{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

HD-undersøgelse - efterlade hunden? {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg har nu fået en tid til HD-røntgen hos dyrlægen.
I den forbindelse skal man aflevere hunden om morgenen hos dyrlægen, og så hente den om eftermiddagen igen.
Så tager dyrlægen den ind i løbet af dagen, får den bedøvet osv.

Jeg har det dog rigtig underligt med denne procedure, og skal virkelig tage mig sammen for at efterlade min stakkels hund hos nogle vildt fremmede "onde" dyrlæger.

Har i også gjort det, når i har fået taget røntgen?

Og hvordan har i det med det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD-undersøgelse - efterlade hunden?
  • #1   2. jul 2008 Annette, det er ret forskelligt, hvad der er procedure hos dyrlægen. Jeg selv ville insistere på at være med under hele "seancen" - og vil min dyrlæge ikke det, så må jeg finde en anden ;o)

• #2   2. jul 2008 Sådan har dte foregået de fleste gange Fie har været til røntgen, jeg aflevere hende inden arbejde og henter hende når jeg har fri

• #3   2. jul 2008 Jeg var tilstede imens, ville aldrig bare aflevere min hund......

• #4   2. jul 2008 Har ingen problemer med at aflevere en hund et sted hvor jeg er tryg ved personalet.

Fie har også tit ligget ude på københavns dyrehospital 6 timer 2-3 gange om ugen i forbindelse med waterwalk

• #5   2. jul 2008 Jeg var der under hele forløbet, det tog kun 2½ time inkl beroligende. Cæsar var ikke fuldt bedøvet men fik noget beroligende så han stadig kunne vralte.

• #6   2. jul 2008 Tja, det er vores normale dyrlæger, og har ikke tænkt mig at bruge andre - slet ikke til denne undersøgelse.

Og jeg spurgte også, om det ikke var muligt at blive, men det måtte jeg ikke, bl.a. fordi de ikke tager hunden ind på et bestemt tidspunkt, men når de har tid i løbet af dagen.
    Så jeg må vel bare bide i det sure æble, og håbe at hunden kan affinde sig med det.

• #8   2. jul 2008 Jeg bruger også KBH Dyrehospital....

• #9   2. jul 2008 Jeg afleverede Luna morgen og hentede hende efter nogle timer.. Det har jeg ikke et problem med, når det er hos en dyrlæge, jeg stoler på..

• #10   2. jul 2008 Jeg bliver også hos dyrlægen, men stoler dog så meget på ham at hvis jeg skulle aflevere dem om morgen og hente dem igen om aftenen, ville jeg ikke have problemer med det

• #11   2. jul 2008 Jeg kan godt forstår det er svært at overlade sit "barn" til fremmede mennesker og jeg har det også selv lidt dårligt med det.
    Men... man må jo også tænke på, at dyrlægerne skal have deres arbejdsdag til at fungere og at der altså bare ikke altid er mulighed for, at ejeren kan være med. Bla. (som det står tidligere i tråden) fordi der ikke er en fast tidsplan. Dagen skal være fleksibel for personalet, da det nu er denne måde det kører bedst på, når man har med dyr at gøre.
    Nogle ejere er gode til bare at stå i baggrunden og kigge på, men andre render i vejen og spørger om ALT - det er altså ikke optimalt, når dyrlægen skal koncentrere sig om at udføre sit arbejde og det kan i sidste ende kompromittere hundens sikkerhed og behandling.

Så alt i alt, kan jeg sagtens forstå de dyrlæger, der siger nej til tilskuere og jeg mener ikke, at det nødvendigvis er grund til at finde en anden dyrlæge. Det er i mine øjne lige så meget et spørgsmål om, at disse dyrlæger forholder sig meget proffessionelt til deres arbejde og det er jo ikke just en skidt ting.
    På den anden side... hvis det er fordi man ikke stoler nok på sin dyrlæge, ville jeg nok også vælge et andet sted.

• #13   2. jul 2008 Steen - i princippet synes jeg, at sammenligningen er tåbelig - men lad os da bare blive i det..
    Ville du gå fra dit barn på et afdeling på hospitalet fordi det skulle røntgenfotograferes, og så hente det igen om aftenen?

Nej vel ?

Som sagt - sammenligningen kan ikke bruges til en pind, dette er hunde, ikke mennesker.

