{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WELSH CORGI CARDIGAN hvalp, søges
  • #1   5. jul 2008 Må jeg spørge, hvorfor du ikke er interesseret i en med stamtavle?? Prisen er jo næsten den samme, og du kan jo få undersøgt om forfædrene har problemer med ryggen ;-))

    Det er venligt ment jeg spørger, for jeg har selv en cardigan og jeg ved at de kan have ret træsle problemer med ryggen, medmindre man er opmærksom på, hvad der ligger bag den.

    Selvom du vælger en hund som familiehund, sp kan samtavlen jo være ganske god at have under alle omstændigheder smiley
    Du vælger jo heller ikke din dåbsattest fra *SSS*




  • #2   5. jul 2008 hej annette smiley

    Jeg troede egnelitg at der var ret stor forskel i prisen, så det var derfor jeg valgte den fra. Jeg kan se at de ligger omkring 7000 kr for en hvalp med stamtavle, så regnede med at jeg for ca 4000 kunne få en uden.

    Prisen er dog ikke den eneste grund. Jeg har ikke noget at bruge stamtavlen til, da vi ikke skal på udstilling osv smiley
    Men viser det sig at prisen er nogenlunde den samme, kan jeg jo, som du også siger, lige så vel få stamtavlen med smiley

    Line smiley


  • #3   5. jul 2008 Line T

    En stamtavle er ikke kun en adgangsbillet til udstilling.

    Det er også din garanti for at forældrene til hvalpen opfylder avlsrestriktioner dvs. at du har en garanti for at din hvalp ligner en welsh corgi og at den er fri for arvelige øjenygdomme.

    Du har derudover større mulighed for at undersøge om der er taget højde for andre arvelige sygdomme langt ud i generationerne ved hjælp af din stamtavle.



  • #4   5. jul 2008 Jeg vil klart anbefale dig at få stamtavlen med, for du står med det gode kort i hånden.

    Om det er en udstillingshund, avlshund eller familiehund, så er stamtavlen betydningsfuld, for den fortæller - ligesom din dåbsattest - hvem den er i familie med..

    Mange vælger fejlagtigt (efter min mening)stamtavlen fra, fordi de tror de ikke har noget at bruge den til, men rigtig mange sidder efter 1-2 år og ærger sig godt og grundigt over at de fravalgte den, for der er nogle træningspladser der ikke vil have hunde uden tavle, og det kunne jo tænkes at du pludselig blev bidt af racen, og gerne ville lave et kuld hvalpe på din hund, og så har du meget større chancer for at finde en egnet han, når hunden har en tavle..

    Og hvem ved, måske finder du ud af, at træning og udstilling i sidste ende er lige dig ;-))

    det er bare et velment råd fra mig..



  • #5   5. jul 2008 Og skulle det værste ske at din hvalp er syg med et eller andet, allergi, kryptocisme, HD, dårlig ryg eller andre ting, ja så har du ret til penge tilbage når det er med tavle... Du har ikke ret til noget som helst hvis den bliver syg og der ikke er stamtavle på.........

  • #6   5. jul 2008 Nu kender jeg ikke noget til racen, men findes der mange der laver hvalpe af den race uden stamtavle?

  • #7   5. jul 2008 Sarah - jeg tror ikke der er ret mange der laver corgier uden tavle..

    Jeg må give Camilla ret.. Som jeg skrev, så står du med det gode kort på hånden, hvis det vært tænkelige skulle ske, nemlig at den fik problemer med øjnene, HD, rygproblemer osv. osv. osv.

    Så vil du kunne få hjælp fra den klub hunden er registreret i ;-))




  • #8   5. jul 2008 Så vil du kunne få hjælp fra den klub hunden er registreret i, hvis din opdrætter ikke vil hjælpe dig ;-))

    Sådan her skulle det stå ;-))



  • #9   5. jul 2008 Anette

    Nej, det forestillede jeg mig nok. Det er jo ikke en modehund, og det er jo en lidt mindre kendt race.


  • #10   5. jul 2008 Nej heldigvis er den ikke en modehund, og jeg håber heller aldrig at den bliver det ;-))



  • #11   5. jul 2008 Min er familiehund, og han har da tavle.. og føler det er en sikkerhed for mig så vil jeg hellere betale lidt ekstra for en tavlehund.
    jeg ville gå ind på DKK's hvalpelister og søge derinde smiley


  • #12   5. jul 2008 Min westie har også tavle, så jeg ved godt hvorfor en tavle er en god ide.
    1000 tak for jeres kloge ord smiley Men det var jo ikke lige min mening med at starte denne tråd smiley Jeg var ude efter en opdrætter smiley
    Er der nogen som har haft gode erfariner med en sådan, så vil jeg meget gerne høre om det.

    Line smiley


  • #13   5. jul 2008 jeg har ingen erfaringer, men kan se at www.kennelfaarup,dk opdrætter welsh corgi cardigan

    google er din ven smiley


  • #14   5. jul 2008 Hej Jeg er ejer til 2 sk welsh corgi pembroke Og uaset om det er pembroken eller cardigan sælges de overhovedet ikke uden stamtavle.
    jeg er også medlem af corgiklubben og hvis du vil vide mere kan du maile til mig


  • #18   5. maj 2011 Hvis man har hvalpekuld så avler man. Om man vil kaldes avler eller ej, så er man det.



Kommentér på:
WELSH CORGI CARDIGAN hvalp, søges

Annonce