Hvor høj pris skal mennesket betale??? {{forumTopicSubject}}
For menneskets bedste ven hunden?
Nogle gange bliver jeg sgu pissesur over hvorfor en hund skal reddes koste hvad det vil. På animal planet i aften så jeg ASPCA. Her fandt de en rotweilerhan som havde været vagthund. De fik den på internatet, og her angreb den en mand der arbejdede der. De fik en træner på hunden og det blev bedre-så det ihvertfald ud til....
Manden der var blevet angrebet kom så for at se hundens bedring. Han ville klappe den på hovedet-og her angreb den seriøst, og han kom på hospitalet og fik vist et par sting. Og blev hunden så aflivet nu???? Nej da, denne søde hund skulle da have endnu en chance. En dyreadfærdsekspert kom til for at hjælpe, han så på videoerne og sagde så at hunden havde advaret... Ja-dygtig hund!!!!! det var jo bare mandens skyld altså. Ja-det kan sgu godt være.... Adfærdseksperten nævnte dog at det ville kræve meget arbejde og en erfaren ny ejer-Ja det tror jeg på. I ASPCA kører de en non kill politik-og ja, det lyder da smukt- men hvem betaler prisen?? det gør mennesket. Der må da være en grænse!!!!
Jeg kommer til at tænke på Island-de har en kontant politik på deres opdræt af islandske heste. Her aflives de heste der simpelthen ikke duer rent mentalt-de skal altså have en bestemt psyke for at overleve- dem der ikke klare det bliver slagtet og serveres som bøffer!!! Og her tales der om et land der har en ære og stolthed i deres opdræt af islandske heste
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
jan 2008
Hvad mener du med at det er hunden der betaler prisen?
jan 2008
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
jan 2008
Ja-det kan jeg sagtens se, MEN her snakker vi om mennesker der skal omgåes og leve med hunden- og vi er altså ikke født med hundesprog men med menneske sprog. Derfor vil det kræve en ufattelig ekspertise at have sådan en hund, og hvordan kan man være sikker på at de mennekser hunden møder har det???
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jan 2008
Havde også spået at jeg ville få MANGE der ville være uenige med mig på nakken over det med islænderne. Det er nu også mest for at sætte det på spidsen. For jeg synes sgu nogle gange at hunde får ALT for mange chancer.
feb 2005
jan 2008
Ja, en chance-men ikke flere chancer.
Det lyder hårdt med din schæfer!!!
feb 2005
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
mener da også den fik et godt hjem??
men ja jeg ville da nok aldrig lade den komme ind i mit hjem, den virkede nu ikke helt rask, men altså nu er det jo ikke vores beslutning,. de tog den de synes er rigtig
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 19
Sjovt.. for jeg synes det er lige omvendt..
jan 2008
Jeg bliver sgu lidt tænksom af jeres kommentarer... Kan sagtens se hvad i mener, for det er rigtigt at manden overskred hundens grænse. Og det er da også fint nok hvis en ny ejer tør at tage det arbejde på sig, og vil sørge for at problemet evt. bliver løst og / eller at ingen, der ikke har forstand på hundesprog, vil komme i nærheden af hunden. Så synes jeg det er fint, og så kan man lade hunden leve.... JEG ville bare aldrig turde det- og så tror jeg nogle gange at alle er ligesom mig.... Hvilket de selvfølgelig ikke er.
Mit indlæg kom i forbindelse med det program, og så at jeg så en hund overfalde en anden hund- det chokerede mig MEGET.
Men godt jeg lavede dette indlæg - så lærte jeg da lidt
Hvor høj pris skal mennesket betale???