Med min gamle hund har jeg været med til stort set alt - og jeg har altid med undtagelse af en enkelt gang være med, når min hund blev lagt til at sove og da han vågnede igen.
    Jeg er den bedste til at tage mig af min hund. Ganske enkelt.

Den ene gang, hvor jeg afleverede min hund på landbohøjskolen, da han skulle have en kikkertundersøgelse, fik jeg en lektion for livet. Jeg efterlader ALDRIG min hund ubedøvet mere.

Det har ikke noget at gøre med, om jeg stoler på dyrlægen eller ej - en dyrlæge, jeg ikke stoler på ville slet ikke få lov at røre ved hunden. Det handler om, at min hund er tryg ved mig og min mand og ikke andre.

Jeg har i øvrigt aldrig oplevet problemer med dette. Oftest har jeg selv gået til hånde ved røntgen mm.

• #14   2. jul 2008 For mig handler det lige så meget om, at jeg har modvilje med at efterlade hunden et "utrygt" sted..

Selvfølgelig skal dyrlæge have ro/lov til at gøre deres arbejde, men jeg ville gerne være der mens hunden er vågen - altså indtil den får sprøjten, og når den vågner op igen, så den ikke skal sidde i et bur alene, og stikkes uden nogen til at berolige den.

Om jeg stoler på mine dyrlæger ved jeg ikke - jeg har indtil videre kun været deroppe med forholdsvis små ting, og derfor har jeg ikke et indgående kendskab til personalet, ud over at jeg synes at det virker som nogle rare mennesker med gode faciliteter.

• #15   2. jul 2008 jeg har været der igennem hele forløbet... og fik hende med hjem med det sammen...

min prinsesse hader dyrlæger så jeg er der altid

• #16   2. jul 2008 Som sagt kan jeg godt følge jer i, at I gerne vil være der, men kan I se problematikken i, at 10 dyreejere skal hentes ind og ud af stuer og lokaler, når hunde skal bedøves og når de vågner igen? Det er altså ikke praktisk muligt.

De fleste hunde er desuden meget nememre at have med at gøre, når mor og far er gået - præcis som børn :o)

Hvad angår opvågning, er der rigtig mange hunde, der ligge og hyler - ikke fordi de er kede eller har ondt, men fordi de har halluer :o) Og det kan en ejer altså ikke lave om på.
    Under opvågning (det samme gælder under indledningen til narkosen) skal der være ro omkring hunden og gerne mørke. Hvis der sidder en nervøs ejer, fornemmer hunden med det samme dette og både indledning til narkosen og opvågningen kan blive en skidt oplevelse.

Jeg vil til enhver tid sige nej til at tage ejere med ind, men mindre der er tale om virkeligt specielle tilfælde.

• #17   2. jul 2008 Jeg fik lov til at blive til de havde bedøvet Nala (hun er meget nervøs for nye steder, mennesker osv), og så ringede de til mig da hun var ved at vågne... jeg var nervøs for hvad hun ville sige til at vågne når jeg ikke var der, men hun var stadig omtåget da jeg kom for at hente hende, så tror slet ikke hun registerede at jeg ikke havde været der :o)

• #18   2. jul 2008 Maj-Britt, du skriver at det ikke er praktisk muligt - det må jeg så sige, at det har været i de tolv år vi gik ind og ud hos dyrlæger med vores gamle hund.

Det behøver ikke at være et problem.

• #19   2. jul 2008 Jeg har aldrig haft noget somhelst problem med at efterlade alle mine hunde hos dyrelægen, til en så simpel undersøgelse som røntgen.

De har samme argument som en anden skrev, at de tager hunden ind når der er tid og det er jeg helt tryk ved. Jeg kender personalet og det har alle hundene også gjort.

At jeg så altid hader at de skal i narkose, er noget jeg lære at leve med..ss....

• #20   2. jul 2008 Jeg VIL være der imens under hele forløbet, ellers finder jeg et andet sted..... men det er min dyrelæge godt klar over så der er ikke så meget at rafle om smiley

• #21   2. jul 2008 Jeg er med når der bliver taget røngten, og får gerne en meget sovende hund med hjem , hvis nogle er intreseret i at se hvor sløv hun er så opretter jeg lige et fotoalbum,

• #22   2. jul 2008 Jeg har ingen problemer med at efterlade mine hunde hos dyrlægen - men til HD -foto tager jeg fri for at kunne være med !
    Har fået konstateret D-hofter på en hund, og kunne så få ham kastreret lige fra røngten .

