Boykot: Dyrefoder-producenterne Iams og Eukanuba Hills

Chokerende kunne den amerikanske dyreretsorganisation PETA afsløre, at fodermærkerne og Iams og Eukanuba Hills udførte en lang række eksperimenter på dyr for at afprøve sit foder. Desværre var det ikke så uskyldigt, som man kunne tro, og PETA dokumenterede, at dyr, der levede i bure uden omsorg, i flere år blev udsat for smertefulde kirurgiske indgreb, levede i sin egen afføring og udviste stereotyp adfærd. De overgreb, der blev dokumenteret, var horrible: fra billeder af dyr, som levede hele sit liv i små stålbure, til hunde, der fik skåret dele af sine muskler ud og blev smidt i bunker på gulvet. Flere hunde fik endog fjernet sine stemmebånd, fordi personlaet blev trætte af at høre dyrene gå og hyle i frustration.

• #14   16. nov 2005 Nå for søren da, knap så god reklame for Eukanuba, kan man vist roligt sige?!?!?!?!

Lyder til at Sportsman's Pride er værd at tjekke ud, formoder at det fås ved Dyreforhandlere??? Har aldrig bemærket det mærke, må jeg indrømme... men så blev jeg det klogere. :o)

• #15   16. nov 2005 http://www.iamscruelty.com/

• #16   16. nov 2005 Hvis dette stemmer, så er jeg i chok!!! Hvorfor bliver man gang på gang på gang overrasket over menneskehedens grusomheder??? Må lige synke engang... :o(

Tjekker kilderne ud, men hvis det er tilfældet, så giver det jo sig selv!

• #17   16. nov 2005 Ja, det er forfærdeligt, mine hvalpe var igang med Eukanuba der jeg hørte om det, da jeg havde læst alt hvad jeg kunne finde, så røg der næsten en hel sæk til storskrald, jeg ville ikke angang give det væk - men det er bare mig:-))

• #18   16. nov 2005 Der er nogle maskinstationer heroppe der sælger det, men det er også de eneste 2 steder heroppe man kan få det, men jeg bor heldigvis lige i smørhullet med kun 10-15 km hver vej:o))

• #19   16. nov 2005 Bare tekstlæsningen får ens mave til at vende sig. :o( Levende billeder kan jeg godt afstå fra, for det magter jeg ikke. Ser ud til, at infoen kommer fra seriøse kilder, så det er bestemt en ting, der vil veje meget tungt. Men der er jo heldigvis alternativer - så nemt er det!

Vil tjekke importøren i Grinsted ud i stedet for, for det er bestemt rart at have et alternativ ved hånden, hvis hunden nu pludseligt viser kræsenhedstegn.

• #20   16. nov 2005 Xenia, kan se du bor i Nordjylland. Vi er nede i Midtjylland, så jeg vil da lige høre hvor i smørhullet dine leverandører ligger? Man kan vel købe store sække???

• #21   16. nov 2005 Jep, var lige inde og læse på siden og kunne se, at de havde 15 kg sække til en pris, som 10 kg Royal Canin ca. koster i butikken. Altså også økonomisk er der fordele, der jo er værd at tage med, hvis foderkvaliteten matcher de andre. Og hvis foderet har en holdbarhed, således at man kan købe et par sække ad gangen, så er det jo også køreturen værd.

Øv, har lige købt en stor sæk Royal Canin hvalpefoder, meeen Gigolo kan nu godt lide det, så den gør vi færdig.

• #22   16. nov 2005 Nå, kan se at diskussionen om foder fortsætter på næste tråd, så jeg takker for input i det snævre forum og lytter med på næste tråd. :o) Men Xenia, hvis du kan afsløre dine maskinstationer, så tager jeg gerne det med!

• #23   17. nov 2005 Kati T - undskyld jeg ikke svarede i går, var gået:o)

Hjallerup Maskinstation og Brønderslev Maskinstation.
    Og så mener jeg faktisk der er én mere i den kæde, men bare ikke huske hvor den ligger.
    Og ja, man kan købe de store sække.
    Og meget ofte har de endda 10-15% på dem.

Kommentér på:
Tilskud til "kvalitets"foder???

Annonce