{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

køb af hund uden stamtavle {{forumTopicSubject}}

jeg har set en pekingeser hvalp til salg på dba.dk som jeg er meget interesseret, men den har ikke stamtavle. Ejeren har både moren og faren og dens søskende men det er noget med at hun har reddet forældrene fra et sted og moderen er blev røngten fotograferet hvor man så der lå 4 hvalpe i dens mave. den ene er jeg så interesseret i. de har fået dyrelægekontrol, chip og sundhedsbog. de får dyrefoder fra dyrelægen og ejeren er hundenes advokat. lyder det lovende eller skal jeg holde mig helt fra køb af denne hvalp??
synes hun lyder lovende, da hun er deres advokat osv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af hund uden stamtavle
  • #1   1. jul 2008 hvad mener du med hun er hundens advokat???

• #2   1. jul 2008 Ja jeg ville da også gerne vide hvad det med dyrenes advokat betyder ?

• #4   1. jul 2008 ved ikke men hun skriver at hun er hundenes advokat... ved så ikke at hun mener at hun er advokat at hun passer meget godt på dem og ikke vil sælge dem til hvem som helst... men hvad mener i om det andet jeg har skrevet

• #5   1. jul 2008 Men du kan jo ikke være sikker på hvem der er far når moren var drægtig da ejer overtog dem...

• #6   1. jul 2008 Alene det at hun skriver hun er hundens advokat får det til at lyde useriøst for mig.

• #7   1. jul 2008 Men altså min pekingeser er oss uden tavle - jeg gav 5000 for hende med 1. vaccine og sundhedsbog...

• #9   1. jul 2008 Nu har jeg set annoncen og hun mener bare at hun er hundenes advokat på den måde at de ikke kan tale for sig selv, så hun påtager sig retten til at bestemme over dem...
    Det er bare en sjov måde hun skriver det på, men sandt nok i og for sig...

• #10   1. jul 2008 nas skynd dig at slette det link - du må ikke linke direkte - det er udhængning

• #11   1. jul 2008 ok mejse.. er du så glad for din;) ville du tro at det er troværdigt nok... ? hun bor i hus med mand og børn. og de har også andre hunde... hmm. vil bare ikke give så mange penge hvis det er en farlig forretning;)

• #12   1. jul 2008 Ja jeg er meget glad for hende - det er jo altid et sats at købe hund - men synes da du skal besøge dem...

• #13   1. jul 2008 nas - det er svært at vide om det er troværdigt - folk der sælger hunde og andre dyr kan være snydere eller ej... Om den har tavle eller ej, er ingen hindring for snyd - desværre...

• #14   1. jul 2008 Nu ved jeg ikke hvad hunden koster. Men når du siger det er mange penge -hvorfor så ikke købe en med tavle fra en god opdrætter. Jeg er ret overbevist om at det vil være en væsentlig mere sikker "forreting"

• #16   1. jul 2008 hvis den har været til dyrelægekontrol kan så ik se om den fejler noget osv eller om det er indavl

• #18   1. jul 2008 ok tror bare jeg dropper det... har du hvalpe du vil sælge nu her? til geser

• #19   1. jul 2008 Nas -jeg ved ikke hvorfor indavl altid er det første folk tænker på. Det er i mine øjne det mindste problem (og nej det kan dyrlægen ikke se. Det kan man KUN se hvis der er tavle på hunden.).
    Og der findes en hel del arvelige sygdomme (sikkert osse hos pekingeserne?) og disse viser sig ofte først når hunden er blevet en del ældre.
    Hos en ordentlig opdrætter kan man så, hvis hunden fejler noget arveligt, ofte få en del af købssummen tilbage, eller hjælp til dyrlægerregningerne hvis det er noget der kan behandles. Det får man ikke hos et sted som dette (det er i hvert fald højst usandsynligt)

• #22   1. jul 2008 Jeg vil anbefale dig at have lidt tålmodighed. Undersøg hvad der findes af opdrættere af racen, og tag ud at besøg dem og deres hunde. Se forholdende osv, og vælg så det sted du bedst synes om, og bliv skrevet op til en hvalp.
    Det er muligt at du så skal vente nogen mdr før der er den rette hvalp til dig -men så har du osse fået HUNDEN og ikke "bare" en hund.

• #23   1. jul 2008 ok hvad farve har den så... pepsis hvalpe er rigtig søde og også farven... er det hende der skal føde igen??? vil gerne vente på det hvis det er i den farve... sort med hvide hænder

• #24   1. jul 2008 Christel
    Vi kan ikke være mere enige;-)

Kommentér på:
køb af hund uden stamtavle

Annonce