• #23   2. jul 2008
    Maj-Britt H

>>Som sagt kan jeg godt følge jer i, at I gerne vil være der, men kan I se problematikken i, at 10 dyreejere skal hentes ind og ud af stuer og lokaler, når hunde skal bedøves og når de vågner igen? Det er altså ikke praktisk muligt.<<

Selvfølgelig kan det da lade sige gøre, det er da et spørgsmål om vilje. Det er da godt du ikke arbejder på en børneafdeling...

Har du hørt om tidsbestilling? Det fungerer da udmærket langt de fleste gange, - det øverflødiggør at en hund lige skal puttes ind til HD når det passer dem...vi betaler da for det på lige fod med alle andre skulle jeg mene...
    Hvor jeg får det gjort bestilles tid, når det så passer ind, så får hunden bedøvelse i venteværelset. Når det virker går vi i gang og jeg assisterer selv dyrlægen og når vi er færdige, så kommer hunden med hjem.

Det er altså ikke en traumatisk oplevelse at overvære/assistere ved, og skulle ejeren have et par spørgsmål undervejs, så burde de da også kunne svare på det undervejs, det er da bare en røntgen, ikke en hjerteoperation....
    Kan det ikke lade sig gøre så råder jeg til at finde en anden dyrlæge som er bedre egnet...

• #24   2. jul 2008 Jeg vil også altid være til stede, alene af den grund at jeg gerne selv vil løfte min hund rundt. En hund der blvier løftet rundt af personale i bedøvelse bliver altså ikke altid løftet så forsigtigt og ifølge min kiropraktor kommer ufatteligt mange hunde vildt skæve hjem efter at have været i narkose og har som følge deraf mange smerter.
    Hvis man forestiller sig en stor hund der bliver løftet i hver ende af en sygeplejerske er det let at forestille sig hvor skæv den blvier vredet undervejs.

• #27   2. jul 2008 Altsaa jeg var ogsaa med men som hovedreglen synes jeg faktisk det er ok man aflevere sin hund og saa henter senere. Jeg ville nok naermere skifte dyrlaege hvis jeg ikke stolede nok til at aflevere min hund end jeg ville hvis jeg ikke maatte komme med.

Nu arbejder jeg selv paa et dyrehospital og langt de fleste af hundene er altsaa ikke skraemt fra vid og sans som folk tror, det er virkelig misforstaaet at hunde er saadan nogle ynkelige smaa pus som desperat har brug for at ejerne er der, de fleste tager det skam helt roligt naar i gaar, faktisk er det meget nemmere saadan hundene er meget mere pyldrede naar ejerne er der, jeg tror ofte de kan maerke ejers usikkerhed, derimod er vi jo ikke usikre naar vi haandterer hunden og det tror jeg ogsaa smitter af.

Steen: Jeg ved godt nok ikke hvilken bedoevelse de giver ved din dyrlaege men de steder jeg har vaeret er langt de fleste hunde altsaa vaagne efter en time naar de har vaeret i fuld narkose...

Vi behandler faktisk jeres dyr godt naar i ikke er der smiley det er trods alt det vi braender for ikke, og langt de fleste af os har selv hunde og ved godt hvordan man har det som ejer naar pusset skal paa hospitalet smiley

• #29   2. jul 2008 Annemette - som sagt handler det for mig ikke om stole på eller være i tvivl om, om dyret bliver behandlet godt. Hvis jeg ikke mente det, ville jeg finde en anden dyrlæge.

Men det forandrer ikke, at jeg vil være der når hunden falder i søvn og når den vågner.

Og jeg har indtil nu ikke oplevet en dyrlæge, hvor der overhovedet er stillet spørgsmålstegn ved det - de fleste gange har det faktisk været en selvfølge.

• #30   2. jul 2008 Tjaa, jeg har så aldrig stillet det spørgsmål til mine dyrelæger og kan heller ikke forstille mig en grund til at gøre det...ss.....Jeg tror faktisk slet ikke det ville være et problem hvis jeg insisterede på at måtte være der, men jeg ville føle mig godt små-tosset da jeg anser det for unødvendigt at jeg er der...ss......

Kommentér på:
HD-undersøgelse - efterlade hunden?

Annonce