{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Hva ska vi gøre :( (VALP) {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG jeg håber virkelig i kan hjælpe vores lille problem

Vi har en cocker/springer spaniel på 11 uger , men vi er lige ved at gå ud af vores gode sind. Han er en rigtig dejlig valp ingen tvivl om det men lige så snart han er i "ulvetimen" så er det en lille djævel. Problemet er så at hvergang han er i sit legehumør bider han os rigtig hårdt i fingrene eller benene og nogle gange hopper han op i hovedet og bider os der. Vi har prøvet ignoreings metoden hvor vi hyler højt og vender ryggen til, og vi har prøvet at aflede ham med et kødben eller legetøj så han har andet at bide i, vi har prøvet at give ham en gulerod han ku gnave på og ja vi har snart prøvet alt. Nu er det så sådan at vi har snakket med dyrlægen fordi at han ska pølse 10 gange om dagen og ja valpe pølser meget men 10 gange syntes vi var lidt for meget.. så vi ringede til dyrlægen og hørte om det var normalt men han syntes os det lød lidt overdrevet han tror så at han ikke optager maden ordentlig så han er sulten og derfor er han ekstra vild for det er ret heftig han ignorere mig fuldkommen når jeg siger føj og blir ved med at bide .. Min mor ignorere han også fuldkommen .. Men ligeså snart en mand kommer ind i billedet så er han så sød så sød og høre efter og alting Nogle der kender noget til problemet eller har haft noget lignende at gøre med for vi er i syv sind lige nu og er fortvilede..

Håber nogle vil sige deres mening eller komme med et godt råd eller lignende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva ska vi gøre :( (VALP)
  • #1   22. jul 2008 Hvis ikke han optager hans fodder , ordentligt synes jeg i skal skifte fodder, og hvis det samtidig er grunden til han er ekstra hyper , ja så kan det jo kun være en god løsning , med nyt fodder :o)

• #2   22. jul 2008 Vi tog dog også til dyrlægen idag og fik en god snak med ham og hvor vi købte eukunoba istedet for hills som han har kørt på siden vi fik ham så vi må se om det ikke kan hjælpe i nær fremtid. Men det er bare træls at blive bidt hele tiden uden at han gider lystre på føj eller noget vi af det vi ellers har prøvet

• #3   22. jul 2008 Hej Rikke..

Nej han har ikke hønsehund i sig men der er cocker spaniel/springer spaniel og schæfer i sig.. Nu har vi skiftet over til eukunuba og håber det kan hjælpe det lidt.. men det er virkelig hårdt hele tiden at skælde ham ud for jeg blir rigtig ked af det hvergang for syntes det er lidt hårdt men selvfølgelig han skal vide det er forkert men det er jo næsten hele dagen han for skæld ud og det må da også være forkert fra os af smiley

• #4   22. jul 2008 Har I ikke et sted i kan sætte ham hen, når han begynder at bide?
    Så han føler at han bliver sat uden for flokken. Altså et andet rum end hvor I er. Brug evt et babygitter, så han stadig kan se jer.
    Det er også meget vigtigt, at alle der er omkring ham sætter ham ned og vender ryggen til lige så snart han begynder at bide. Hvis bare der er en som synes det er sjovt, er der jo håb for ham...

Anbefalede dyrlægen ikke et andet foder???? Og hvilken foder bruger I?

Nu har jeg jo tre hunde. Og det med at bide blev bedre og bedre for hver gang jeg har fået ny hund. Den sidste gjorde det kun et par uger, så havde hun lært at det ikke var velset.
    Alle blev også bedt om at sætte hende ned når hun begyndte. Og ingen lege, hvor hun skulle bide i mennesker.

Held og lykke med det hele. :o)

• #5   22. jul 2008 Jeg bruger altså Hills Natures best med stor succes. Men havde til gengæld problemet ang. lorte da min yngste fik RC.
    Tror bare at det er forskelligt fre hund til hund, hvad de fungere bedst på. Vi mennesker kan jo heller ikke tåle det samme mad alle sammen. :o)

• #6   22. jul 2008 Hej Iben C

Jo dyrlægen anbefalede eukunuba i stedet for hills så vi har købt det til ham idag så vi venter at se om det ik kunne være det der var galt..

Vi har en gang vi kan sætte ham ud i som stadig er tæt på stuen så han kan se os derfra men vi må nok overveje at købe et gitter til ham. Men vi alle sammen ignorere ham når han bider og sådan men så syntes han bare det er sjovt at bide og blir ved... Og tak for det gode råd vi må se om vi ikke snart kan vende ham af med at være så vild.

