{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Bordercollie hvalp {{forumTopicSubject}}

En veninde har lige fået sådan en hvalp (igår), og den ligger bare og sover konstant.. Hvis de tager den med ud i haven går den lige ganske kort og sætter sig så ned..
Er det normalt?
Det skal siges at den spiser og drikker godt- tror den er lidt undervægtig- nogle der ved hvad den skal veje når den er 12 uger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bordercollie hvalp
  • #1   26. jul 2008 Tja, nu er det jo også meget varmt, så mon ikke den liver lidt op senere på aftenen, når det bliver køligere. Så længe den spiser og drikker...

Ved ikke hvad den skal veje, men man må ikke kunne se ribbenen og så må den gerne have en lille bule på maven!

• #2   26. jul 2008 Jeg tror bare den lige skal falde til rette i sit nye hjem. Og så er det jo også drønvarmt. Min Nuser gider heller ikke bevæge sig meget her i varmen.

• #4   26. jul 2008 Okay.. Man kan mærke dens ribben og rygrad, men den havde også gået sammen med mindst 10 andre hunde- så den har måske ikke altid lige nået hen til madskålen..

Hun siger i hvertfald at den spiser meget og godt når de giver den.. Hvor tit skal en hvalp have mad? 2-3 gange dagligt eller mere?

• #5   26. jul 2008 Ulven- nej den er ikke med tavle og heller ikke fra en godkendt kennel.. Den var fra noget gård.. så vidt jeg ved..

• #6   26. jul 2008 2-3 gange burde være fint. Lidt en smagssag. Jeg ville vælge 2 gange om dagen.

Hvis man tydligt kan mærke rygrad og ribben ville jeg nok fede den en smule op.

• #7   26. jul 2008 Stine K - Har du et foder du evt ville anbefale så?

• #8   26. jul 2008 Jeg og mine forældre bruger Royal Canin og er tilfredse med det... Har ikke så meget erfaring med andre mærker smiley

• #10   26. jul 2008 Jeg giver gerne 4 gange om dagen ind til hvalpen er 12 uger, derefter 3 gange om dagen til den er ca. 6 mdr. hvor vi så ender på to gange om dagen. Når de er ca. 1 år skifter jeg fra hvalpe til voksen foder...
    Husk på at en hvalps mavesæk ikke er større end ca. begge forpoter til sammen, så det er begrænset hvor meget der kan være der af gangen ;o)

Jeg ville se tiden an til mandag morgen - hvis den altså forsat spiser og drikker fint og ellers ikke virker dårlig, men er den ikke livet lidt mere op inden på mandag, ville jeg lige smutte en tur forbi dyrlægen og få den tjekket i gennem...

• #12   26. jul 2008 Ja jeg håber heller ikke at de har solgt hende en syg hvalp.. Men man kan aldrig helt være sikker når man køber dem sådanne steder..

Dens øjne, tunge osv ser helt normalt ud og den virker glad- lidt nervøs men glad.. Men jeg siger til hende at hun lige skal holde lidt øje med den weekenden over og ellers til dr. dyr mandag hvis der ikke er sket nogen ændring..

Hvor mange gram mad skal den have af gangen?

• #13   26. jul 2008 Det står gerne på pakken hvor meget mad en hvalp skal have i forhold til størrelse og alder. del denne mængde op i 3. Og så hold øje med hunden, hvis den er tynd så giv lidt mere.

• #14   26. jul 2008 Få tjekket om hvalpen har fået ormekur og hvis ikke så giv den i en fart!

• #15   26. jul 2008 Ja hvis ikke den har fået ormekur skal den højst sandsynligt have det.

• #19   26. jul 2008 Sæt en balje med vand op og lad den gå derop i for at afkøle fødderne og kroppen, det er mine helt vilde med.

• #20   26. jul 2008 Den har fået ormekur og vaccination i følge sælger..

Hun vil også gå til agility mm med hunden senere- men kan ikke lige se hvad det har med mit spørgsmål at gøre..

Hun vidste bare ikke om det er normalt den sover så meget..

• #21   26. jul 2008 Malene- elsker sine hunde *

hejsa

din veninde skulle næste prøve at google lidt på nettet om sin race, der er mange gode siden hvor der er masser gode ting til når man har fået en lille hvalp i huset.

Kommentér på:
Bordercollie hvalp

Annonce