Hvorfor?Er det kun mig der tænker såen {{forumTopicSubject}}
Nu det ikke for at træde på nogen, men undre mig, over hvorfor folk ikke tænker lidt på fremtiden, inden de køber en hund.
Nu er kæresten og jeg, lykkelig og regner ikke med at gå fra hinanden og flytter om en måndes tid i noget støre.
Men alligevel, da jeg anskaffet mig Akira, har jeg inden da meld mig ind i boligselvskaber, hvor der er lejligheder jeg selv ville kunne sidde for om månden og hvor
MAN MÅ HAVE HUND.
Så jeg netop ikke skal skille mig af med min dejlige pige.
Når nu man læser alle de anoncer at man er gået fra kæresten og skal skille sig af med sit et og alt.
Det da forfærdeligt at skulle af med sin hund, men hvorfor ikke gøre sit forarbejde for der er mindre chance for det sker.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 179 Svar: 1.170
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 75
Så har de 100kr om året da været det vær, vis jeg bare har kunne tage hende med mig..
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
syntes også det er trist at man høre folk, "er gået fra kæresten og skal nu af med hunden" og man ser det bare gang på gang...
altså det ville da være det samme som hvis jeg sagde "er gået fra manden, og skal nu flytte et sted hend hvor jeg ikke må have mit barn, så nu ryger han på børnehjem..."
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 182 Svar: 1.286
feb 2006
Det er sådan en lille ting man skal gøre, og ikke nok med man er ganteret at have sin hund med, så kan man også hurtig selv finde noget at bo i.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.204
jeg må ikk have den
jeg har ikke tid
men KORS den ser godt ud til mine nye bukser !!!
feb 2006
Staci: Jeg havde nok gjort det samme som dig, vis jeg ikke kunne få et sted.. Og held og lykke med at finde noget
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 182 Svar: 1.286
feb 2006
Nu har vi 2 hunde og det fungere. Skulle vi af en eller anden grund være så uheldige at gå fra hinanden.
Tager jeg akira med mig og hanzo bliver, det der kan skramme mig er vis Kenneth af en eller anden grund skulle komme noget til og jeg stod med begge alene..
jun 2005
feb 2006
Hvordan klare du dig?? hos forældre eller??
Maria H: Ja og det kan os sagtens lade sig gøre, jeg ville nok os ende i en 1-værelset til at starte med, men hvor man må have hund også det jo bare at bygge sig vider derfra.
Og hunden skal sku nok klare den, med massere af motion
feb 2006
* Nina - Gammel *ælling *
Kan de ikke bare holde sig til deres GUCCI tasker og GUL-kæde ;o)
jun 2005
jeg ved ikke hvorfor det er blevet så kuul at have hund?!
ikke sagt at jeg ikke holder meget af min hund... men op kl 7 hver dag.. traveture i regnvejr.. våd hund i stuen.. altså, det er ikke altid lige great Oo
feb 2006
Så står du i en helt anden situation. Nu er det mest de unge som vi tænker på her..
Det ville jo være helt forkert at bo på gaden, begrund af hunde, når man har børn, det gør det hele anderledes.. :o)
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Men jeg er ikke skrevet op til andre end den jeg har nu og en større bolig i samme boligforening.
Men jeg har også et par skønne forældre der har et ekstra værelse på en stor gård på landet, hvis det nu går helt galt! :o)
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Men man skaffer sig vel ikke en hund, ligeledes man ikkfår børn, hvis forholdet ikkk kører.
Skulle vi gå fra hinanden her, er det mig der får hundene. Og jeg kan bo hos mine forældre (i deres lille "udehus" hvor der er et værelse), med hundene, indtil jeg finder det rette sted for os.
Det lyder "planlagt" men det er noget jeg har forhørt mig til, hvis det nogensidet skulle ske.
Så er det rart at vide
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Jeg troede også at min kæreste og jeg skulle være sammen for altid ellers havde jeg nok heller ikke skaffet mig hunde og købt hus sammen med ham... Men tænk sig - livet flasker sig ikke altid som man ønsker det...
