Så fik man oplevet det med. {{forumTopicSubject}}
Forleden morgen gik jeg tur med mine to hunde. Som altid er de løse og går inde i rabatten på den blinde vej, jeg bor på.
For enden munder den ud i et t-kryds. Da jeg nærmer mig dette t-kryds hører jeg en knallert køre ekstremt larmende forbi på vejen og sekundet efter kommer en meget forskrækket kat springende i fuld fart med retning lige IMOD mig og mine hunde!
Aldrig nogen sinde har jeg været ude for noget lignende. Et kort sekund troede jeg ikke, at katten overhovedet ville dreje af - den fortsatte i strakt galop med tyk hale og i en panikagtig tilstand LIGE DIREKTE imod os.
Bare 2 meter fra os "vågnede" den op af sin panik-tilstand kun for at opdage mig og to meget intenst stirrende hunde-rovdyr - og på en tallerken drejede den af til venstre ind i en have.
Dejligt at ens hunde selv i sådan en spidsbelastet situation hører efter en "nej-kommando".
Mindre end 10 minutter efter er vi på vej ned af et villakvarter ad en relativ ny allé. Lidt længere henne ser jeg en stor hankat komme ud fra en have og skrå over vejen lidt fremme ind mod alléen.
Man kan se, at den er lidt ældre og noget flosset i kanten, sikkert pga. lidt rigeligt med hankatteslagsmål. Han går som om han ejer det hele, - kigger hverken til højre eller venstre og ser os derfor ikke komme.
Jeg kan se, at et møde mellem ham og mine hunde er uundgåeligt, såfremt jeg ikke gør noget, og jeg klapper derfor i hænderne og siger "hey, hey", for at den gamle kattekonge kan høre os og - regner jeg med - smutte væk i de nærliggende haver, så snart han får øje på mine rovdyr.
Men hvad sker der? Jo - kattekongen hæver blikket, - ser at vi kommer og tænker noget i stil med: Nå, men så lægger jeg mig bare fladt på maven her midt på asfaltvejen og genner mig bag.......øhhhh, - nå - men jeg lægger mig så bare ned.
Og det gør han så. Jeg passerer med et par vovser, som har øjne på stilke, men som pænt gør, som der bliver sagt - bliver inde på fortovet og undlader at opsøge kattekongen.
Vel forbi rejser den cool kattekonge sig og spankulerer nok så nonchelant videre som om intet var hændt.
Fed kat og et par dejlige oplevelser med vovserne.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
Har altid været pjattet med dette billede, som også helt klart er en "Kattekonge" og lydige hunde
http://lustich.de/bilder/tiere/mutige-katze/
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 567
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Takker *s*
Sjældent at man skal have TO SÅ bemærkelsesværdige katte-episoder på én gåtur.
Men så er det rart, at man træner på en måde, at man "maler Fanden på væggen", - det er jo derfor man har ham..... *s*
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Ja det er dejligt, når man kan det *S*
maj 2008
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
maj 2008
Så er det bare i gang med træningen *s*
Har en dobermann på et af mine hold. Hun var fuldstændig uregerlig for et år siden. Hylede og skreg, - ville bide og lavede udfald på alle andre hunde til den helt store guldmedalje. Ville jagte fugle osv.
Idag går hun fint løs, kommer prompte ved kald, jager ikke fugle mere og kan arbejde løs side om side med andre hunde.
Så fik man oplevet det med.