{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

rottweiler/amstaff - en race for sig.. {{forumTopicSubject}}

Havde lige besøg af en ellers sød pige....
Men hun startede med at spørge til hvad Dixie nu er for en hund, og hun er så blanding af rottweiler, amstaff jo.
"uuuh, dem har jeg mødt nogen af der bare er SÅ flotte, de burde anerkendes som en race, og Dixie er SÅ flot og lækker"................ Hvad er da det for en udtalelse.....

Jeg synes da bestemt også at Dixie er en dejlig hund det meste af tiden, men kan sagtens se alle hendes "fejl" og de fejl fik jeg da lige smidt i hovedet af hende.
Hun kunne slet ikke forstå jeg nærmest stod og sagde min egen hund var en stor fejl.... *G*

Men for pokker da.... Man hører om lige den blanding hele tiden, og nogen folk lave dem bevidst.... DET forstår jeg virkelig ikke...
Er det kun mig der har den mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rottweiler/amstaff - en race for sig..
  • #1   6. jul 2008 Nix.. Det er ikke kun dig.. Har ingen erfaring med Rotten, men syntes absolut ikke man bør blande amstaff med noget som helst.. Eller andre racer for den sags skyld..

  • #2   6. jul 2008 Maria
    Præcis min mening også, trods det jeg selv har 2 blandingshunde....



  • #3   6. jul 2008 Jeg har også en blanding... Og han er SÅ dejlig... men er altså stadig imod at blande racerne...

  • #4   6. jul 2008 Synes også at nogle Rotte/Amstaff blandinger er ekstremt smukke, og jeg tror at de er blevet blandet en del.. Der er den seje Amstaff og så lige blandet med en stor Rotte for at tilføre lidt volumen så man har en rigtig sej stor hund ( Siger ikke at det er derfor at du har blandingen *G* )

    Jeg ELSKER Rottweiler men synes nu heller ikke at det er det smarteste at blande en stor dominerende, selvstændig race med en ihærdig og insisterende terrier..


  • #5   6. jul 2008 Jamen hvad er det lige med DEN blanding der er så skønt, at man vælger at lave de hunde med vilje???

    Jeg synes nu nok det er en af de farligste blandinger at lave.....
    Gad godt vide, hvor mange af de hunde der får lov at dø af alderdom egentlig....


  • #6   6. jul 2008 Stine
    Jeg havde selv moren til Dixie (rottweiler)
    Og så kom min brors daværende kæreste en sen aften med Blade (amstaff) som hun og nogen andre havde frataget en flok "drenge" der ikke behandlede ham ordentligt (læs kamp)
    Frigg var i løbetid, og et øjebliks uopmærksomhed, gjorde så at hun fik de hvalpe..... ØV

    Jeg synes da bestemt at Dixie er gudesmuk, det er hun da..... Men hun har skisme godt nok alle de trælse ting fra begge racer med sig....


  • #7   6. jul 2008 Jamen jeg tror simpelthen som jeg skriver at det er størrelsen for nogen...
    Den kan jo gå hen og se helt Mastiffagtig ud nogengange dog uden tyngden..

    Her for en del år tilbage boede vi tæt på Ringsteds største psykopat-kontanthjælpsmodter/Dealer ... Og han anskaffede sig en sådan blanding..
    Hunden ( Mille ) var frygteligt smuk. Lysebrun men med Rottens størrelse.. Men desværre totalt forvirret og samtidigt dominerende, men heller ikke den mest rolige og oplyste ejer i verden at ha'.....

    Det var inden at Amstaff og AmBull rigtigt blev seje at ha'....
    Jeg tror at nu er Amstaff/Ambull blandingen blevet mere populær for så får man bare størrelsen fra AmBullen istedet for rotten....


  • #8   6. jul 2008 Du har nok ret Stine....

    Men udseendet er jo en ting, en anden ting er sindet...... Det er folk så fløjtende ligeglade med?
    Ikke sagt at de ikke kan være dejlige hunde, men vil bare tro, det er de færreste der ikke kommer til at bøvle med dem:-(


  • #9   6. jul 2008 Lise - Sindet på en hund er der desværre ALT for mange der ikke tænker på....
    Tag nu bare Amstaffen.. Højeste modehund i øjeblikket, men i realiteten tvivler på at det er de færreste der egentlig har kapacitet til at håndtere sådan en hund. Som det jo er med de fleste Terriere, ikke en hund for alle..
    Men alligevel ser man EKSTREMT mange unge førstegangshundeejere der aldrig har haft erfaring med så meget som en Cavalier, eje en egenrådig Amstaff... Og mange har også sådan en hund fordi at vennerne har een...
    Jeg siger ikke at alle unge eller bare typer generelt er dårlige hundeejere, jeg tror bare at mange køber hund der passer til deres image..
    Så min konklusion er at der er RIGTIGT mange der anskaffer sig hund efter udseende.... Desværre...


  • #10   6. jul 2008 Min svigermor har en blanding af en lab og en dalmatiner, hun kalde ham for en labretiner-dalmador..... hehe.... Og han er bare noget af det flotteste... Han er stor flot og muskuløs og fantastisk ansigt og pels....... Men der er altså en eller anden fejl i hovedet på ham for selvom han nu er 4-5 år opføre han sig stadig som en på ½ år smiley heheheeh
    Men derfra og så til at sige at de bør avles sådan..... Nej... Men sød og flot det er han....


  • #11   6. jul 2008 Ja hvis nogen skulle være i tvivl,bifalder jeg ikke den blanding.. Den skader begge racer..

    Satans til tumper,der ikke fatter en brik af noget som helst og skal lave den kombi.. De racer skal holdes rene !


  • #12   6. jul 2008 Er der slet ingen af dem, der har valgt at købe eller avle den blanding, der kunne tænke sig at svare på, hvorfor de har valgt dette??

    Synes bare desværre man ser den meget ofte..............


  • #13   6. jul 2008 Camilla - Ja, de blandinger kan have mange sjove betegnelser*GG*

    Stine M - Enig..... Det var en meget stor fejl fra vores side, at Frigg fik de hvalpe dengang.


    Stadig skal det da siges, at vi er meget glade for Dixie, som er en sød, rar hund og supergod overfor børn og andre mennesker.


  • #14   6. jul 2008 synes det er en lige så hul i hovedet blanding som både Bullweiler(bullmastiff/rottweiler) og broweiler(broholmer/rottweiler)...hvad er det positive i disse blandinger???........

Kommentér på:
rottweiler/amstaff - en race for sig..

Annonce