Derfor er Angel nu til videreformidling - fordi jeg kan ikke tage en hund med mig som har seperationsangst... Hvad skulle jeg så gøre? Anskaffe en ekstra hund blot for at Angel ikke skulle være alene hjemme? Synes du selv det er i orden? Jeg arbejder måske 50-60 timer om ugen - ville det være fair overfor hende?
Tror du det er en nem beslutning og tage? Og synes du ikke indimellem at man må prioritere sit eget velbefindende? Eller skal man bare lade sig selv gå ned med flaget fordi man har en hund i forholdet???
Ja, jeg spørger da bare...
jan 2005
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.598
Nogen folk kommer ud for personlige kriser, især når forhold år i stykker, sygdom (ens egen eller i nærmeste familie), mistet arbejde, som kan betyde flytning dårlig økonomi eller andet.....
Personligt regner jeg da heller ikke med at jeg pludselig står i en situation, hvor jeg ikke kan overskue min hund.... For lige nu kører mit liv og jeg er på toppen!!
Men skulle jeg komme i en sådan situation ville jeg da blive meget ked af at skulle dømmes som en dårlig hunde-ejer. Og er jeg egentligt det? Jeg sætter jo min hunds tarv først- jeg er jo i krise og ved at jeg ikke kan kan give min hund, hvad den har brug for - derfor søger jeg et hjem til den, hvor den er ønsket og, forhåbentligt, elsket.... hvor tiden er til at tage sig af hunden!
Når man er i en personlig krise ved man ikke hvornår man er "oppe" igen.... typisk kan man kun tænke i kortsigtede løsninger og har brug for kun at tage vare på sig selv - man kan simpelthen ikke tage vare på en hund også!!
Så jeg tager hatten af for dem, og for dig lille blub, der indser at hunden kan får det bedre et andet sted.... Jeg tager ikke hatten af for dem der "bare" følger moden, hvad angår hunde - men det er jo en helt anden snak!!
Og vil da lige sige, at jeg er ikke i stand til at dømme folk ud fra en annonce - jeg tror, at en hund er bedre tjent med et hjem, hvor den er ønsket - end et hjem hvor den er i vejen og en petilens...*SS*
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.886
det vil sige du har været hjemløs???
feb 2006
Der er jo rigtige mange ting der stiller ind og helt rigtig vis der kommer andre problemer, kan hunden være bedre tjent hos en anden familie, det kan vi være helt enig om.
Selvom jeg er dækket ind ved at være skrevet op i boligselvskaber, sikre jo ikke at andre ting ikk kan gå galt.
Det jeg ikke forstår er man ikke helkadere sig noget mere, så man ikke står og skal af med sin hund, fordi man er gået fra kæresten.
Nu det lidt de ynger, som ikke står og har børn o.s.v så kan det hurtig blive svært eller ved sygdom og sådan kan man blive ved.
Men dem der ikke har problmerne og kun kommer med den, at de er gået fra hinanden og er så ulykkelige at også skulle af med hundene, hvorfor tænker man ikke bare lidt frem.
I dagens danmark er det sjællend man er 20år og har mødt den eneste ene, der kommer flere kærester, ville det så ikke være rart bare at tage sin hund med sig. (og nu siger jeg ikke man ikke kan møde sin eneste ene i den alder, men oftes sker det)
jan 2005
MEN jeg forstår ikke hvad der giver dig ret til at dømme andre mennesker, som du ikke engang kender... Måske skriver folk ikke alt i annoncerne... Du ved jo aldrig hvad der helt ligger bag...
Jeg har selv engang undret mig over de ting du gør nu - men som folk skrev til mig dengang - hvem ved hvad der ligger bag???? Vi kender ikke folk ud fra deres annoncer.... !
Og mht at helgardere sig ved, at blive skrevet op i en boligforening - hvad garanti giver det hvis der fx pludselig bliver ændret politik i foreningen så man ikke længere må have hund? Eller visse racer?
Du svarer mig ikke på mange af mine spørgsmål i mit første indlæg og jeg vil rigtig gerne have konkrete svar på mine spørgsmål...
Hvorfor?Er det kun mig der tænker såen