• #7   22. jul 2008 Hejsa Jean H. Har selv en cocker spaniel på 13 uger og han kan altså og godt finde på at hoppe op i hovedet af os.. Jeg tager godt i næsen på ham og siger nej og så viser jeg ham op i hans kurv sammen med han´s bamse... Men bare rolig i skal nok finde ud af det... Held og lykke....

• #8   22. jul 2008 Så håber jeg for jer at han optager det bedre. En hvalp behøver ikke at lave stort mere end tre-fire gange om dagen.

Hvis I har mulighed for det, kast maden ud på græsset, så han skal søge det. Først over et lille område og så gør det større og større. Det giver ham en masse motion oven i hovedet. Det siges at et kvarter søgen svarer til en times motion.

Mine hunde får kastet godbidder i hele vores kæmpe have. Ikke ret mange, men de er spredt godt. De elsker det og det giver dem en dejlig træthed.
    Forresten er dette sted utrolig hjælpsomme, hvis man har spørgsmål. Jeg har selv brugt dem flere gange med gode resultater. :(link fjernet)

• #9   22. jul 2008 Hej Lotte ..

ja vi fik nemlig os det råd fra dyrlægen ved at tage ham enten i nakkeskindet og sige føj eller tage ham om snuden og sige føj og det har vi os prøvet men det reagere han ikke på og han blir endnu vildere men ja vi håber også det blir bedre og han er absolut ingen dum hund han er jo ikke hele tiden sådan han kan også være vores lille engel :).. men ja det er bare at vente og se smiley

• #10   22. jul 2008 Dejligt at høre at vi ikke er de eneste der har problemer med ulvetimen:-) Og føler med dig. Men mon ikke de lære det på et tidspunkt.

• #11   22. jul 2008 hej ive got it all..

Ja nemlig og syntes virkelig også det er hårdt at skælde ham ud hele tiden jeg blir simpelthen så dårlig i min mave og får list til at tage ham op og bare give ham en kæmpe tryste krammer jeg blir så ked af det men det er os bare et helvede at blive bidt konstant og hele tiden især i fødderne jeg har rivemærker og bide mærker over alt på tærene men jeg vil prøve det i morgen det du siger og så se hvordan han reagere fordi så skælder vi ham jo ikke ud men bare forlader ham.. Jeg føler også mange gange det er os der ikke gør det rigtige overfor ham og jeg føler mig så skyldig i det smiley

• #12   22. jul 2008 Ive got it all..

Ja han er nemlig kun lige 11 uger.. og han er alene tre timer om dagen fordi min mor er førtidspensionist og kun lige gøre rent i nogle timer. Men han klare det rigtig godt med at være alene men når min mor kommer hjem blir han virkelig vild og bider og alt det

• #13   22. jul 2008 Iben..

Ja vi har også prøvet den der med at han ska søge efter maden med succes det kan han godt lide men to sekunder efter hopper han ind og er bare mega vild igen og så er det han skal pølse og når han så kommer ind igen er han rolig og sådan blir det ved hele tiden altså 10 gange om dagen for det er hvergang han ska pølse han blir så vild

• #14   22. jul 2008 ive got it all..

Ja det lyder som en god ide og vi må se om han ikke kan se det er forkert af at gøre det .

Men man får virkelig bare lyst til at skrige og bare løbe sin vej væk fra ham når han er i det humør.. igår var det ekstra vildt og derfor vi ringede til dyrlægen hvor han mente det var tarmene der var problemet. Men vi må vente og se om det ikke blir bedre.. Tusind tak for hjælpen smiley det er rart at få gode råd med gode erfaringer smiley

• #15   22. jul 2008 Ja nemlig men må vi ikke trække lege med ham ? og træne sit ? for han er blevet rigtig god til sit .. og trække lege elsker han også at gøre

• #16   22. jul 2008 Det med at lave stort så mange gange handler jo om, at hunden får noget mad de ikke optager ordentligt. Hvis han bliver vild, når han skal af med noget tyder det i mine øjne på at han måske har ondt eller andet. Hvad sagde dyrlægen til det?

Træn hellere en masse øvelser med ham. Dæk, indkald, nej-ja, rulle, vinke, hest, stå og alle de andre 40.000 ting der er af øvelser.

Kender du kombi 4? En kombi 4 består af: sit, dæk, stå og fri. De skal kombineres på forskellige måder, dog altid med fri til sidst.

