Separation af hunde?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa med jer, ser jeg har skrevet i forskellige forummer har jeg været på udkig fter en amstaff, i Onsdags var jeg sp heldig at blive ringet op at en flink dame som havde 2 flotte amstaffer hun ikk havde overskud til at have mere, først afviste jeg hende og dagde vi ikk havde nok plads til dem. Men alligevel aftalte vi at vi jo kunne give det et forsøg! Nå ja men de 2 dejlige hunde ankim igår aftes og de var virlig dejlige en han på 8 mdr. og en hun på 7 mdr. Dog vidste det sig hurtigt at vores lille byhus ikk var stort nok så derfor kunne det ikke gå og min kæreste og jeg blev enige om at få hende til at hente hundene idag Eftermiddag igen inden de nåede at falde til her. Det som så skete da jeg gik en tur Alene med han hunde NERO var helt fantastisk den var simpelthen så sød og venlig overfor mig og den hilste på alle mine venner og efter kort gå tid lærte den at helt perfekt, og hundene var også langt mere stille og rolige da de var hver for sig (lig som om de gejlede hinanden op sammen) Jeg tror aldrig jeg har knyttet så tæt et forhold til nogle væsner så hurtigt som jeg gjorde til ham og som han gjorde til mig og han gjorde alle tricksene med at ligge sig på ryggen foran mig osv.
Derfor er mit spørgsmål: Kan hundene tahe skade af at blive seperet fra hindanden hvis de har gået sammen i Ca. 5-6 mdr. Vil de ikke komme over det når sker en masse aktiviteter for dem osv? For jeg må sku indrømme jeg faldede en lille tåre da lille nero pludselig var væk fra mig, han nåede at blive noget specielt og tror virkelig jeg ville kunne får noget godt ud af ham...
så derfor skal jeg se om jeg kan få lov til at købe kum ham eller vil det være synd at skille dem ad?
for jeg vil under ingen omstændigheder ødelægge noget for nogen..
Forbeholder mig stavefejl da det er halv sent men må bar have lettet mit hjerte da det kører rundt oppe i hovedet all time..
Trist hilsen Klaus *snøft*
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Jeg ville klart heller ikk' skille dem ad - det er jo deres flok / flokliv, de 2 am staff....
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Emner: 52 Svar: 1.500
hygge
feb 2005
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
feb 2005
feb 2005
feb 2005
og så mener jeg at du kan syntes hvad du vil, men da det ikke ligefrem hænger på træerne med erfarne hunde folk der lige køber 2 tilfældige unghunde, medens man venter bliver hundene ældre og ældre,så hellere de kommer ud hver især og starter et nyt liv med en ny flok nemlig deres nye ejere .
Claus B
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
Min søster kender en som havde to hunde, men den ene blev aflivet pga. sygdom. Den anden savnede den kun i 14 dage, så var den normal igen. De havde gået sammen i 5 år.
Der bliver jo skilt mange hunde af pga. sådan noget, og dem der er tilbage har det fint de fleste af gangene.
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Så jeg syntes da roligt du kan spørge om hun kun vil af med ham.
Ejeren går med garanti også med til det, da det ikke er nemt at finde gode hjem til halvvoksne hunde.
nov 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 153
Ååårh miss him
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
nov 2005
Har lige snakket med damen det ville hun ikke fordi hun muligvis havde en køber til dem begge (men hvor gode er de så?)
Men hvis handlen gik i vasken ville hun love mig at ringe (måske dårlig undskyldning)
Meen venner hjælp mig Hvis der er nogle der kan give et hjem til tæven TANI kunne det jo være hun kunne lokkes hun er kun 7 mdr. gammel og rigtig søde men mangler dog lidt lydighed, (stor hvalp jo) Prisen må vi lige snakke om...
Damn sikke en kamp for at få den hund...
Det bar ikk så hårdt når man ved hvad man kæmper for.
nov 2005
Hmm nej har jeg fundet ud af desværre..!
Men kommer lige en tur forbi din mor idag for at se på den anden hund.;-)
Så håber da vi finder ud af noget..
Sjovt nok gik jeg en tur med ham alene på 4 timer hvor jeg var rundt i hele nyen med ham og der hørte jeg ikk en lyd fra ham, og lille tanni, sagde heller ikk noget hun sov bare, men det er sikkert bar et tilfælde..
nov 2005
Men glæder mig da ihvertfald til at møde Lille dolph...
Nu må vi se om vi kan finde rundt ovre i det mørke Jylland SSS
Separation af hunde??