Yes Yoda! {{forumTopicSubject}}
Så fik vi Karen på besøg, og sikke en sucess! Karen er dyreadfærdsterapeut studerende, og her i familien har vi længe syntes at Yoda har trængt til at blive studeret. Så det blev han i dag.
Han lærte ja/nej, klikkertræning, og hun forklarede os hvordan vi kunne gøre vores egen træning bedre og mere forståelig, give ham flere grænser, og flere udfordringer i hverdagen.
Yoda syntes bare det var herresjovt, og hende Karen var da bare da bare en kvinde lige efter hans lille hundehoved. Og vi blev heldigvis også lidt bekræftiget i at vi ikke er helt på galt spor med den lille søde hundehvalp;-). Karen sagde i hvert fald at hun syntes han var en dejlig hund;-) og den gik jo lige hjem.
Så nu venter vi spændt på træningsprogrammet hun skal lave til os, og Yoda får glæde af en masse ekstra godbidder(= mindre foder til spisetiderne), for som hun sagde, så kan han ligeså godt arbejde for hans mad.
Da jeg tidligere lavede en tråd med hans træning, var der jo nogle der sagde at det lød som små problemer som jeg sagtens ku klare selv. Men efter en dag med nye øjne på synes jeg bare det er blevet 10 gange nemmere. Så det kan man roligt gøre, altså få fat i en dyreadfærdsterapeut studerende. Jeg synes i hvert fald det var en super oplevelse, og det samme syntes min søde lille hundehvalp(ja det vil han altså også hedde når han vejer 55 kg og er 8 år gammel;-))
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 74
Det kostede gratis, fordi Karen i det her tilfælde kun ville have til benzinen- og hun bor midlertidigt på den anden side af vejen;-)
Og det blev det jo ikke dårligere af, men jeg havde ellers glladeligt betalt de 300kr jeg havde fået at vide det ville koste.
Jo alt ialt en helt super hundedag;-) synes vi er kommet et syvmileskridt videre medvores træning!
Yes Yoda!