Tag ham med i skoven og gå en lille tur med ham. Gem jeg bag et træ, så han får følsen af, at han er blevet væk.
    Husk at han ikke må gå særlig langt af gangen. så bær ham gerne eller put ham i en vogn på skovturen. Han kan jo så komme op at gå lidt ind i mellem.

• #17   22. jul 2008 Har I fundet et sted han kan gå til træning?

Det er så godt for hunden og dens ejer at gå til hvalpetræning m.m. Nu er han jo af nogen racer der er rigtig gode til mange ting. Brug det til jeres egen fordel. I får en hund som er glad for livet og som føler han bliver brugt til noget fornuftigt.

I skal endelig huske at styre hvornår der skal leges. En hund kan meget nemt blive overstimuleret. I skal ikke give efter, hvis han kommer hele tiden og vil underholdes. Jo mere I underholder og aktivere jo mere kan hunden klare.

Og husk husk.... Træn kun i max 5 min. af gangen. Men gerne mange gange om dagen. Og slut endelig træningen med noget den er god til. En hund husker nemlig meget vel deres sidste gang i træningen. Og hvis det gik dårligt husker den det.
    De bruger pauserne til at få det hele på plads oppe i hovedet. Lige som os mennesker. :o)

• #18   23. jul 2008 Jeg følger lige med her pga. vi har samme problem med min hvalp på 20 uger.

Jeg vil fra i morgen af prøve det med at vi går ind i et andet rum i mens ulvetimen er på smiley

• #19   23. jul 2008 Sikken da en bandit - ja hvalpe bider, men de skal altså ikke have lov at tyranisere familien som det er tilfældet med jeres. Og at ty til benskinner og andet beskyttelse fordi hvalpen bider er i mine øjne virkelig helt hen i vejre og meget misforstået.
    Jeg ville foreslå jer at lære hvalpen hvad ja og nej betyder.
    Ved ikke om du kender denne meget almindelige øvelse.
    Men kort fortalt, du holder en flad hån ned foran hunden med en godbid og siger ja hver gang du sætter hånden ned som signal til at hunden må tage godbidden. Efter 4 -5 gange med ja, siger du nej. Hunden vil prøve at tage godbidden, og i stedet for at trække hånden væk skubber du nu hvalpen væk fra hånden med godbidden med den anden hånd - så mange gange det er nødvendigt ind til den lader godbidden være og kigger på på dig. Så ros og en anden godbid - aldrig nej-godbidden. Træn denne øvelse 5 - 10 min flere gange om dagen - slut altid af med ja-godbidder. Og snart har du en hund som har helt tjek på ja og nej - 1 til to dage er min erfaring. Så begynder du at kaste godbidderne - stadig med ja og nej signal tilknyttet.
    Efterhånden kan du overføre ja og nej på en række andre ting og det er virkelig en fordel med en hvalp som jo i sagens natur prøver al ting af.

Skulle han stadig være helt imum over for jeres nej når han bliver vild og bider jer ville jeg tage fat om snuden på ham - klemme læberne ind mod tænderdne et øjeblik og se ham i øjnene og sige dybt nej. Straks han stopper rolig ros og gerne leg med noget andet. Leg meget gerne trækkeleg med ham med noget han må bide i - så han får afløb for sine drifter på en god måde.

Denne fremgangsmåde har jeg brugt på adskillige hvalpe med stort held. De har hurtigt lært at vi ikke gider at blive bidt - men at de må bide alt det de vil og lege trækkeleg med os med deres legetøj. Helt at forbyde en hvalp at bide i noget og lege trækkeleg ville jeg aldrig gøre. Der jo den undtagelse at enkelte hunde kan stresse alt for meget op med trækkeleg og bold-leg. Altså at den kører højere og højere op og ikke kan styre sig og falde ned igen. Men det er altså et fåtal af hunde. Er jeres sådan så skal I selvfølgelig begrænse det. Vores kører også op, men bliver trætte efter et stykke tid og er helt afslappede bagefter. Med den reaktion er legen helt fin for hunde.

Men altså - I skal på ingen måde finde jer i at blive tyraniseret af hvalpen - hvordan skal det så ikke gå når den bliver ældre? Så hvis jeres irettesættelse ikke virker så tag mere fat/skru bissen på og ros så snart den falder til ro.

Held og lykke med det.

Kommentér på:
Hva ska vi gøre :( (VALP)

Annonce