750 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør man hvis... {{forumTopicSubject}}
Hej igen - et helt andet emne...
Efter al den debat der jo har været om "kamphunde" osv er jeg både blevet skræmt og lidt fortvivlet. For man vil jo sin egen hund det bedste og skåne den, men på den anden side vil man jo ikke generalisere og dømme alle hunde af de pågældende racer! Men mit spm. går på om der er nogen der har nogle gode råd til hvad man skal gøre hvis man bliver overfaldet - eller ens hund bliver det! Kan man gøre noget? Gode råd efterlyses...
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
Men synes det er svært lige at hjælpe da jeg ikke har erfaringer. Et eller andet sted tror jeg ikke der er større farre for at blive overfaldet af en kamphund end af mange ander racer. Men har man en aggressiv en af slagsen, har man den forhåbentlig i snor og så kræver det jo at du også har din i snor for at der ikke skal ske noget - eller i hvert skal kunne kalde den til dig.
Min egen kan ikke med alle hanhunde og har de været i et par små fighter. Der er aldig sket den mindste skade og han har altid sluppet når vi har sagt slip. Så han er nok ikke anderledes end så mange andre hanhunde. Men vi har ham altid i snor medmindre det er på træningspladsen eller på en meget åben strand. Det er langtfra alle hanhunde han reagerer overfor. Mange må endda knurre ham lige op i hovedet og spise af hans madskål. Han er ret sværd at hidse op.
Tæver elsker han dog og de må virkelig være nogle skrappe tanter overfor ham. Han finder sig bare i ALT.
Det vil jo altid være en ulige kamp, hvis en lille hund kommer op at slåsse med en stor - uanset race.
Mht overfald af mennesker elsker han bare alle mennesker og er bare slet ikke vagthund.
Ud fra hvad jeg har hørt skulle kamphunde være nogle rigtige kælepotte og elske mennesker.
Der er jo nogen der må rette mig, hvis jeg tager fejl.
Laila
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
nov 2004
Ja her må jeg give dig ret.
Er selv blevet bidt af andre racer end kamphunde.
det er personen bag linen der har stor indflydelse på hvordan hunden bliver ikke hunden i sig selv. Man skal passe til den hund man har.
Min mand mener dog man skal stille sig overskrævs på sådan en hund og trykke benene ind så luften trykkes ud af lungerne. Det er dog aldrig prøvet i praksis. Når de taber pusten kan de jo heller ikke vende sig mod en.
Han havde læst en artikel om en ung knægt der havde gjort det ved en rotweiler.
Ellers har jeg hørt at man skal løfte bagbenene på hunden. De skulle ikke kunne lide at miste fodfæste - men her kan de jo vende sig mod en. Heller ikke prøvet i praksis.
Min mand mener også man bare skal have en som mig. Jeg råber og skriger og basker med armene hvis en stor løs hanhund nærmer sig vores. Så ligner de et kæmpe spørgsmålstegn og vender om - er prøvet i praksis he he.
Laila
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
nov 2004
Laila
nov 2004
Han lagde selv op til det men havde altså ingen chance den klovn - han vejer ca 34 kilo. Ikke noget med han knurrede men hans holdning var meget stolt og hans halerod var hævet. Og den anden var lige ved at blive kønsmoden.
Den anden fik ikke en skramme vores måtte lappes sammen.
Et eller andet sted er vi næsten glad for at det var vores det gik ud over med hans selvtillid - for han er i dag 100% uden men. Reagerer overhovedet ikke på Rotweilere. Vi kender den sødeste dejlige Rotweiler han og de kan gå lige op og ned af hinanden uden problemer.
Vi har i dag et fint forhold til Rotweileren og dens ejer. Vi er nok lidt af den opfattelse at det er knubs, det kan give når man har hund.
Har haft gravhund som også en gang var i en ret voldsom kamp med en cocker spaniel. Men man reagerer ikke selv så voldsom på det når det er små hunde - det lyder jo ikke så voldsomt.
Laila
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
Jeg må sige jeg er helt enig med Marie, jeg har selv en rolig og omgængelig hanhund af muskelhunde typen, og jeg siger! BETTER SAFE THAN SORRY!!
jeg selv benytter altid metoden som Marie nævner, jeg tager altid min hund i snor når vi møder nye hunde, slipper ham aldrig før jeg har sikret mig at ejeren af den anden hund er indforstået.
hvis du møder en løs hund du ik stoler på, ja så gør igen som Marie så rigtigt skriver, pust dig op, og råb og skrig, det virker fandme!!!
og jeg har det sådan at skulle det en enkelt gang ik virke, ja så vil jeg egentlig hellere ha jeg bliver bidt, end min hund!
Rikko
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
Jeg må sige jeg er helt enig med Marie, jeg har selv en rolig og omgængelig hanhund af muskelhunde typen, og jeg siger! BETTER SAFE THAN SORRY!!
jeg selv benytter altid metoden som Marie nævner, jeg tager altid min hund i snor når vi møder nye hunde, slipper ham aldrig før jeg har sikret mig at ejeren af den anden hund er indforstået.
hvis du møder en løs hund du ik stoler på, ja så gør igen som Marie så rigtigt skriver, pust dig op, og råb og skrig, det virker fandme!!!
og jeg har det sådan at skulle det en enkelt gang ik virke, ja så vil jeg egentlig hellere ha jeg bliver bidt, end min hund!
Rikko
nov 2004
Laila
Hvad gør man hvis...